I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Newcastle uppköpt?

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2008-09-22 17:21

Newcastle uppköpt?

Läste på SvenskaFans att Newcastle skulle bli uppköpt av nigerianer. Ursäkta mig, men vad i h*lvete är det som pågår i Premier League? Inte för att jag är någon särskild PL-fantast, men vafan?

Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-09-22 22:15
Vadå, är du rasist eller??? Får inte nigerianer plats i ditt Premier League?????????????
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2008-09-22 22:20
Rasist? Mitt Premier League? Vad snackar du om? Har du någon vett i skallen eller?
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS
AMICI DI NESSUNO

2008-09-23 00:29
Vad har det med rasism och göra? TS sa bara som det var.
Och ja, det är väl ett nigeriansk konsertium som vill ta över, dock vill Newcastle ha lite mer än vad de erbjudet. Den som lever får se.

2008-09-23 01:54
En jävla chasning att ta över barcodes i dagsläget.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
Redaktionschef

2008-09-23 02:03
Lollarn> lugna ned dig lite...

Klart som fan att det är en udda utveckling att klubb efter klubb köps upp av miljonärer som inte är från England.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2008-09-23 09:11
Kanske borde lagt till 25 extra frågetecken, jag skämtade hEhE :)
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2008-09-23 16:09
riktigt sorgligt undra vilken storstjärna som kommer dit när dom blir uppköpta
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-24 10:56
eftersom halva truppen vill gå på transfer till jul så lär det bli mer än bara en spelare på väg in. synd som fan att klubben missköts så grovt. o andra sidan får man kanske skylla sig själv om man köper in dennis wise för att göra nått annat än att bitas och dobbtackla

2008-09-25 10:13
Om det så är svenskar, nigerianer, engelsmän, hundar, katter eller kor som köper klubben är det väl ändå positivt. Castle behöver en nytändning, eller hur...?
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2008-09-26 15:56
Fel, de behöver en ny styrelse..

2008-09-26 22:26
Är det konstigt att de köps upp? PL är världens snabbaste växande sportmarknad. Det finns enorma pengar inom ligan. Britter är inte de rikaste folket i världen utan dem finns på andra ställen. Jag som Newcastlesupporter hoppas verkligen de blir köpta av Nigerianerna, det garanterar iaf att Martins stannar, plus kanske vi kan lyckas sno åt oss några bra afrikanska spelare.

2008-09-27 14:06
PL børjar bli mer likt serie A før varje dag som går
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-28 20:17
Olzen: Så fort det börjar gå kasst för ett lag ska de köpas upp?

2008-09-28 20:59
Jag är inte rasist men kan inte hjälpa att fundera lite på vari dessa Nigerianers pengar kommer ifrån. Jag menar, det är ju ganska mycket rätt smutsiga affärer i det landet! När jag var i Ghana så var vi i ett område där det fanns massor med lyxvillor och det stod splitternya Mercor parkerade utanför allihop (Essiens kåk var rätt fet). Jag reagerade på hur enorma klyftor det var mellan fattiga och rika, varpå min guide bara garvade och sa något i stil med: Ja, du.. Då borde du åka till Nigeria och titta. Han fortsatte med att säga att dom som hade dessa monsterkåkar var förutom idrottsmän och artister nästan uteslutande ättlingar till gamla slavhandlare. I Nigeria finns det dessutom ett gäng som blivit rika på Olja, men som alla säkert vet så har Nigeria världens kanske smutsigaste oljeindustri där folk jobbar för slavlöner. Dessutom skulle ni bli förvånade om ni skulle veta vilka rasister dom är där nere, min mörkhyade svåger blev inte ens insläppt på flygplatsen i Accra om han inte hade biljett, min syster dock, som är blond, fick gå nästan hela vägen till gaten, förbi säkerhetskontroller och allting...

Nu vill jag säga att jag absolut inte har någonting emot att afrikanska affärsmän investerar i Europa, tvärtom. Men man ska vara lite misstänksam om vart pengarna kommer ifrån.
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!

2008-10-02 18:51
blazeandamaze
Bli mer likt Serie A? Italiensk fotboll, olikt PL, har lyckats behålla sin själ. Sen spelas det ju såklart vackrare fotboll i Italien också, vem vill se rugbyspelare sparka av varandras fötter och ben? Nä, det är faktiskt stor skillnad mellan Serie A och PL.
AMICI DI NESSUNO

2008-10-02 19:04
Nu blev det en liten överdrift i mitt föregående inlägg, men faktum kvarstår att inga italienska lagledningar släpper iväg all makt till miljardärer oavsett hur illa det kan se ut.
AMICI DI NESSUNO

2008-10-03 00:24
Vem vill se rugbyspelare sparka av varandras fötter och ben?

Du har inte sett en premier league match va? Bara för att Rooney ser ut som en brottare...
Det är samma sak som att säga "vem vill se en match där spelarna ligger på planen 90% av tiden"...

2008-10-03 22:25
Som sagt, det var en överdrift!
AMICI DI NESSUNO

2008-10-03 22:48
Skriv vad du menar istället! ( bortsett från att "inga italienska lagledningar släpper iväg all makt till miljardärer oavsett hur illa det kan se ut")