Lyricist
2008-07-16 16:43
Fröjdfelt, vilket skämt
Nån mer än jag som kolla Helsingborg - AIK igår, fan vi har fått en ny Frisk nu.. fröjdfelt gjorde nog en av dom sämsta domarinsatserna jag sett på mycket länge...
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
Jag har då fan aldrig sett något liknande ske faktist, finns säkert ett par exempel men knappast i allsvenskan, oftast när domaren blåst så är de blåst o då går de fan inte o göra ett skit åt saken men hopp.. Så e de när man är ett offer, dvs aik.
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
Lyricist
2008-07-16 19:25
jo såklart va ju det domslutet det som fick bägaren att rinna över, men tex Lantz i Helsingobrg borde enligt mig haft 3-4 varningar, varav 3 va helt solklara.. bara där har vi ett matchhavgörande, sen säger jag inte att dåren va partisk, flera domsluta för aik (ja, ja e gnagare) som va helt flippade också.. vet inte va han håller på med....
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...
Jag är inte ensam om att känna att Fjollfäldt inte dömer som han ska i och med AIK matcherna. Jag blir bara så besviken och förstår ite hur gubb fan kan göra så. Så jävla dåligt av honom att skylla på linjemannen/att headsetet inte funkade/dålig kommunication osv. Håller med om Lantz skulle åkt på åtmindståne en liten varning. shit alltså. han spelade inte fint. Fan clown säger jag bara, Clown Sen att vi släpper in mål är ju för att Ortiz horan håller på och dräller med bollen på egenplanhalva när laget försöker gå till attack, VA fan håller han på med? Det var ett flertal tillfällen som han hller i bollen och försöker dribbla sig ur situationen.
Sjukt domarbeslut... Och jag som har klagat på hur domarna behandlat Juve i Serie A... Hahaha... Synd om AIKarna..
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
Tycker inte det ska gå att ändra ett redan taget beslut (ja, jag är gnagare, men ändå). Vad blir det härnäst?
Vad är det som är synd? Det var en regelrätt offside och han missade linjedomarens vinkning vid första sekvensen. Ni hade ändå inget spel innan tjernström kom in.
Vad vore livet with out kyckling klubbor.
ja det är fan skandal.. som sagt tidigare... folk som har sett helsingborgs sopa till målvakt vet att det knappast var mendes förtjänst att han gjorde en sån löjlig rensning.. fröjdfeldt kände sig taskig mot målvakten..
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Allsvenskan liksom, man blir ju inte direkt förvånad...
Bitches Ain't Shit
jag blev helt galen när han dömde mål, linjemannen hade flaggat och allt. jävla tur att han drog tillbaka domslutet men som förgående skrev så är det jävligt kassa bortförklaringar han kommer med. lantz borde åkt ut i första, det kan jag hålla med om. men 3 sköna pinnar till HIF!
peter Fröjdfelt är pedofil och han våldtar små barn i sin bil alla vet att han e alla vet att han e alla vet att han e pedofil
A BROTHERSLOVE IS A BROTHERSLOVE
humptyhump: ja, fast linjemannen tog ner sin flagga när mendes slutade forcera framåt..målvakten hade alltså tid på sig.. om inte eran tönt till målvakt hade tabbat sig så hade fröjdfelt aldrig ändrat sitt beslut.. han tyckte helt enkelt synd om honom..ö
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Hade det funkat att ändra redan dömda beslut så hade scudetton säkerligen varit Juves... Konstigt beslut enligt mitt tycke.
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
Firman inte alls glada. Går åt ganska hårt mot Peter. Usch, riktigt hårt. Borde räcka med att vara arga tycker jag. Men men! grabbarna är grabbarna i guess..
ingen nyhet att fröjdfeldt är en hora, dock rätt att döma offside
SKU - SKU - SKULASON!
Vem fan bryr sig om vad "grabbarna" tycker? Fröjdfeldt dömde helt rätt i situationen runt det bortdömda målet.
Viruz_ domar beslutet var kanske rätt ja. Men! Det SKA inte fungera som det gjorde, att man ändrar beslutet pga "fel på tekniken". Pinsamt av en s.k. "elitdomare" som ska bli "proffs". Dömt mål är dömt mål. ATT "grabbarna" uttalar sig är inget att bry sig om, utan HUR de gör det. Och nej, jag är inte Gnagare.
Lyricist
2008-07-17 16:46
visst det kanske skulle blåsts på medes, men som sagt åkte flaggan ner, Daniel andersson hade god tid på sig med bollen och klanta sig, det ska inte ta så lång tid att få fram domslutet som dom valde... men vafan, jag vet inte hur många kort (åt båda håll) som skulle ut, men den där jäveln bara garva och höjde fingret avrje gång, känns som att vi har en ny Frisk (en värdelös domare som gör ALLT för att aik ska torska, som andra snart också inser suger och sen regnar grejjer på han och hans karriär är över....)
Linjemannen sänkte flaggan på Mendes löpning, sålunda borde situationen vara utagerad. Sen slår Daniel Andersson en katastrofal utspark (han tabbar sig helt enkelt) och då är det helt plötsligt Mendes fel. Mendes som inte längre har fart och är en bit ifrån. Det skulle ha varit mål. Men här tror jag det rann lite väl många tankar genom skallarna på Fröjdfelt och linjedomaren, som sedan i sin iver att "våga göra rätt" gör något helt galet som de sedan vägrar stå för. De klarade inte pressen, men vägrar erkänna det. Henrik Larsson var framme och skrek, liksom resten av Helsingborg (det får man inte göra numera, men det sket alla i, å andra sidan sket alla i det när AIK sedan var framme och skrek), och domarna började konsultera och kände att de kunde stå i rampljuset. Kände redan när jag såg att det var Fröjdfelt att något skulle bli helt galet den här matchen. Trodde inte någon domare skulle kunna axla Anders Frisks mantel, men Fröjdfelt verkar till och med ha ärvt Frisks solarium. Det var inte Fröjdfelts fel att AIK förlorade när han blåste bort målet, men han berövade AIK på ett mål och hade stor påverkan på matchen. En match som var riktigt bra och oavgjort kändes väldigt rättvist. Ilska brukar ju gå över bara man ger det ett par dagar, men den extrma avsky jag känner för Fröjdfelt vägrar släppa. Det här var inte första gången han dömer som en jävla idiot, det här var bara den berömda droppen. Bara en tidsfråga innan han får tändare i huvudet någonstans ute i Europa. Och samtidigt beröms för sitt mod av pampar.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Det är ingen nyhet att Flöjten , på publiklagens bekostnad, åsidosatt det sportsliga för sin egen mediaexponerings skull. Vill aldrig mer se honom på en plan där AIK spelar.
Så länge vi inte har kameror som övervakar matcherna (som i hockey), så får vi nog räkna med mänskliga misstag som detta. Bara att acceptera om vi vill ha en levande idrott som fotbollen är i dag. Fattar inte hur man kan gnälla på domaren när det till slut var det RÄTTA beslutet som togs. Jag hade fattat om det varit tvärt om. Men det är ju alltid så när besluten går emot stockholmslagen. Ingen hande nämnt detta om det hade varit en match mellan GAIS och Halmstad. Men så fort något av stockholmslagen är inblandade så ska det ältas i media och forum.
Viruz det är för att det är skitlag och att det aldrig hänt att domarn går emot er på detta viset
Lyricist
2008-07-19 20:44
Viruz_ ditt idiotinlägg va skitsnack.. om du läser ordentligt så var det INTE BARA målet, fröjdfelt va borta hela matchen igenom....Du såg den inte va? Evolution P24 du skrev ner det ganska exakt som jag känner om den där matchen... tack för din bedömning av domarinsatsen.. (däven du verkar förstå att jag intemena att han va partisk, han va lika dålig åt båda håll, vilket drabbade aik hårdast)
Yamo_Rgra Vill du vara snäll att hålla käften om ditt kära juves motgång med domarna, som alla vet har ni haft otroligt mycket medgång innan. Kul är att fröjdfelt dömer bra i EM och fick tom vara fjärdedomare i finalen, men när han kommer tbx till allsvenskan så börjar han suga kuk igen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haha, patetiskt att klaga på Fröjden, Eskilstunas stolthet, gå och kamma er
http://duckdown82.tumblr.com/
Lyricist
2008-07-20 13:17
duckdown X25 eskilstunas stolthet? om du såg matchen kan du inte neka att han aldrig borde släpps ut från sin bur på djurparken...
Ja, jag är Helsingborgare, Ja Peter var dålig denna matchen, Nej målet borde inte godkänts. Ang Marcus Lantz, han ska ha en varning för den första kapningen han gjorde på mittplanen, men i övrigt är inte incidenterna efter det tillräckligt för att ge ett andra gult kort, dock är det mkt märkligt hur han inte kunde få en varning i första halvleken. Inget av lagen kom upp i 20 frisparkar under matchen, vilket är sjukt ovanligt. Han tillät väldigt tufft spel men han var konsekvent. Ni som säger att Aik förlorade på det har ju inget belägg. lika antal frisparkar, lika i gula kort. Ingen straffsituiation där han dömde fel. Det var bara offsiden som kan disskuteras. Men det är klart att det tar 2 minuter när han ska prata med sin assisterande. Jag tror aldrig någon har klagat på måldomare i ishockey, (förutom när pucken gick igenom nätet i vm sist) för att de dömer bort ett mål eftr 3 minuter. Åter till matchen. Det var en stundtals riktigt underhållande match och ett oavgjort resultat hade väll varit rättvist. Jag tycker Helsingborg tack vare sin andra halvlek vann matchen med 60-40 %, så oavgjort 8 gånger av 10 hade varit rättvist. Men ibland är inte sport rättvist. Då hade inte Grekland vunnit Em.
Jag ska inte hänga med dom, jag ska hänga dom!
Och för övrigt är ju Mendes ett stort jävla skämt, det var nog den näst sämsta filmningen jag sett. han har ju bomull i kroppen. Bara patetiskt att se, men det tar ni aikare inte upp?
Lyricist
2008-07-20 15:55
RIF_Erikk P20 varöfr ska det tas upp? fick han straff eller? har nån här inne sagt att det skulle va straff eller? *suck* dessa idioter
Mendes var i högsta grad delaktig i offside situationen. Därav hade jag hans namn i huvudet och påpekade att fröjdfelt gjorde rätt som varnade den patetiska pajasen
Rif_Erikk Jag som AIKare tycker att Mendes borde bort från laget, han lägger sig hela jävla tiden och jag börjar tröttna på hans fånerier. Anledningen till att det inte togs upp var som sagt för att det är inte ens vad tråden handlar om. Ingen tycker det borde vara straff. Det är rätt att han får kort. Jag skulle bli riktigt nöjd om han lyckas filma sig ut ur AIK's trupp.
Muzzka P19 jo det handlar om hur dålig flöjten var, jag ville bara påpeka att han gjorde rätt som gav en varning i det läget, alltså en kommentar om hans insatts? vissa domare kanske hade friat men låtit spelet gått vidare utan varning. Inte sant?
Haha jag kan inte låta bli att älska uthängningen som gjordes på www.sverigescenen.com...
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
Den filmningen var i sig så jävla dålig så att en blind man hade till och med kunnat se att det inte var straff
Haha era jävla nötter. Helt rätt!!! Det gick inte mycket bättre mot Ljungskile hörde jag på radion?
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"
Lyricist
2008-07-27 19:08
Hoffa1991 X69 det här är ingen diskution om att AIK spela dåligt, (det gjorde dom) och det handlar inte om att Fröjdfelt gjorde en rätt bedömning på en straffsituation för att mendes ekass på att filma... Det handla om att fröjdfelt va helt jävla vilsen på plan, (ÅT BÅDA HÅLL)
Samma sjuka snubbe idag,,,Jävla Kalmar, tillåts spela fult hela tiden och efterslängar mot våra offensiva spelare är ju lugnt. Tunn som en rögad ål, ändå gör han mål.
Ät
Men det var en härlig match, alltid kul med spänning och det var ju ett fantastiskt sätt för Agon att göra sina första allsvenska mål på.
http://www.myspace.com/dirtydonline
Peter Fröjdfelt är den bästa domaren i Sverige och hör till toppskiktet i världen. Så sjukt kul att gnagarna klagar för här har dem en domare dem inte kan påverka och som är stenhård. Jag ber och bönar för att han ska döma Djurgårns matcher men det sker aldrig. Istället får man kassa idioter som Martin Hansson & Jonas Eriksson...
DIIIF
KB-Raggs Du har ju uppenbart inte läst i denna tråd i och med att det pratas om att han dömde dåligt att båda hållen. och btw Martin Hansson ska enligt Fröjdfelt själv vara Sveriges nästa stora domare såå sopa, nja vet inte. Tillräckligt bra för att dömma apgänget i allafall
Lyricist
2008-07-28 17:14
SödraMalmö P24 yes, geniet har gjort det igen, ytterligare en kass match av den där jävla idioten, det e bara vänta på att grejjer flyger in på plan mot han, så kanske han gör som Frisk... försvinner och slutar förstöra fotbollen
Bättre sjuk än Frisk Bättre misär än Fröjd
Ät
Lyricist
2008-07-30 17:51
SödraMalmö P24 haha du får en fet WOOOORD! på den hahaha
Muzzka P19 ; Martin Hansson är ju fan en nivå minst under Flöjten. Martins insats i matchen Ifk-Helsingborg var det pinsamaste jag sett.
Gnaget ska bara hålla käften. De är för vana att konstant få allting med sig på sin äckliga piss arena, bara för att de har en "farlig" klack. Sen när de får något emot sig då ska alla jävla domare avgå eller hellre skjutas. Det va ju offside så varför gnälla så jävla mycket? Det blev ju rätt till slut och enligt regelboken får domaren ändra sitt beslut innan spelet har satts igång! (2 jävligt äkliga domare är dock Hansson och Ingvarsson elr va faan idioten heter ;D )
As Bob said once "Yuh cyant kill God"
Vilka jävla mongolider vissa är i den här tråden.. Dem säger att vi ska sluta gnälla på Fröjdfelt när de själva hatar på domarna som dömmer dåligt för deras egna lag.. Det låter ju verkligen jätte bra.. Hittills är det bara djurgårds fittor också
Fan vad jag hatar honom, sök på djävulen själv ojsna på google och se vad ni får upp
the T A P dance to it 1017475779
Yamo LOL
och vem fan är du?