I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tour de France 2008!

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2008-07-03 01:48

Tour de France 2008!

Vad tror ni om årets lopp? Tar Evans totalen? Kan Lövkvist möjligtvis fixa vita tröjan efter ett lovande formbesked i Schweiz?
Jag har satt en hundring på Evans men tror tyvärr att Lövkvist faller igenom på en av bergsetapperna som han brukar göra. Han kan i bästa fall gå in topp-30. Diskutera fritt.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-03 21:22
Så länge det är Vacchi som kommenterar får vilken dopad jävel som helst vinna.
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2008-07-05 11:21
Härligt att det äntligen drar igång!

Det Lövkvist visat upp i år, särskilt då tour de suisse, en fin femte plats i sammandraget precis innan touren. Visar ju att han prickat formen och bör köra bra under de här tre veckor om det inte händer honom något.. Så får han köra sitt race så tror jag an chanser på vita tröjan och en riktigt bra placering. Men är ju inte säkert han får köra för något kanske får ligga och dra för Kirchen med om an ligger bra till i sammandraget. Hur som helst stallbytet verkar bara har gjort Gotland gott och händer inget på vägen så kommer hans bästa 61a plats ryka rejält.
Johan Cruyff sade 89, att IFKs första UEFA-cupguld var det mest positiva i europeisk klubbfotboll under hela decenniet! - och var i stånd att föra matcher även på bortaplan mot europeiska toppklubbar

2008-07-05 11:36
Segraren känns rätt ovis men tror lite som dig Alex på Evans. CSC har ju 2x Schleck plus Sastre så de lär väl bli farliga om de får igång ett fint samarbete. Zubelida och Cunego lär vara långt framme. Kan sitta och räkna upp en massa känns väldigt öppet helt enkelt.
Johan Cruyff sade 89, att IFKs första UEFA-cupguld var det mest positiva i europeisk klubbfotboll under hela decenniet! - och var i stånd att föra matcher även på bortaplan mot europeiska toppklubbar

2008-07-06 03:04
Sastre verkar historiskt sett inte vara någon riktig vinnare, och han känns inte tillräckligt fulländad för att stå som segrare av Touren, men han blir nog tvåa eller trea slutligen. Men man hade ju unnat honom en seger. Och Valverde känns lite osäker på sammandraget med tanke på vad han gjorde idag. Han verkar lite väl het på gröten för att bära gult i Paris; han kroknar med några hårda etapper kvar känns det som. Hushovd verkar stark som fan också; tror han tar gröna. Och Soler bröt tyvärr handleden; jäkligt dumt gjort att sticka in handen i en polares hjul. Men det kommer bli underhållande tre veckor, inget snack om saken, och man lär ju spela bort en del pengar på unibet (tyvärr).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-07-13 21:16
Tråkigt att Lövet inte orkade hänga på idag. Men fem dagar i vitt är väl inte fyskam.
Imorgon väntar en ännu hårdare etapp hoppas han orkar hänga på lite bättre där. sen kommer en välbehövlig vilodag för de flesta.

Ricco flög fram idag, helt klart imponerande

2008-07-14 00:53
Ja, väldigt synd för Lövkvist men han har verkligen i år, som Adamsson sa, tagit steget från lovande till världsstjärna. Spännande etapp imorgon ja, och hoppas nu att Evans sluppit från ett nyckelbensbrott som det tydligen spekuleras lite i. Och man hoppas ju samtidigt på lite aggressivare körning av favoriterna.

2008-07-15 00:07
Nu är Evans där han hör hemma och där han lär sluta.

Grymt av Ricco att redan igår säga att imorgon då jävlar kör jag för Piepoli som är i grym form och dagen efter slår han till och vinner etappen, tror SD är ganska nöjda med sina cyklisters prestationer hittils.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2008-07-15 00:30
Det lär de vara ja. Helt fantastiska cyklister. Även skönt för Piepoli som äntligen fick sin etappvinst.
Dagens etapp var för övrigt något av det bästa jag någonsin sett. CSC visar med råge varför de är världens bästa cykellag och det var verkligen spännande in i det sista, framförallt vem som skulle få gula. Fränk kan väl knappast sopa hem hela etapploppet med sin tempokörning utan det ser ut som ledartröjan hamnat på rätt person nu. Återigen synd för Lövkvist. Får hoppas han kan återhämta sig bra imorgon och kunna genomföra kommande etapper utan att jobba så hårt som han har gjort hittills. Känns som han har gått lite för mycket på det röda.

2008-07-16 17:23
Fyfan vilket lopp det blev idag.. som vanligt har jag varit bortrest under touren men såg norrmannen ta hem det idag efter en sjukt skön upplösning.
DIIIF

2008-07-20 13:33
Äntligen dags för alperna efter ett par rätt tråkiga dagar. Arvidssens seger borträknad då :)

Så fick vi återigen en massa tråkiga doping besked. Åt helevete med dem som sysslar med sånt.

Tror ni Evans håller undan? Eller kan CSC knäcka honom i bergen

2008-07-21 13:07
Tittade inte igår men såg lite på sammandraget. Evans dominerar ju inte på något sätt men det blir nog han som tar sammandraget ändå, fast inte med så stor marginal. Har lite dålig koll på vilka som är riktigt starka på tempo i topp10-listan. Vem kan utmana om det är helt jämnt inför tempot?

2008-07-23 22:03
Glimrande taktik av csc idag. De fångade nog in så mycket tid som det bara var möjligt, och jag är verkligen glad för Sastres skull. Men jag tror fortfarande att Evans tar totalen. Eller gör jag det? Ska bli olidligt spännande att se sekundstriden mellan världens hårdaste idrottsmän i tempot på lördag. 53 km, 1min34sek, Sastre-Evans. Fan, knappt man vågar kolla. Vem har fördel?

2008-08-08 18:05
En värdig vinnare eller vad säger du Alex?

2008-08-10 19:41
Verkligen! Som en saga för Sastres del. Det som hände i Alp d' huez var helt insane.