Chelsea seedade etta i Europa
Uefas klubblagsranking bygger på insatserna i de europeiska cuperna under de fem senaste år. Chelsea har på de fem senaste Champions League-säsongerna förlorat en final, åkt ut i semifinalen tre gånger och eliminerats i åttondelsfinalen en gång. Trots att det inte blivit några Champions League-segrar räcker Chelseas jämnhet till en topplacering på klubblagsrankingen. Lista ---- Hata hur mycket ni vill, jag var bara tvungen :) Och nej, jag säger inte "haha, vi är bäst" osv. Tycker bara att det visar att det inte är en slump eller så som vissa vill säga, att vi tog oss till final i år. Vi har varit med ett tag nu i toppen av Europa, bevisligen :) Random haters av PL osv ställer sig till höger. Folk med lite distans till vänster.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Ser väl rätt så cool ut. Men är lite tveksam till att Chelsea verkligen ska ligga högst ändå.. Fan.. Jag har iallafall inte tänkt på dom så mycket i CL. Kanske bara är jag.. Sevilla? Vafan.. Juve är iaf pinsamt långt nere:D
be the change
uefa har säkert nåt trevligt system för att räkna ut poäng men hur kunde chelsea få mer poäng än milan förra säsongen? sen borde ju champions league belönas ännu mer gentemot uefacupen. kvartsfinal i uefa verkar i regel ge mer än 8del i cl
Var är HIF? Haha :D
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"
Att juve ligger så långt ner beror bara på att de inte spelat sen calciopoli skandalen. Tror att de hade vart ganska högt upp annars.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Liverpool har ju 2 finaler, en vinst o 1 semi senaste 5 årens CL-spel. Smäller lite högre imo
Webmaster
2008-05-30 09:01
Ser ju rätt logiskt ut det där. United har iallafall högst sifffra för en säsong av alla lagen ;)
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se
Vad exakt är det du är stolt över? Romans pengar?
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
34.8985 34.8985 34.8985 34.8985 34.8985 34.8985
MeckGyver
S-oteric Behöver ju å andra sidan inte hålla på med fuffens och bli tvånsnedflyttad till andra serien eller hur? Såg min din jävla hatare. Så jävla trött på att du ALLTID numera kommer in och skriver 1-2 rader där du pissar på allt utom din gamla kärring som lustigt nog, alltid är bäst, alltid har allt. Kamma dig, get layed, vad som helst, Bara det gör att du slutar var så jävla dryg.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
39 Hamburger SV 19 Werder Bremen jag skäms...
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
ah just det Chelsea kan inte vinna CL
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
Chelsea har ju legat ganska stabilt i toppen i flera år så det är inte så överraskande egentligen. Det jag tänker på när jag ser listan är Sepp Blatters förslag om att begränsa antalet utländska spelare i klubblagen för "att bryta Premier Leagues dominans". 4 av 10 kommer från PL, 3 av 10 från Spanien och 2 av 10 från Italien. Förmodligen skulle Juventus ligga i toppen också om det inte vore för degraderingen. Och nästa 10 placeringar innehas av lag från 6 länder. Kan gå med Blatters argument om det hade gällt att bryta de tre största ländernas dominans (även om det känns väldigt långsökt), men om det bara gäller att bryta PL-dominansen är han ute och cyklar.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Det förslaget suger! Spec för inter(nazionale). Det ligger i historian att vara ett internationellt lag så kommer blatter med sitt skit förslag. Om detta är för att bryta PL dominansen är jag lite smått tveksam till? Varför gjordes då inte samma försök när serie a o la liga hade sin dominans? Jag tror att Pl dominansen kommer att ta slut snarast, eller så tar det sin tid det är något som vi serie a o la liga fantaster får tåla. + mr blatter
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vilka jävla skit liga blåvitt är inte ens med men AIK djurgården HALMSTAD! och hammarby är med.
A BROTHERSLOVE IS A BROTHERSLOVE
jag förstår din ilska mens_P66 men finner inte du och alla andra det ännu märkligare att HeIF inte e med i listan?! att Sevilla e sjua e oxå fel. Tyvärr hittar man ALLTID en massa errors på sådana här listor, jag fattar inte varför? hur svårt kan det vara lixom?
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night
Varför skulle det vara fel för Sevilla att ligga sjua, dom vann ju UEFA-cupen två år i rad.
''If life was prison, music would be the yardtime''-Gift of Gab
Vafan snackar ni om? Jävla tomtar... HIF ligger på 157e plats. Det är inte direkt en "diskuterbar" lista, det där är noga uträknat och är felfritt. Bra koll folk verkar ha iaf.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Seqondz helsingborg finns ju med, men helvete fan inte ifk.
A BROTHERSLOVE IS A BROTHERSLOVE
Psycholess P27 Oj då, det var en jävla sågning. Orkar inte höra på Aftonbladet-baserat, ignorant slentriangnäll om "fuffens". Läs på om du ska ge dig in i en diskussion om Calciopoli. Angående Chelsea så har jag svårt att förstå din upprördhet. Innan Ryssland hade ni Tore Andre Flo på topp. Är det sant eller hittar jag på? Ja, ni är seedade etta i Europa atm, men hur kom ni dit? Tar du framgång till varje pris eller har du hellre stoltheten och klubbens identitet i behåll?
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin". Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län
Ja du.- Vad bevisar detta.. att titlar kan köpas för pengar? Innan Roman kom så var chelsea som bäst 6 i premier league de senaste 10 åren om jag inteminns fel, snitt oplaceringen låg typ kring sexa eller mindre.. Detta system bygger på hur man presterat i allt man ställt upp i, det är exakt likadant som systemet på FM, när man vinner något får man extra poäng. ich dessutom visar det ju inget. Tex Juve slår AZ alkmaar alla dagar i veckan. Sen att liverpool inte ligger bättre till har att göra med att poängebn inte bara kommer från CL utan även från premier league, FA Cupen osv..
Oj då, det var en jävla sågning. Orkar inte höra på Aftonbladet-baserat, ignorant slentriangnäll om "fuffens". Läs på om du ska ge dig in i en diskussion om Calciopoli. Jag rekommenderar dig att inte läsa om du inte vill hitta påhittat skitsnack från juventinos som vill rentvå sin klubb genom att skylla allt på inter och moratti.
S-oteric Jag är mer insatt än du tror om Juve. Punkt. Jag har varit ett Chelsea fan sen barnben, runt 11-12 års åldern. Jag nödje mig med väääldigt lite för om åren. Att en rysk investor har valt att lägga cash i min klubb (likt Man United, Likt Liverpool, likt City etc etc), vad ska jag göra åt det? Han investerade kapital i spelare och har fått framgång därefter, precis som dom flesta lagen i Europa. Jag SÅGADE han när han spenderade 2miljarder på en sässong i början på spelare och tyckte att han förstörde MITT lag, men efter det så har han luggit i skuggan av te.x United vad det gäller spelarköp. Vi var först, visst, men vi är fan inte ensamma längre vad det gäller dyra värvningar - SLÄPP det. Mitt blod är fortfarande blått, jag ser fortfarande spelare som Zola, Terry, Lampard som mer Blues än vad te.x Ashley Cole någonsin kommer att bli. Men dom spelar ändå för mitt lag, och då är dom "mina boys". Att du är en blind Juventino som tycker att koruption och rakade ben är viktigare än "blod" det får står för dig. Jag kommer A L D R I G respektera den "gamla kärringen" efter det som har hänt. Skillnaden mellan mig och dig (verkar det som) är att jag kan respektera andra ligor och lag för det dom gör på planen och inte det som ligger bakom. Jag kan respektera Barca och Real (som köper spelare i samma utsträckning som Chelsea - Minst) för deras fotboll, jag kan se Milans storhet på plan när alla 11 vill spela och får spela som dom vill, utan att ligga ner och spy efter en axelnuddning med en annan spelare. Jag hatar inte som du gör. Jag hatar däremot fans som dig, som hatar och spyr galla på allt och alla utanför deras egna sfär - i ditt fall, Juve. Viva fotboll, Forza (för att du ska fatta) - livet.
Om du nu är insatt i Calciopoli hur kommer det sig att du förkastar Juventus och aldrig kommer att kunna respektera den klubben? Om du nu är insatt så borde du väl veta sanningen om Guido Rossi och Telecom Italia, osv? Nej, sanningen är den att du läser Aftonbladet och inlägg på diverse forum från imbeciller som barnet ovan dig här och bildar din uppfattning efter det. Du gör det lätt för dig eftersom du vill att det skall vara på ett visst sätt. "Ahh, Juve åkte ner i B, that's it... cheaters!". Utan att bemöda dig att ta reda på hur det egentligen ligger till. Visste du t ex att Juve aldrig bevisats skyldiga för "match fixing?". Nej? Tänkte väl det. Skit samma. Tillbaks till Chelsea. Jag respekterar alla klubbar som står för någonting och har en själ, framgångsrika eller inte. Chelsea sålde sin. Det är inte ditt fel, jag vet. Liksom det inte är mitt fel att det italienska systemet är ruttet och att Moggi tvingades göra det han gjorde.
S-oteric P21 Liksom det inte är mitt fel att det italienska systemet är ruttet och att Moggi tvingades göra det han gjorde. hahaha...
Moggi är också oskyldig. BLAME MORATTI
Muzzka Haha, samma som FM ;)
Fuck off att 'pool skulle ligga över United! För att vara bra tycker jag att man åtmistone ska kunna vara med och tävla om en inhemsk ligatitel!
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Med tanke på att det här bara är baserat på spel i Europa så är väl inte det så konstigt? Det är rent logiskt t.o.m...
Varför IFK inte finns? De har inte lirat ute i Europa på över ett decennium, det kanske har med det att göra. Men bara kanske. Den här listan påminner om hur vi brukade sitta och diskutera hur det gick för våra respektive lag som vi spelade i när jag var yngre i cuper etc. Mitt lag var utan minsta tvekan från någon det bästa av de nämnda (det gällde då alltså Kista FC, AIK, DIF, HIF, BP, Vasalund/Essinge IF och några andra). Men sen kom vi på att det inte spelade det minsta roll att vi alltid vann över dessa lag i turneringar när samtliga lag kom längre i slutspelet i St.Erikscupen än oss. Vi kom näst längst av alla nämnda i Gothia Cup en gång och slog ut AIK, DIF och HIF ur slutspelet i St.Erikscupen. Men vilka vann turneringen? Jo, BP. Då spelade det inte det minsta roll för mig att vi slagit de två gånger i gruppspelet. Vafan skulle jag bry mig om det för; de vann hela alltet, alltså är de bäst.
•pave paradise•
Jo då, det är som vi och spånga nu. De har lyckats slå oss två gånger i rad nu, men vi(bp) leder vår division och de ligger sist. Fotboll är en märklig sport:D
Min poäng är: att vinna mot ett lag som sedan går och vinner hela serien och sedan hela slutspelet känns bara jävligt surt. För mig är det en morot, det får mig att vilja höja mig och försöka peta bort dem från den platsen. Men jag kommer inte någon gång att hävda att vi är bättre eftersom vi uppenbarligen inte klarar av att gå hela vägen, vilket dem gör. Även om vi vunnit över de två gånger så är de det bättre laget till slut.
•pave paradise•
Ah ok ok. Sorry för OT'n haha. Word
Med tanke på att det här bara är baserat på spel i Europa så är väl inte det så konstigt? Det är rent logiskt t.o.m... I sånt fall är det ganska logiskt ja, om det är något Liverpool kan så är det att spela i Europa.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Känns fint med Newcastle på 14:e plats. Vi är nog det lag som kommer sjunka mest på listan närmaste säsongerna.
Det jag inte förstår är hur man kan vara så insnöade på vissa områden så att man inte kan se någonting alls verkar de som objektivt. United är mitt allt, och ja de sålde sig till Glazer. Men precis som Psycholess säger, Valde man själv det? NEJ! Och likt chelsea var jag helt galen i början när de nya ägarna skulle börja sälja spelare med argumentet att de va lite struligt med pengar typ. Och sen tycker jag inte alls om chelsea men dom har då fan i mig själv, försök hitta mer inbitna fans, de går visst, men de blir svårt. Man kan inte jämföra med oss united fans där 95% bara håller på dem för dom är just United. Och PLs dominans säger jag är på grund av just att de har ägare. Acceptera det Serie A och La Liga för inom tio år kommer Europas 16 topp klubbar nästan garranterat vara uppköpta.. Så med andra ord vi har cash vi kan handla dyra unga, Real t.ex. köper det vi gjort av dem.. Vem har då själv eller inte? Jag gissar ni säger Real, suckers..
ONE UNITED! Sir_Alex.blogg.se