I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

13:45: Chelsea-United

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2008-04-26 12:59

13:45: Chelsea-United

13.45 tar Chelsea emot Manchester United i en mäktig seriefinal i England.

Vinner United är ligatiteln säkrad då bara två omgångar återstår för lagen efter dagens match.

1 Man Utd 35 25 6 4 73-19 81
2 Chelsea 35 23 9 3 60-24 78

Det är ju även troligt att lagen möts igen i vår. Seriefinalen kläms ju in mellan att lagen har avgörande Champions League-semifinaler på varsin hemmaplan på tisdag respektive onsdag.

Ska jag tolka att båda sidor är nervösa pga att ingen tråd har gjorts tidigare? Jag vaknade upp med ångest, ont i magen och ingen matlust. Jag har dåliga vibbar som fan idag. Men... jag har haft fel fler ggr än jag satt mina magkänslor så... who knows?
Lampard spelar ju med all säkerhet inte, som ett United fan sa "Frank Lampard kommer knappast spela då hans mor avled i veckan. Alla som varit med om en sådan sak vet hur det påverkar en som person, skulle förvåna mig enormt om han spelar. Mycket ledsamt för Frank, vi lider med honom och Chelsea-supportrarna, ibland är fotbollen väldigt liten..."
Tror Chelsea ställer upp med Essien, Mikel och Ballack på mitten, 2 murbräckor och Ballack får ha en "lampard" roll. Drogge på topp, givetvis flankerad av Joe Cole och Malouda. På backen UTGÅR jag ifrån samma linje som sist bortsett från att Beletti petar Ferreria.

Historia
De senaste 10 ligamatcherna lagen emellan har slutat med 3 segrar för United och 4 för Chelsea. United har inte slagit Chelsea på Stamford Bridge sedan 20/4-2002, då vann United med 3-0 efter mål av Scholes, van Nistelrooy och Solskjaer. 
Lagen har mötts 149 gånger genom åren, United har 65 segrar, Chelsea 40.
Chelsea har inte förlorat hemma på Stamford Bridge sedan den 21/2-2004, över 4 år sedan alltså.

Resultat: Vågar jag inte ens gissa.

Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.