I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

TV4 förlorar 30 Allsvenska matcher

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2008-04-25 13:49

TV4 förlorar 30 Allsvenska matcher

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article2349670.ab

Galet tråkigt för dom som inte har Canal+

Vi är överallt!

2008-04-25 15:42
Självklart tråkigt för de som inte har canal+ alternativt säsongskortet på tvn. Däremot måste jag säga att jag tycker det är rätt.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!

2008-04-25 15:51
Haha rätt? Varför är det rätt?
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2008-04-25 15:55
Rapsodisk P20

Därför att det säger sig självt att man inte kan sälja rättigheter till 2 olika personer. Hade låt oss äga tv4 varit först med att köpa rättigheterna så ska inte canal+ få köpa dom och vice versa.

Det är ju nästan samma sak som att sälja ett hus tll flera personer samtidigt, det går inte.

2008-04-25 15:59
rkellyone : Klart det går bra. Svt och tv4 delade ju på em/vm sändningar förrut.
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till

2008-04-25 16:04
RedRebel P22

Ja visst sålänge canal+ inte hade motsatt sig de arrangemanget så hade det gått hur bra som helst. Däremot så motsatte sig canal+ detta av förklarliga skäl och har då juridien på sin sida.

2008-04-25 16:09
Nu är inte jag så insatt, men jag tror inte det är så lätt så du försöker få det att låta, rkellyone, eftersom tingsrätten tidigare "friade" Kentaro. Men hur som helst, det kan va så att det är rätt ur en juridisk synvinkel. Men jag tycker att TV4 gott kunde fått sända sina matcher, så alla kan ta del av den allsvenska fotbollen.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2008-04-25 16:15
Rapsodisk P20

Tingsrätten besitter inte samma juridiskakompetens som t.ex hovrätten, vilket skulle kunna förklara varför tingsrätten valde att gå på Kentaros linje.

Men jag tycker att TV4 gott kunde fått sända sina matcher, så alla kan ta del av den allsvenska fotbollen.

Rätta mig om jag har fel, men sänds inte matcherna på tv4sport? En kanal som inte alla har. Däremot så förstår jag ditt resonemang, men en av anledningarna till att betala för canal+ är att man just ska kunna se på allsvenskan. Får gratis kanaler sända dessa matcher också så försvinner just detta incitament till att betala för den kanalen, så jag förstår även att canal+ valt att ta detta till rättegång.

2008-04-25 17:34
Jo 4/5 av alla matcher sändes på TV4sport. Jag känner mig grovlurad av tv4 som dessutom köpte upp canalplus EM, för att "alla ska kunna se på det" och så lägger dem över matcherna på TV4sport. Dem får fan lägga ner med falangen att alla ska kunna se på det när det verkligen inte stämmer. Jag har canalplus för att den är bäst när det gäller kommentatorer och försnack, men då ska B-tv4 köpa loss matcher o sända den i skitkanalen som jag inte på något sett kan ha.

Haha, upprörd-ja haha
DIIIF

2008-04-25 17:51
KB-Raggs

Då vart du glad över hovrättensdom iaf =)

2008-04-26 00:13
och Kentaro schweiziska Kentaro, som äger rättigheterna till allsvenskan,

dagens samhälle är bra krångligt

2008-04-27 12:52
jag tycker svensk fotboll borde visas på en kanal där svenska folket kan ta del av det..

2008-04-29 07:51
vem kollar på allsvenskan egentligen den suger balle

2008-04-29 17:12
Coolt.