I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är det värt att betala 450:- i månaden för träning ?

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

Producent

2008-04-09 20:32

Är det värt att betala 450:- i månaden för träning ?

Min flickvän har nyss börjat träna och ser inget fel i att betala 450 kr i månaden på World Class.
Är det bara jag som tycker att det är dyrt för någonting man kan göra gratis ??

Kan se det så här annars, att ifall man betalar dessa dyra pengar så känner man sig kanske motiverad att verkligen gå och träna.
Finns det tillgång till det gratis, då kanske man inte är lika motiverad och slapp.

Funderar ändå själv att börja träna, men 450:- e ganska saftigt.
Man tjänar nog på det om man tränar minst 10 ggr i månaden då är det 45 kr per tillfälle vilket ger tillgång till Swimmingpool och en stor rad av andra saker.

Vad tycker ni ? Dumt och dyrt eller bra och motiverat ?

Since 1984
@realgizlee // twitter

2008-04-09 20:37
menar du gym då eller ? jag betalar 2000 kr per år på ett skitbra gym

2008-04-09 20:37

Beror ju helt på hur bra och fräscht stället är, och såklart man blir mer motiverad av att träna om man betalar en sådan summa pengar, för man vill ju få ut något av att man betalar det.

I'm almost famous, you people are halfass, almost anus.

2008-04-09 20:38
betalar fan 2000 om året. brukar ju va billigare att köpa ett kort för längre tid.

men det är det värt. nått som man kan göra gratis ja visst kan man det. men roligare på gym o snacka med folk osv, sen finns det ju maskiner och hantlar osv till allt.
RekFoto

2008-04-09 20:39
lite saftigt kanske.. jag betalar runt 200:-/mån för gym och bad, tycker jag är ett rimligare pris.. stänger redan vid 21, enda nackdelen.. finns iofs ett gym bredvid mig som har nattöppet men där har de inget bad, vilket slår rätt högt ändå.. svår avvägning om vilket gym man ska välja..

vad för mer grejer finns det förutom maskiner för muskler och kondition + pool?
Tu m'emmerdes!

jag betalar 470 spänn i månaden för guldkort på sats och det är så värt det för mig.

att man kan träna gratis är väl en sanning med modifikation, det krävs större disciplin och all utrustning kostar ändå en hel del. för min del som bara går på pass (bodypump, spinning, core, pilates osv) skulle jag nog aldrig träna mer än en joggingtur och promenad då och då om jag inte hade kort.

så jag tycker bra och motiverat.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Moderator

det är ju rätt mycket pengar, har du kollat möjligheter att få friskvårdspeng och sånt från ditt arbete? mitt kostar 3800 eller 350 i månaden utan bassäng. tycker det är ett rövarpris. men det krävs för mitt ledsagararbete och dessutom får jag 2000 i friskvårdspeng så det blir liksom  mer eller mindre gratis i slutändan.
Hade det inte varit för dem omständigheterna hade jag tagit billigast möjliga alternativ med ett gäng fria vikter, det räcker i slutändan. men pool hade varit nice och hade det kostat 1000 till för mig med nuvarande omständigheter och en pool hade blivit tillagd hade jag lätt slått till.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2008-04-09 20:40
350kr månaden betalar jag..
be the change

2008-04-09 20:47
Äh, jogga och gör lite armhävningar och pull-ups och skit. Helt gratis.

Kan vara värt lite pengar om där är bastu och andra schysst faciliteter iofs.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!

2008-04-09 20:53
Jag tycker smärtgränsen går vid 300 kr per månad, men det beror så klart på vad man får. Själv bor jag så pass nära mitt gym att jag inte ens duschar och då har såna däringa moderniteter som swimmingpool ringa betydelse för mig. Jag betalade 1300 kronor för ett tremånaderskort för studenter och då får jag träna hur mkt jag vill i gymmet och på pass. Finns ganska mkt pass men de flesta jag går på kräver föranmälan. Jag brukar räkna på hur många gånger jag måste gå för att komma upp vad ett besök på samma ställe kostar. Det är en bra tumregel.

2008-04-09 20:55
Haha, 400kr/år betalar jag :)

Skolerbjudanden ftw.. Enbart gym.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2008-04-09 20:57
Jobbar iofs inom kommunen så jag ska kolla upp det där med friskvårds cash ;)
Since 1984
@realgizlee // twitter
Moderator

2008-04-09 21:17
det gör jag ocskå så jag tippar att där finns någon gratis tusenlapp att hämta :)
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2008-04-09 21:28
Jag betalar 1800/år och då får jag gå på alla styrkepass och dansa hur mycket jag vill.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-09 21:38
jag betalar 450 i månan på autogiro, ser inget fel i det. dock får ja friskvårdstillägg från jobbet, fast de är inga astronomiska summor direkt.

2008-04-09 21:38
Tänk efter så det är värt det bara. :)

Jag prösjar 500:- i månaden. Känns surt när man inte hinner med p.g.a. jobb bara.

Pilates, haha. Jag kan inte låta bli att skratta åt det, förlåt.
jagvillocksåhaenblog.com

2008-04-09 21:39
Greger vad?

Jag betalar 149:- i månaden för Fitness24Seven. Finns i Sthlm, Malmö och snart i Gbg tror jag.

Bra grejer!
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2008-04-09 21:43
Jobbar på gym, tränar gratis.. ;)

Men NEJ det är inte dyrt.
your bitches ain't nothing compare to meeeee

2008-04-09 21:43
klart hon ska hålla sig välformad, tycker du kan styra medlemsskap på ett ännu fetare gym :p

2008-04-09 21:51
Eller så skyndar man sig och snatchar Daniel Westling innan det är för sent.

2008-04-09 22:14
För en tjej är det ok att betala den summan. För tjejer vill no ha ganska normala lokaler och mycket spining och sån här stor grupps jumpa eller va de heter..
Så för en tjej e det priset nog ok ..

men om det skulle vara en kille så skulle ja skratta. Jag betala 100kr i månaden för att skit äckligt gym med alla redskap och allt som behövs för body bilders. plus så finns massa svettiga gubbar där haha..
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.

2008-04-09 22:21
Jag betalar ingenting för mitt gymmande, får använda gymmet på mitt lokala gymnasium fritt. Det är rätt nice, dock kostar det en tjuga om jag vill bara men det är inga pengar att tala om.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2008-04-09 22:22
Betalar 149 för Fitness24Seven som någon annan här ovan. Som man kanske förstår av namnet så har de öppet dygnet runt alla dagar på året. Bra när man bara har tid för träning efter 21.
Skåne!

2008-04-09 22:49
 F22

Brukar det inte vara billigare om man inte tränar på gym, men med "guldkortet" ingår allt eller?
 DIF!

2008-04-09 22:52

Fan Fitness24Seven. känns fan värt att byta till eftersom det är ganska fräsch, kostar det 149:- månaden för alla, eller ahr ni några specialerbjudanden?

DIF!

2008-04-09 22:58
Jag betalar 179 för mitt fitness24seven, men så är jag inte student heller, studentpriset är väl 149?

Rätt skönt, går jag ensam, sena kvällar väljer jag tjej-delen, tidigare på dagen eller med en kompis, den allmänna delen. Tycker faktiskt det har blivit jäkligt fräscht där mot vad de hade tidigare!

2008-04-09 23:08
Jag pejjar 875 i måånan så får ja solish polish och fetaste biceps och triceps, sen lär man ju visa brudarna att man inte är nån punani, så man tränar ju benen å. Ser ut som hulken ja'.
875 för å komma ner i hallen o göra 30 chins per tillfälle 6 dagar i veckan 3 veckor i månan för å visa vem som är da mään, lätt värt. man lär ju visa chixen vem som bestämmer.
Betalar 4000 om året jaa'. Klart värt, man är väl en atlet.

Skämt åsido. 300;- per månad (+medlemskort à 100;- /år) är vad man betalar på gymmet här. World Class tar ju överpris för att man ska få gymma lite, det är det ju inget snack om.
 Finns inget likvärdigt alternativ där ni bor vad gäller kvalitet och utbud på maskiner/hantlar och allt vad det är så torde det ju ses som den rätta lösningen.

Bästa är dock att prova på olika gym så man vet vad man får och kan även få nya favoritmaskiner osv osv.

2008-04-09 23:08
Nån som tränar på Vanadisplan?
 DIF!

2008-04-09 23:11
jag betalar 500/månad i Sats...
gjort det i 2 år nu! jävligt dyrt..men...
um dois...

2008-04-09 23:26
betalar inget själv pga att ja jobbar på gymmet ja tränar på. klart 450 kan kännas saftigt om man bara går dit å lyfter skrot några gånger i veckan, men går man på mkt pass, simmar, bastar osv, tycker ja inte de e så farligt. de gäller att prioritera
att insidan räknas e bara en ursäkt för att va ful.

2008-04-09 23:49
jag betalar 700 kr för mitt, o de e la värt..får vara bland sociteten iallafall..
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2008-04-10 00:24
149 är studentpris på 247 ja, men 179 är inte så farligt heller!

Jobbiga människor är det där (vid möllan) men såna finns det på alla gym, inget som stör med musik i öronen :)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2008-04-10 00:28
Är det inte 600 kr i årsavgift och sen 450-500 kr i månaden?

2008-04-10 01:04
1000 kr/år på sjukhuset. Finns inget bad och sånt, det är bara meningslöst ändå. Spring på bandet, lyft skrot, gå hem. 5 dagar i veckan för lagom form.
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift

2008-04-10 01:08
i de där 450 ingår väl att man får vara med på alla aktiviteter och så eller? vill du bara gymma är det ju sjukt dyrt och kass men vill du syssla med ledarledda aktiviteter så är det väl inte så konstigt.,. säg att du tränar gym 2 ggr i veckan, går på spinning en dag och nåt pass en dag och kanske en dag gym till så är det väl inte så mycket.. alla ledare ska ju ha lön och så..

men som sagt vill du bara gymma så sök dig till nåt renodlat klassiskt gym liksom..
Poet

2008-04-10 01:31
"Är det bara jag som tycker att det är dyrt för någonting man kan göra gratis ??"

Kanske bara juden i mig som talar, men nej jag tycker inte du har fel hehe. Det larvigaste jag vet är folk som köper gymkort och det enda de gör är att springa på löpbandet. Springa liksom, whata fuck? Springa kan du ju göra vart som helst annars.
At the gates of Eternity...

2008-04-10 06:31
Det tycker jag absolut att det är. Men jag tränar 5 dagar i veckan så jag utnyttjar ju verkligen mitt månadskort. Jag brukar tänka så här. Om jag inte köper gymkort för de här pengarna går de troligtvis till alkohol så det är absolut värt det.
"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja

2008-04-10 08:37
bob P19, guldkort är för att få träna på alla anläggningar i sverige. sats har inga kort för bara gym, men är man ute efter enbart gym och löpband finns det massor med bättre alternativ =) men jag vill ha mina pass. (och har just nu helt galen träningsvärk i låren efter ett hårt muskelpass igår.)
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2008-04-10 08:44
Carlos_Lopez haha riktigt bra inlägg! =D Trodde du var seriös först haha =)

2008-04-10 08:55
Jag ska skaffa ett sånt kort (årskort på fitness247) nu i slutet på april. nu går jag promenader. och  det är så himla skönt att vara ute och gå.

jag går hellre ute själv än springer på ett band i en lokal..

men det kan vara skönt att köra lite maskiner ibland. vi har friskvårdsbidrag på 1500 från jobbet. så då får man ju ett årskort för 90kr/månad inkl. medlemsavgift om man slår ut det på hela året =)

2008-04-10 13:24
ja ger 500 i månaden för taekwondon, men då får ja även tillgång till gym, men ja har hemmagym så ja gymmar aldrig där ändå.
 Haters gon' hate...

2008-04-10 16:55
jag kör ungefär 20 gympass i månaden så kostnaden spelar inte så stor roll, kör på 3 olika gym just nu
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2008-04-10 22:40
pyntar 500:-/år för gym.

det ligger isf i en sunkig gammal källare och har fula färger på väggarna, men det är det gym som ligger närmast mitt hem och har alla träningsredskap jag kan tänka mig behöva.

fula väggar med 80-bodybuilders målade i vattenfärg kan jag lätt ta för det priset.
marackas och kastanjetter!

2008-04-10 23:56
Musklerna känner ingen skillnad på vad prislappen hamnar på....
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...

2008-04-12 14:21
450 i månaden är dyrt. betalar 320 i månaden och det tycker jag är i överkant. Men om du tränar 10ggr i månaden kanske ett klippkort är ett billigare alternativ, vet inte hur det fungerar på worldclass.

2008-04-16 13:44
Jag känner mig då riktigt lurad. Betalar 599:- i månaden om jag minns rätt för mitt gymkort. Vilket ger mig möjligheter att träna i alla lokaler överallt och när jag vill inom deras öppettider(vilket ändå suger,så surt att man är bunden 12 månader bara)

Det är worldclass jag har btw,blir definitivt ett byte så fort min bindningstid går ut,fuck worldclass.

2008-04-16 14:07
300 om aret......
vi är överallt!

2008-04-16 16:07
För 600 spänn i månaden ska det fan ingå bilskjuts till gymmet...
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...
Producent

2008-04-16 20:13
betalar 0kr för att gå på gym....=) jobbar på gym ( 2-3 gånger i mån ) så jag slipper dessa utgifter =)

Fast vill man uppnå nått med sitt tränade så e väl 450 relativt billigt...iställe för att slänga dessa 450 spänn på nått annat skit....
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2008-04-16 21:04
Jobbet pröjjsade mitt kort men ta ba ett billigt gym istället för dessa överklass gym.