I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

fotboll - borta mål

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2008-04-09 11:02

fotboll - borta mål

Det spelar ju egentligen inte så stol roll och skirva detta men jag har funderat så mycket på detta och måste få ett svar..
när arsenal gjorde 2-2 igår mot liverpool så var dom vidare..men när liverpool satte sin straff till 3-2 var liverpool vidare..eftersom arsenal gjorde 1 borta mål mer hade inte 3-2 resultatet varit att arsenal gått vidare..eller?
och ja jag är medveten om att matchen slutade 4-2 och det hade inte spelat så stor roll men om det hade räckt?

2008-04-09 11:26

Först och främst är det ju seger som gäller.Så nej arsenal hade inte gått vidare om det blivit 3-2.

De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till
Rappare

2008-04-09 11:27
nej för vid ställningen 3-2 ledde liverpool med 4-3 totalt och är därmed vidare på fler gjorde mål.

2008-04-09 11:46
japp det jag menar men borta mål räknas väl som 2 mål? men men rättvist iallafall

2008-04-09 12:16
hahahaha ännu en vilsen stackare som tror bortamål räknas som två. ojojoj sorry grabben du blir kommer bli utskrattad här. typ lika illa som att inte vet vad offside är.

2008-04-09 12:23
eller som att skratta åt folk som vet mindre.

2008-04-09 12:42
nej P26

Ja, i dagens informationsamhälle så borde det inte va så jävla svårt att allmänbilda sig till en viss nivå om man är intresserad av något och jag misstänker att alii kollar relativt mycket på fotboll ändå? då känns det som att man vid det här laget borde veta såna där detaljer. Som att plugga samhälle på gymnasiet och inte veta vad USAs president heter... Det ska beivras med hån.

Fick återberättat för mig ett inslag på TV då Carolina Gynning var hemma hos Victoria Silvstedt, drottningen av alla blondiner.
Då tyckte vickan att det vore smarrigt med lite färskpressad apelsinjuice, så hon tog en apelsin (en hel sådan!) och tryckte ner den på juicepressen... briljant! humor på hög nivå och den stackars blondinen visste inte bättre ;)

2008-04-09 12:44
Han ställer en fråga. Alltså allmänbildar han sig.

2008-04-09 14:39
Bortamål är endast värda mer vid lika tillställning i båda matcher. Har ditt lag spelat 1-1 hemma o 2-2 borta har du gjort fler bortamål vid lika tillställning och det är de som räknas:()
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-09 16:37
Tror det är fler som är förvirrade över detta fenomen än offside reglen...

Så här är det:

Ställningen blev 1-1 första matchen. Eftersom Arsenal spelade på bortaplan så räknas deras mål lite mer om det skulle bli lika sen på hemmaplan, vi kan säga att ställningen blev 1-1½ för enkelhetens skull.

Om dom sen hade spelat 0-0 så hade Arsenal vunnit för att dom gjorde ett mål på bortaplan och det ränkas lite mer.

Om dom hade spelat 1-1 så hade det blivit lika för Arsenal och Nig.. Liverpool har båda gjort ett mål på bortaplan, det hade då gått till förlängning och straffar.

2-2 hade resulterat i att Liverpool vinner eftersom dom då har gjort 2 bortamål mot Arsenal 1 bortamål även om den egentliga ställning hade varit 3-3.

Hoppas du blev lite klokare nu.

I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten.
-Arne Anka

2008-04-09 16:40
2-2 hade resulterat i att Liverpool vinner eftersom dom då har gjort 2 bortamål mot Arsenal 1 bortamål även om den egentliga ställning hade varit 3-3.

Fel, det var ju Liverpool som hade hemmamatch igår.

2008-04-09 16:54
Ugh nu blev det jobbigt när jag är förvirrad, får helt enkelt skifta på Arsenal och Liverpool
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten.
-Arne Anka

2008-04-09 23:36
annars kan ju han natural99 förklara den regeln
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2008-04-11 18:42

Har båda laget gjort lika många mål totalt på båda mötena så går det laget som gjort flest mål på bortaplan vidare. Inte svårare än så...

"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!

2008-04-12 13:47
endorfni-kick- okej är du cool nu eller--.lugnma dig fan så du emnar att du ahr svar på allt i välrden eller..?
Jag skriver här eftersom jag inte vet fan hackar du för. skaffa dig ett liv fan..antingen så skiter du i svara på det jag vill ha svar på eller dra in på et annat forum och lek rolig där

2008-04-12 15:30
åkersberga
hahahaha word. ja, tyvärr har jag inte sett honom skriva ett enda inlägg sen han förklarade fenomenet.

2008-04-12 15:41
haha näe, han har försvunnit, de e så fantastiskt roligt..

2008-04-12 16:44
mm fick lite natural99 vibbar av alii...

Men du alii, nej jag tror inte jag har svar på allt. Finns jättemycket jag inte vet, eftersom jag inte är intresserad av att sätta mig in i det. Däremot skulle jag kalla mig själv allmänbildad eftersom jag gått i skolan i ex. antal år. Det innebär också att om jag blir intresserad av något så vet jag hur jag ska göra för att lära mig mycket om det.
Tyckte bara att du nu som fotbollsintresserad borde ha koll på den här regeln, eller sökt upp fakta om den på ex. uefa.com etc.

Okunskap skapar missförstånd, missförstånd skapar intolerans som i det långa loppet leder till krig. Och i dagens samhälle där det är så lätt att skaffa sig kunskap så borde okunskap verkligen beivras i alla dess former.

2008-04-13 12:56

Om det slutar lika efter båda matcherna vinner det laget som gjorde flest mål på bortaplan. Inte så svårt att förstå faktiskt.

2008-04-13 13:55
japp men nu eftersom jag frågade så vet jag det nu eller hur?
så vad ärd itt problem egentligen..ditt en problem är ju bara att hacka ner på mig inget annat.

2008-04-13 13:55
aja saksamma nu vet jag iallfall...tack för era svar=)

2008-04-13 19:14
Försöker man hitta svaret på whoa istället för uefa så förespråkar man krig i världen. Så är det.

2008-04-16 13:08
okej vi såger så här...fenerbahce vann 2-1 hemma i turkiet..men när chelsea hade 1-0 i england var dom vidare..det är ju också liak många mål eller hur?

2008-04-16 13:30
precis 2-2 sammanlagt MEN Chelski hade gjort mål i turkiet mot turkarna så det målet skulle man kunna säga är "mer värt". Fast det stod fortfarande 2-2 och hade turkarna gjort 1-1 i england så hade det stått 2-3 till dom.
got it?

2008-04-16 16:51
Som jag förklarade tidigare, Vid en lika tillställning tillämpas bortamålet. Alltså om de som i ditt exempel är 2-1 borta för chelsea o det står 1-0 till chelsea hemma då står det alltså 2-2.

Då är det ett lika resultat, och eftersom chelsea då har gjort 1 borta mål vid det lika resultatet så leder de. Så om fener hade vunnit hemma 2-1, och chelsea vinner hemma 3-2 så blir det 4-4 då har ju fener gjort 2 bortamål och chelsea 1 vid lika!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-16 17:49
men om fener förlorar med 13-12 då?

2008-04-17 12:58
ok aaa fattar det nu