I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2008-02-13 15:52

Svtsport

Är det nån mer än jag som är förbannad på Svtsport? Jag köper allt jävla skitsnack dom kör med att dom måste hålla bredden och representera mindre sporter som tex. rally, skidskytte, konståkning osv. men för den delen av sverige som inte har snö 45% av året s¨suger detta pung. visst dom trycker ut en handbolls/basket/innebandy match i veckan på 24an men när ska dom satsa på de lite mer publika sporterna såsom fotbollsligor (förutom VM/EM där dom tro det eller ej tar sitt ansvar), handbolls VM/Em (visserligen har tv4 dom men vem fan vill höra claes hellgren som spelade handboll för 20-30 år sen sitta och gnälla om övertramp tillsammans med perlskog som verkar tro att man gör mål i handboll lika lätt som att träffa skålen när man pissar).

men det som upprör mest av allt som fotbollssupporter är att dom enbart visar highlights från serie a  och la liga och skiter fullständigt i premier league. både fyran o svt har inte lyckats fixa licenser till PL och det tycker jag är ett stort jävla misslyckande. inget ont om serie a eller la liga jag tycker det är riktigt roligt att se på mål därifrån (och även hela matcher, varav fyran slipper undan med godkänt) och det finns svenskintresse med zlatan i italien och numera chippen samt goitom i la liga (även om dessa inte är av intresse) men att bara skita i pl gör mig förbannad. jag har mailat både tv4 ioch svt och fått tillbaka att fyran har bränt sin kosing på ovan nämnda ligor medan svt inte tycker att dom kan konkurera om tv rättigheter på samma sätt som kommersiella kanaler. visst det går att köpa deras argument men när en stor del av sverige trots allt är "tipslördag"skadade så borde dom fanimig kunna omprioritera sina utgifter, stryk "hej alla små knattar", stryk hälften av alla UR program och stryk för guds skull konståknings EM så att jag kan få se målen från iaf. en omgång av PL.

svt hänvisade även till att jag mailat mitt i säsongen (i början av december) och då dom inte tyckte det va lönt att visa en halv säsong så hade dom lagt ner planerna på att försöka skaffa rättigheterna. idioter. visst jag har skaffat c+ så jag ser matcherna ändå, men ibland när jag inte befinner mig hemma utan på ett ställe där jag bara kan se de "vanliga" kanalerna så hade jag velat se lite mål. nån mer som vill ringa/maila svt och gnälla på dom, till slut kanske dom fattar och därmed visar lite fotboll nästa säsong.