I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2008-02-07 17:19

Arsenal - Milan

visserligen tidigt men men.
jag ser fram emot den här matchen otroligt mycket eftersom några i min närmaste omgivning är milanfans. så vad finns det att diskutera så här tidigt?

goal skriver på sin CL sida

 "Arsenal versus AC Milan. That will be the clash of the round, undoubtedly. The young guns against the old guard, so to speak. And of course, Fabregas against Kaka!"

håller med till viss del, visst det blir omgångens match, men fabregas mot kaka? det är ganska konstigt om dom skulle springa på varandra alltför ofta. dom kan visserligen jämföras som nyckelspelare för var sitt lag, även om jag tror att kaka betyder mer för milan än fabregas gör för arsenal. detta är dock en sanning med modifikation eftersom fabregas gjort 5 (delad 2a i skytteligan) mål i CL medan jag itne hittar kaka bland de 25 mest målgörarna (källa goal).

jag hoppas innerligt att både pato och kaka som skadade sig mot fiorentina kan bli fit, och det verkar så också. detta hoppas jag för att ingen ska efteråt kunna säga att milna inte hade sitt bästa lag om arsenal vinner.

jag har i andra trådar flaggat för Flamini som en av de bästa def. mittfältarna i PL och hoppas att han ska kunna radera ut Kaka och i viss mån Pato (de gånger han befinner sig i defensivare positioner).

jag tror att milan kommer spela defensivt borta och  satsa på kontringar men eftersom arsenal möter den typen av spel nästan varje omgång i PL tror jag på en 2-0 seger. detta är mina förhoppningar/gissningar inför arsenals hemma match!