I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Någon som tränar Krav Maga?

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2008-01-16 07:35

Någon som tränar Krav Maga?

Är sugen på att börja, finns det någon som håller på med det här och kan berätta lite mer? Tips på bra ställen runt/i Stockholm?

Rataxes..

2008-01-16 16:04
Jag tränar inte Krav Maga längre men har tränat det i 4-5 år.

Har ingen erfarenhet av klubbarna i stockholm men jag har hört från många att KM Academy vid Slussen är rätt bra.

Vad mer vill du veta?

Det är självförsvarsträning mot en eller flera angripare, med eller utan vapen (när det kommer till vapenförsvar tränar man mest knivförsvar och käpp/batong etc försvar eftersom det är vanligast att man blir angripen av den sortsen vapen om angriparen har vapen överhuvud taget)

Hm, ja, har du några specifika frågor är det bara att slänga iväg dem.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2008-01-16 23:05
Tränade vid slussen, var bra även om jag föredrar mma och thai.

2008-02-07 20:49
Sitt inte och trolla!!

2008-02-07 22:00
körde krav i lumpen. nu vet jag exakt hur jag gör en fin pipstöt i nyllet på nån o sen slå av käken med ett kolvslag. förutsätter givetvis att ja har en AK5a och det är ju jätteofta ja kilar runt me den nu efter muck :P

men vill du bli grym på självförsvar är krav ftw.
kan väl avslöja att "regular kick" är en regelrätt pungspark, ändamålet helgar medlen liksom...
Min bild är... för mycket naket kanske?

2008-03-13 07:42
Okej. Tack för svaren!
Rataxes..

2008-03-14 23:46
Jag tränar på Ironman gym i gbg=D! Men det finns en hel del olika Krav Maga stilar, jag tycker att den jag tränar (går ut på att det skall vara grov motoriskt) är både funktionell och kul! Mycket pungslag=mycket kul=)!
413