I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Inter-Lazio Inställd!

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-11-11 14:11

Inter-Lazio Inställd!

Inter-Lazio ställs in och alla andra matcher i dagens Serie A startas med en femton minuters fördröjning.

"Beslutet låg i luften sedan en Lazio supporter dödades vid en bensinmack i Toscana nära Arezzo på motorvägen. En grupp Lazio supportrar attackerade ett litet antal Juventus anhängare runt kl nio imorse, lite senare passerade en polisbil vilken en av poliserna hade skjutit ett skott i luften och träffat den 26-årige Gabriele Sandri som tydligen var en känd DJ från Rom och som är känd av både spelare och anställda i Lazio.

De supportrar som redan hade kommit in på San siro fick gå ut medans rapportrerna om att Lazio anställda lämnade arenan i tårar.

Det rapporteras också att supportrar på andra ställen just nu bråkar med polisen och att vissa andra har börjat ta bort sina banderoller från stadiorna i Italien."

Saxat från Inters SF sida.

Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2007-11-11 14:15
Nu blir det krig.
Han var god för fem miljoner, men han valde flaskan – och livet som uteliggare. Det var där han hade sina vänner.<br>

2007-11-11 14:17
Men det jag inte fattar är, vadå så skottet som polisen sköt i luften ska ha träffat honom?
soundcloud.com/iloice

2007-11-11 14:27
Ja förmodligen inte rakt upp, skott brukar gå i luften först innan dem träffar målet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-11 14:28
Det är den infon som finns just nu, ja.
Han var god för fem miljoner, men han valde flaskan – och livet som uteliggare. Det var där han hade sina vänner.<br>

2007-11-11 14:30

Ultras forza....

acab

FÖRORT

2007-11-11 14:31
Ja vadå så han bokstavligen talat sköt honom då eller?
Fan e de för jävla fitta isåfall. Forever acab!
soundcloud.com/iloice

2007-11-11 14:51
Ja men, om han skjuter en bullet rakt upp i luften så finns det fan en chans på fyra triljoner eller mer att den ska träffa den lilla ytan den här mannen står på.

Så om det var kulan som dödade så är det en police driveby om jag får säga det själv, om man ska använda ren logik.

Sen kan ju iofs pickadollen haft en vinkel lätt vinklad mot bråket så det kan ju på det viset vara en olycka också. Att han bara avfyrar typ.

Jag röstar på italiensk mafia polis driveby! Det blir roligare så.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-11 14:51
OFHE !

2007-11-11 15:01
Aja det är dålig förklaring till hans död iallafall.
soundcloud.com/iloice

2007-11-11 15:03
Fan så jävla trött jag blir. Kan "folk" bara sluta slåss i ett klubblags namn? Jag menar, för mig fåridioterna gärna slå ihjäl varandra.. kunde inte bry mig mindre. MEN, att slåss i ett klubblags namn och förstöra för hela klubben och sedan kalla sig supporter äcklar mig bara. Det är inga supportrar.. de skiter i fotbollen, det är ju helt uppenbart.

Ännu löjligare är alla supportrar i Italien nu ska hämnas mot polisen.. haha fyfan så löjligt. I Atalanta till exempel har supportrar attackerat polisen.. varför? För att de sörjer snubben som blev skjuten tidigare? Nej. För att de bara söker bråk? Ja.
Vad skulle hända om polisen besätmde sig för at hämnas snuten som blev skjuten i catania (?) förra säsongen? Ibland hoppas man att polisen börjar skjuta av varenda jävla töntig huligan.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2007-11-11 15:28
rapsodisk: Visa respekt för en människa som precis blivit skjuten till döds. Förövrigt ett idiotiskt inlägg av dig.
strength

2007-11-11 15:31
varför idiotiskt? förklara.

2007-11-11 15:44
Rapsodisk P19

med tanke på att hela Italien är fucked up, så är det ju inte så konstigt att även fansen är det.
 DIF!

2007-11-11 15:48
Men nu är det ju så att huliganism inte bara förekommer i Italien.

2007-11-11 15:58
rapsodisk du har ju verkligen ingen som helst koll på italiensk supporterkultur...du sitter bakom en dator i sverige och påstår att italienska ultras inte är supportrar utan bara ute efter att bråka? läs på lite och kom igen för fan

2007-11-11 16:04
Rapsodisk- Akta nu din tunga jävligt noga.
Har du inget vettigt att säga en sådan här dag skall du bara hålla käft..Sådana som du borde man klippa av fingrarna så du inte kan skriva mer. Det är så att man spyr åt hela samhället. Förra årets kravaller på sicilien när en polis dog så ställde dem in alla matcher. Nu när en supporter blir dödad så väljer dem att spela vidare...Kanske är det däför atalantas ultras vill bryta matchen. Men du rapsodisk kanske inte förstår det.

Vila i frid grabben !!!

FORZA LAZIO!!!!
HATA ENGLAND

2007-11-11 16:04

infuse: Väx upp, sluta tycka din här människorna är coola. De är inga supportrar. En supporter stödjer sin klubb, de förstör inte för den. Det är fakta och det spelar ingen roll om jag sitter bakom en dator i Sverige eller sitter på en fotbollstadio i Italien!

2007-11-11 16:08
rapsodisk, nu börjar jag bli riktigt irriterad även om jag borde ignorera dig.

Här får du lite att läsa:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ultras

Bara grejen att en nittonåring sitter i kalmar och påstår att ultraskulturen i italien inte går ut på att ge stöd åt sitt lag är helt jävla bisarr haha

2007-11-11 16:14
Men inse fakta.. Det kvittar hur mcyket dom sjunger, hoppar, vad dem har på sig så länge de tar till våld i sitt klubblags namn.. Klubbar får böta enorma summor ochnännu värre´, får sitt namn smutskastat på grund av folk som kallar sig supportrar. Att döda folk och säga att man gör det för sitt lag.. DET är bisarrt. Nästan lika bisarrt som att du sitter och skyddar och hyllar dessa äckel. Du ska vara 23 år! Visa det!  

2007-11-11 16:15
rapsodisk - Vad i helvete vet du om den här grabben som dog. Nu är det så här att han var en känd dj i rom och kände såväl både spelare och ledare i lazio och var absoult ingen huligan.  Hur i helvete kan man yttra sig om en sådan här tragisk händelse när man inte själv vet ett skit...
Tänkt förfan innan du sätter dina äckliga fingrar på ditt vidriga tangentbord...VISA RESPEKT!!!
HATA ENGLAND

2007-11-11 16:18
raps, akta dig för här kommer de italienska ultras fansen på whoa! ofta förekommande så avslutar de sina inlägg i forumen med italienska fraser och de är ofta våldsamma emot andra skribenter, dessutom har de en väldigt god insyn i italien då de lusläser de italienska forumen på svenskafans.com (där de anammat de italienska fraserna dessutom sparat dem i en word fil för att öva på så att när tillfälle ges ska de komma som en reflex), dessutom så har de ofta wikipedia till hands för att övertyga andra om sin övertygelse.

Vaffanculo pizza mierdaaaaaa!!

2007-11-11 16:21
Jag har också läst var det var för kille som blev dödad, men det är inte honom personligen jag pratar om. Det jag försöker säga är att sånt här skit inte skulle hända om det inte var för idioter. Till och med oskyldiga människor dör och misshandlas, det bevisas ju inte minst idag.. men ni sitter fortfarande och skyddar era idoler.. Ultras, huliganer,idioter.. kalla dem vad ni vill.

2007-11-11 16:21
Lägg märke till hur dem tar till rader som står i artikeln ovanför och lägger fram det som insider fakta.

ITALIA ULTRA AHJC!!

2007-11-11 16:22
haha du är verkligen 13 va?

jag håller överhuvudtaget inte på något lag i italien alls, utan ett svenskt, dock tycker jag att det är vidrigt att man sitter och spelar viktig och delar ut moralkakor åt höger och vänster om saker som man överhuvudtaget inte har någon som helst insyn i eller kunskap om, särskilt när det gäller en tragisk händelse som nu.

snyt er och håll käft nu

2007-11-11 16:25
Rapsodisk P19
Du är en tragisk människa!

En supporter har blivit skjuten, enligt vissa medier satt han i bilen när han fick skottet i magen!

Ciao Gabrielle
Holden makes a great deal to australia

2007-11-11 16:28
Men kan du förstå att ingen kunskap eller insyn kan ändra på vad jag tycker om dina idoler? De förstör bara för klubben som de påstår att dem stödjer. Sluta klaga på andras ålder, då du och den där doria_vbg eller vafan han heter är de minst utvecklade i den här tråden.

2007-11-11 16:30

Haha shit, det här sportforumet är mer infekterat än vad jag trodde. Frågan är om det är jag som är en tragisk människa, eller om det är ni? Spara den här tråden, Väx upp, läs den igen. Hoppas ni förstår en vacker dag.

2007-11-11 16:43
Vet inte vad som är värst, killen som trackar ner på hela den italienska supporterkulturen eller killarna som låtsas bli asförbannade och skriver italienska slagord fom läst på svenskafans.

Killen är död, sjukt onödigt, RIP.

2007-11-11 16:44
Haha fan vad less man kan bli på fans ibland :D
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2007-11-11 17:21
Nu får dom fan börja styra upp det där jävla landet.

missförstå mig rätt, jag älskar landet Italien och jag älskar kulture och fotbollen, men det stinker fan ändå hit av korruption och maktmissbruk..
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2007-11-11 18:25
det är hemskt. riktigt hemskt. nu har de även ställt in roma - cagliari ikväll. bra gjort.

RIP Gabriele

2007-11-11 19:18
Det är nästan imponerande att man kan ha så dålig koll på saker man skriver om, vare sig det gäller sport eller politik, som aftonbladet & expressen har.
 DIF!

2007-11-11 19:57

– Det har begåtts ett tragiskt misstag, säger Vincenzo Giacobbe, polismästare i Arezzo till Gazetta Dello Sport. Polismannen försökte lugna ner läget men det slutade med allvarliga konsekvenser. Jag vill uttrycka min djupa smärta och kondoleanser till offrets familj, säger han också.

Den italienska fotbollen har drabbats av ännu ett dödsfall. En 26-årig man dödades när supporterfalanger till Lazio och Juventus drabbade samman utanför Arezzo.

Han ska ha skjutits ihjäl av en polis som sköt varningsskott. När polisen ingrep visste han inte att det var fotbollshuliganer som bråkade, uppger Vincenzo Giacobbe.

Nu ska dödsfallet utredas.

Ansa redovisar uppgiften att 25-åringen ska ha träffats av det dödande skottet när han satt i en bil. Polisen har också spärrat av och undersökt en Renault Megane som fanns på platsen. Ett vittne har berättat att han såg och hörde polisen skjuta.

Lazio och Juventus skulle inte ens mötas inte i dagens omgång av serie A. Laziosupportarna var på väg till match i Milano mot Zlatan Ibrahimovics Inter och Juventus hade bortamatch mot Parma. Mötet på en motorvägsrestaurang utmed motorvägen A1 i Toscana fick nu en dödlig utgång.

Enligt Gazetta Dello Sport är offret 26-årige Gabriele Sandri från Rom. Han ska ha varit på väg till Milan i en bil tillsammans med tre andra supporters. Hans vänner förhörs under eftermiddagen av polis.

Intressant att läsa inehållet i artikeln på aftonbladets startsida. Dom rapporterar att han satt i en bil med 3 vänner. Han var alltså inte med i uppgörelsen? Ändå väljer man att rubricera det: "Fotbollshuligan dödad av polis". Intressant, indeed.

2007-11-11 19:59

Man borde maila skribenten och skälla ut den

DIF!

2007-11-11 21:30
Nu är de såhär att man kan inte förklara till mycket folk i sverige hur de har de, för de har aldrig upplevt hur de har de där nere och i andra länder.
De är så att folk växer upp med ett lag där, de andas fotboll de är en del av deras uppväxt det är deras vardag det är som deras syskon och familj de gör vad som helst för sitt lag och inget kan ta det ifrån dem, klart försvarar du din bror om han blir slagen och jag skämtar inte nu men såhär är det för dem med när det gäller deras lag och färger. Det är ingen idé att ens klaga på det. Ska du klaga på ultras o liknande så gör det för dig själv för man kommer ingen vart med dessa debatter och argument.
soundcloud.com/iloice

2007-11-11 21:33
Smått tragiskt att bygga sitt liv på andras framgång ;) "Skämt" åsido, visst är det härligt med läktarkultur men det ska fan inte begås några brott i idrottens namn i form av misshandel och dylikt..
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.

2007-11-11 21:35
ice-l har en poäng. journalistiken är bedrövligt dålig. typiskt säljmanéer på den utformningen. mediahets deluxe?

jag tycker även rapsodisk har en poäng. det är fel att motivera sin sak med ett särskilt motiv när den verkliga anledningen är en helt annan.

2007-11-11 21:38
Jag som tycker att media använder ordet "huligan" allt för mycket nu för tiden?
soundcloud.com/iloice

2007-11-11 21:56
Hade inte fotbollslagen funnits hade de slagits på annat vis, det handlar inte om att de slåss i lagets namn. Det är oftast, i dessa länder, ett uppror mot landets ledare och mot polisen.
DIIIF

2007-11-11 21:56
RIP till den avlidne, sjukt tragiskt och den underbara italienska fotbollen är på väg att gräva sin egen grav.
DIIIF

2007-11-11 22:03
Väldigt onödigt att sånt här händer. Hur det gått till tycker jag är mindre intressant. Grejen att någon dör i samband med fotboll, det är väldigt allvarligt.

Jag börjar bara avsky Italiensk fotboll mer och mer för varje gång något sånt här händer. Man tycker bara sånt här händer där nuförtiden.

Btw.
Kollade lite snabbt på matchen mellan Parma och Juventus här tidigare idag. Fy fan, spelarna gnäller på domarna och varandra som om dom skulle ha betalt för det! Väldigt irriterande, det förstör en bra serie, som skulle vara dubbelt så mycket intressantare utan allt gnäll.

Den engelska ligan är fan den enda ärliga ligan. I allafall den mest ärliga.

2007-11-11 22:09
Ännu en sak.. ni som skriver "aftonbladet har ingen koll" o.sv.

Lite komiskt, eftersom ni tydligen läser tidningen så har dom lyckats med sina rubriker. Det är ju det dom vill, att du och jag skall läsa det. Så sluta tracka ner på AF och Expressen då ni ändå läser tidningen varje dag. Undvik att läsa den då!

2007-11-11 22:12
Kriget har börjat.

2007-11-11 22:12
Herregud, kan inte vissa hålla sitt italienhat utanför den här tråden? En människa är död för i helvete. En helt oskyldig jävla människa.

Vila i frid.

2007-11-11 22:13
http://www.repubblica.it/2006/05/gallerie/cronaca/scontri-tifosi-roma/scontri-tifosi-roma.html

krig i rom

2007-11-11 22:14

2007-11-11 22:15
krig kanske var lite överdrivet, men jag polismän och ultras(?) till lazio och roma ligger skadade

2007-11-11 22:16
inget jävla jag dätr innan polismän

det här är helt åt helvete. vive gabbo - saluto a vincenzo

2007-11-11 22:38
tortellini at formaggi!

2007-11-11 23:13
det måste ha varit allt annat än ett misstag såsom jag har uppfattat det.. ett "varningsskott" skjuts och träffar snubben i magen som sitter i sin jävla bil? känns som det måste mycket till för att det ska vara en olycka..

En sak till är ju att som jag uppfattade det igen, så var det inga jätteskaror av fans som bråkade varför då ens ta upp vapnen kan man inte istället slå lite med batongen som de brukar göra för att få dom å skngra sig?:S