I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-11-02 02:31

Fotbollshuliganer

Är det rätt att straffa klubbarna, egentligen?

Nu gör jag en tråd passade till det här aktuella med insider o någon stor akitieägare i AIK och hur man ska stoppa våldet.

En sak slog mig just.
Om en grupp supportrar skulle bära tröjor från ett annat lag och gå in på deras matcher och kasta in bengaler, så skulle dom göra så att det laget kanske tvingas spela inför tomma läktare och få dryga böter. Skulle vara jävligt effektivt att göra.

Är det rätt att lägga allt ansvar på klubben?
Bengaler är inte stora, och man kan smugga in vespor på san siro...

2007-11-02 09:12

Man måste komma på en lösning där publiken inte kan avgöra matcherna.

SKU - SKU - SKULASON!

2007-11-02 11:13

Den arrangerande klubben har ansvar för vad som händer inne på arenan iom. att de är ansvariga för arrangemanget.
Dock brukar oftast den gästande klubben ansvara för bortasupportrarna...

Mao. kan man utan problem köpa sig en aiktröja och börja kasta bengaler på norra för att orsaka aik böter...

"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!

2007-11-02 11:17
på tal om att kasta bengaler på läktaren..

var ju något ärkepucko från bajen som brände av en bengal och slängde den senare mot sittplatsläkataren, landade brinnade inte mer än några meter från 2 stycken som satt och kollade. vem fan är så jävla dum i huvet?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-02 11:50
"krig är  krig för fan"
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2007-11-02 12:53
Men vissa läktare har ju börjat bättra sig.
Senaste bajen matchen var det ju någon som kastade in något, då vände sig nästan hela bajen klacken och började peka och skrika "Ut med packet! Ut med packet!"
Och när AIK mötte minns inte vilket lag, men efter GAIS mathcen var det, då kastade en kille in något på plan även fast det fanns flera skyltar som det stod "Kasta inte in något på planen!" Killen som kastade in saken blev senare påhoppad i klacken haha.

e trött hoppas ni förstod vad jag skrev
FuelDOg P23

har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..

2007-11-02 17:35
alla kommentarer lyser med innebörden: "jag var på en match för för ett tag sen, och nu har jag världens största uppfattning om allt och är skitlack på allt, ni är fan dumma i huvvet" (hoppas ni hajjar min generalisering...)

skaffa er lite erfarenhetsbaserad verklighetsuppfattning innan ni uttalar er.

och det trots vilken åsikt ni än har om de inkastade föremålen, bengaler, säkerhetsväsen eller huliganer.
mest en kul grej...? (känns barre bus)

2007-11-02 17:41
cluny, jag kan säga att folk är dumma i huvet även fast man inte ser dem så ofta. om dem gör såna grejer är dem det

blåvitt tills jag dör!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-02 18:07
Masala

Jag antar att du är en frekvent läsare av Aftonhoran?
Walking the street of dreams

2007-11-02 19:20
Naizo

Jag och du delar uppfattning om chana_masala iaf.

Mao. kan man utan problem köpa sig en aiktröja och börja kasta bengaler på norra för att orsaka AIK böter...

Den som vill kan ju försöka.
FÖRORT

2007-11-03 12:34
jag tänker varken vara för eller emot era argument, kan stödja vissa handlingar och förakta vissa.

poängen jag ville åt är att folk uttalar sig om saker de faktist inte vet bakgrunden av.

2007-11-03 12:49
Naizo och planet

Nej, aftonbladet skriver inte så mycket vettigt så är sällsynt att jag läser den tidningen.

cluny

jag säger inte att alla i bajen kastar bengaler på sittplatsare och att dem gör det varje match, och jag vet inte allt för mycket om situationen på bajens läktare.
men jag kan fortfarande säga någonting som en idiotiskhandling.

2007-11-03 14:29
men jag kan fortfarande säga någonting som en idiotiskhandling.

Det är just det du INTE kan göra.
FÖRORT

2007-11-03 17:58
planet, om någon kastar en bengal mot familjeläktaren, kan jag inte säga att det är en idiotiskhandling? varför i sådana fall?

2007-11-03 18:25
planet, om någon kastar en bengal mot familjeläktaren, kan jag inte säga att det är en idiotiskhandling? varför i sådana fall?

Varifrån har du fått dom här uppgifterna? Var du på plats och bevittnade det hela eller är det någon du läst? Det pimmener om hela dravlet efter bajen - dif där "vi" enligt AB sköt raketer mot sittplats..

För övrigt vill jag påpeka att jag inte på något sätt tycker att det är okej att kasta in bengaler/bangers/tändare mot planen. Inte för att jag tycker att själva handlingen är så hemsk utan för att det skadar min klubb.

2007-11-03 18:29
naizo, jag var på plats och bevittnade det, detta var blåvitt - bajen.
Bengalen som kastades hamnade som sagt inte mer än någon meter ifrån 2 som satt och kollade, tänk om den hade träffat dem, hade kunnat bli skador för livet, det är därför jag anser att det är idioti.. förneka inte att det är en idiotiskhandling.

2007-11-03 18:58
Jag har svårt att tro på det du säger helt enkelt. Att någon skulle ha sulat in en brinnande bengal utan provokationer verkar jävligt osannolikt.

"pimmener" = påminner

2007-11-03 19:21
naizo, mycket möjligt att dem kanske skulle kasta in den på planen och fick ett snekast och råkade träffa läktaren, faktiskt svårt att tro själv att någon kastar mot familjeläktaren med vilje. men jag såg vad jag såg och sorligt att sånt ska hända..

2007-11-03 20:54
Är du på plats och ser allt förstår jag dig chana, dock inte om läget är som när Sveriges befolkning blir matade av falsk information varje dag från media
FÖRORT

2007-11-04 05:22
jag var på plats och bevittnade det, detta var blåvitt - bajen.
Bengalen som kastades hamnade som sagt inte mer än någon meter ifrån 2 som satt och kollade, tänk om den hade träffat dem, hade kunnat bli skador för livet, det är därför jag anser att det är idioti..

Maah, ni har ju verkligen 0 mentalitet i göteborg. Fortsätt kasta bengaler, grabbar!

2007-11-05 20:17

Cluny

Vad fan är det folk har uttalat sig om

elleeh ställer en en fråga

chana_mansala var på en match där någon kastade en bengal mot en plats där det fanns folk.. 

jeje berättar om när en en del vänder sig mot den som kastat något. Det är ju inte första gången det har hänt.. 

"skaffa er lite erfarenhetsbaserad verklighetsuppfattning innan ni uttalar er."
När fan har man rätt att skriva något i din mening?

Johan Cruyff sade 89, att IFKs första UEFA-cupguld var det mest positiva i europeisk klubbfotboll under hela decenniet! - och var i stånd att föra matcher även på bortaplan mot europeiska toppklubbar

2007-11-05 21:47
Fler P25

Ja, jag vet att jag är extrem i frågan men jag tycker inte man ska ha åsikter innan man vet. men man får gärna fråga för det är då man lär sig, även om jag föredrar att folk lär sig på plats.
så för att sammanfatta mig är jag emot demokrati innom läktarkulturen. provocerande eller ej, men så tycker jag.

2007-11-05 23:25
så för att sammanfatta mig är jag emot demokrati innom läktarkulturen. provocerande eller ej, men så tycker jag.

Tack. Kan bara hålla med dig
FÖRORT

2007-11-06 09:25
Elleeh skrev;
En sak slog mig just.
Om en grupp supportrar skulle bära tröjor från ett annat lag och gå in på deras matcher och kasta in bengaler, så skulle dom göra så att det laget kanske tvingas spela inför tomma läktare och få dryga böter. Skulle vara jävligt effektivt att göra.

Planet svarar;
Den som vill kan ju försöka.

Ja, den som vill kan försöka, den som vill kommer att lyckas.
I stort sett vem som helst, kan dra en bengal på norra utan några som helst påföljder från varesig övriga supportrar eller publikvärdar/vakter.
Vad händer?
Vår klubb får böter, och den supporter från annat lag bränner lite pengar på bengal, och(?) matchtröja, om man nu ska säga som det står ovan.
Är det så verkligen skoj för en supporter från t.ex dif, att ge AIK en såpass liten summa böter?

Men iof, som det också står i första inlägget, "kasta in bengaler", ger högre böter, kommer ge blandade reaktioner, beroende på tillfälle. Är det isf värt att bli påhoppad, för att ge rivalklubben böter?
"lite knark så är det där problemet ur världen. " - Balhoo

2007-11-06 10:38
Absolut.

2007-11-06 13:54
gnaget_90

eru skön? Nu var det så att jag kommenterade inlägget om att kasta bengaler in på plan lr kasta dom öht. Inte att bränna bengaler. Som sagt, den som vill kan ju försöka kasta in en bengal på plan. Så för att sammanfatta...

I stort sett vem som helst, kan dra en bengal på norra utan några som helst påföljder från varesig övriga supportrar eller publikvärdar/vakter.

Helt Fel.
FÖRORT

2007-11-07 19:53
planet

Att kasta in en bengal på plan kommer självklart att ge blickar, alternativt smällar likaså.
Men att folk skulle lacka för att man bara bränner? Nej. Kanske beror på vart man står. Står du i närheten av mig, så måste jag hålla fast vid mitt svar.
Kanske beror lite på vilken match det är, och hur laget presterar iof.
"lite knark så är det där problemet ur världen. " - Balhoo

2007-11-07 22:50
haha, intärntjaffs på whoa.. kör hårt grabbar

2007-11-08 11:28
Inget riktigt fan av ett annat lag skulle ens tänka tanken på att dra på sig en AIK-tröja bara för att se till att AIK får böter, lika lite som jag är beredd att dra på mig en dif-tröja.

Och det är självklart inte ok att kasta bengaler mot familjeläktare, men ska man snacka om det så ska man ha något annat att basera uttalandet på än det man läst i tidningar som AfB. Exempelvis: jag var 10 meter ifrån de två bengale IFK Skattefiffel-fansen kastade mot vår familjeläktare i 4-0matchen på Råsunda förra året.
•pave paradise•

2007-11-11 03:04
En råtta svart o gul, fyfan vad han är ful