Formel 1 (Final)
Ikväll (18.00 på TV6) smäller de! Det var längesen det var så här jämt i toppen, å de kommer bli ruskigt spännande att se hur det går... Ska de bli Hamilton, Alonso eller Kimi som tar hem VM-titeln i år. Vad tror ni, folks? Själv kommer jag sitta å hålla tummarna för Kimi. Så här ser listan ut i toppen: 1. Hamilton 107 P 2. Alonso 103 P 3. Raikkonen 100 P För att Kimi ska ta hem VM-titeln så måste han komma 1:a, å hoppas på att Hamilton kommer in på åttonde eller sjunde plats ikväll, å att Alonso inte kommer in på bättre än en tredje plats. Det ser svårt ut för Kimi men jag troooooor på Finnen.
Keller Crew
Moderator
2007-10-21 12:15
tycker det känns halvsäkert att Hamilton tar det, han såg helt okej ut i kvalet och med ny motor borde inte alonso kunna hota. Han har gjort ett misstag denna säsongen och det kostade honom segern för två veckor sen. det enda jag är orolig för är att han kör för försiktigt. Ska bli spännande att se hur massa kör för att pressa tillbaka hamilton och alonso. ja ett sju helvetes race ikväll! :D
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Kommer bli ett sjukt race fett laddad!
tror även att Hamilton vinner
hehe årets störrsta sporthändelse. tror faktist att hamilton kommer ta det. hoppas alonso kör av det skulle kännas bra vet inte varför men jag har aldrig gillat honom. eller att han blir utan poäng. kimi tar andra plats i sammandraget alonso 3 tror jag. föresten är sjukt laddad för nästa säsong. verkar som fia har fixat ihop rätt spännande nyheter till nästa år cirkus. ska bli kul att se hur det utvecklar sig med singapores stads gp som de vill arangera under natt tid osv.
Ingen bra start för hamilton.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ännu sämre start för Hamilton. Om Ferrari tar en dubbel nu så.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Fuuuuck hamilton, bara kimi håller det kallt o får ltie assistans från temaet så
Dom dagarna är förbi...
streamar nu. kan nån berätta vad som hänt? såg att det var dubbelt rött i täten och att hamilton är 9onde!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hamiltons växellåda låste upp och han ramlade ner till 18:onde plats. Han har hört upp sig en del nu, men vad jag förstår så måste han väl ta sig upp till femte plats för att vinna. Givet att Kimi vinner. Då får ju Kimi 110. Kimi vinner ju också om det blir 110 lika, iom att han har fler segrar i år vad jag förstår?. Alltså måste Hamilton ta minst 4 poäng. Vilket väl bör innebär en femte plats?
Jag blir så förbannad. Hamilton har piskat hela jävla säsongenm och nu kommer nervositeten och det slutar såhär. Trodde snubben var en robot. Men så är ju inte fallet, och nu går VM till finnen. Helvete! Fint gjort av Nakajima att köra över halva pit-crewet :D
JUst nu leder ju alonso VM
hahah jo Nakajimas smäll var en delikatess, han skchiiter ii
Dom dagarna är förbi...
räikkönen etta nu.
röikkönen vart etta länge, men hamilton bränner på riktigt bra. chansen finns, men hoppas fan att han gör bort sig.
Dom dagarna är förbi...
Pressa på då jävla brittjävel!
Det är ju bara rättvist. Kimi är bättre, Ferrarri har varit bättre hela säsongen. Tråkigt bara att det är i sista loppet det brakar igenom för Hamilton. Nu kommer alla gnälla om att det var Hamiltons tekniska problem som avgjorde, vilket bara är löjligt eftersom Kimi haft avsevärt mycket mer tekniska problem under säsongen. Nu vinner han iallafall, vilket är rättvist.
det var Hamiltons tekniska problem som avgjorde
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor
Äckligt. Hela Kimi är ett tekniskt problem.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! fyfan va sköööönt.
Dom dagarna är förbi...
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA FYYYYYYYY FAAAAAAAAAAAAAAN VAA GÖÖÖÖÖÖÖÖTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT
HYVÄ KIMI HYVÄ SUOMI IN YOUR FACE ALONSO OCH HAMILTON HAHAHAHAHA
http://duckdown82.tumblr.com/
Heh vilken sur vecka för engelsmännen, först fotbollen, sen rugbyfinalen och nu Lewis Hamilton, heh
http://duckdown82.tumblr.com/
Henkso P23 Nu kommer alla gnälla om att det var Hamiltons tekniska problem som avgjorde, vilket bara är löjligt eftersom Kimi haft avsevärt mycket mer tekniska problem under säsongen. Håller med dig där. hamilton förlorade inte vm idag det gjorde han i kina pågrund av lantig taktik. sen att han slarava lite idag och hade teknikska problem är ju sant det med. men ett rutinerat team som hamiltons skulle ha säkrat titteln i kina inte köra fast i depån pågrund av dåliga däck.
Helt ärligt tycker jag kimi är en värdig värdsmästare.
ser fram imot nästa säsong nu. ska bli roligt och se vart alonso hamnar för i sitt nuvarnade team lär han väl inte vara kvar.
hoppas det blir en bra fight mellan nästa år med och förhoppningsviss kan massa vara med till slutet och skulle avra jävligt roligt om heidfield och kubica kunde få till än ännu bättre bil som skulle kunna matcha ferrari lite bättre får de är båda två jävligt bra förare.
sen har vi ju några nya gp att se fram imot. blandannat ett stats gp.
pointdexter P7 det var Hamiltons tekniska problem som avgjorde den där kommentaren får mig att tro att det vara första gp du såg detta år. som sagt de kunde ha avgjort redan i kina men valde att inte göra det vara det orutin eller slarv eller kallarr man helt slutkörda däck tekniska problem med????
Kubica kommer ju självklart att köra i McClaren nästa år, tillsammans med Hamilton. Alonso hamnar väl i Toyota eller nått liknande skit, kanske tar han Kubicas plats i BMW. Vem vet. Ser fram emot nästa års cirkus.
Hamiltons strul kom juh efter han hade tabbat sig i starten,han vart helt enkelt för nervös,blev skakis och körde av...han tappade många placeringar och blev hetsig och ville ta igen det,vilket resulterade i att han överansträngde bilen som resulterade i ett mindre haveri..kimi har haft en hel del liknande incidenter med sin bil denna säsong. Fyfan va gött för finland och kimi!Onnea KIMI:D
...
Dieallot X20 jag hoppas på nick i McClaren men det kommer kanske inte hända har noll koll på hans kontrakt osv men det skulle vara roligare än kubica tycker jag...
alonso jävligt intressant och se vart han hamnar.
tror alonso blir kvar i mc-claren..så himla kass var han inte denna säsong.
...
Hamiltons strul kom juh efter han hade tabbat sig i starten,han vart helt enkelt för nervös,blev skakis och körde av...han tappade många placeringar och blev hetsig och ville ta igen det,vilket resulterade i att han överansträngde bilen som resulterade i ett mindre haveri. Va? tror knappast inte att han, han överanstränga sin bil på mindre än tio varv och där av fick tekniksa problem med hydraliken.
MCKrillah P22 säger som de skrev i senaste numret av formel 1 tidningen "det kommer nästan vara omöjligt för alosno att fortsätta sitt sammarbete med mc clearen"
han försvinner itne för att han är en dålig förare utan för deras spion historia.
Krilla: Det är inte det som är avgörande om han stannar eller inte. Han tycker själv att han har blivit orättvist behandlad, och har själv sagt att han inte trivs i stallet. Problemet nu när han har varit i McClaren ett år, är att inget annat stall har råd att köpa honom. Möjligtvis Toyota då. (Bortsett från Ferrari :P)
Avåkningen kan ha gett bilen en hel del stryk,såg ni när han sen började mosa sig upp i fältet att han var lite vid sidan av banan flera ggr?Just det felet han verkade få med växellådan just då tydde på överansträngning..att man totalt spöat upp lådan. Jag kan ha fel men jag tror nog det var så.
...
Dirty-k/Dieallot: på så vis,hadfe ingen aning om att alonso vantrivdes...isåfall kan han nog mycket väl lämna stallet.
...
MCKrillah P22 Törs nästan säga att det itne är så för de gånger han körde lite ut i grässet var väl efter det krångla
Dieallot X20 får han komma till ferrari vilket jag tvivlar starkt på så ska jag sluta följa f1
Det finns ingen plats i Ferrari att ta, så. Sen skulle han nog inte gå över dit ändå.
Minns inte helt säkert,tidigare fall denna säsong när det vart motorhaveri/växellådehaveri har dom antytt på att förarna pressat bilen över gränsen. Jaja saksamma,det jag ville säga var att det var nog mc-claren/hamiltons helt egna fel att dom torska och inte som vissa säger att "Finnjävel bara hade tur":D.
...
MCKrillah P22 nää exakt...
Dieallot X20 jag vet också att det itne finns någon plats att ta därför slrev jag
vilket jag tvivlar starkt på men fuckit jävligt bra säsong i år får man sammanfatta med.
Att säga att Kimi bara hade tur är antingen jävligt omoget, eller så har man noll koll på cirkusen. Kimi var värd detta, helt klart. Han är helt sjuk ute på banan. Han vet när han ska lägga i den där extra växel (som tydligen bara finns på hans bil ;P) och vinna. Han har slitit hårt under de år han varit i f1. Haft många motgångar osv. MEN, jag hade hellre sett titeln gå till nån annan ;)
Klart det inte är tur. Hamilton har ju i princip kört en Ferrari under hela säsongen, så det är Hamilton som har tur som slapp undan så lätt.. likaså hans kompis alonso. kul att Kimi äntligen får köra en riktig bil och visa vad han går för!
Om det vore så roligt att arbeta som många påstår, så skulle borgmästaren hugga sin ved själv.
Så jävla underbart! Äntligen vinner vi något! Och Formula 1 är inte nån liten sport direkt, större än tresteg och höjdhopp ;)
PanG_KwA - Italien menar du? :)
De är ju snack om att Massa lämnar Ferrari, men under presskonferansen igår lät det inte som de... Så jag har ingen aning. Så vem som tar den eventuella platsen ska bli intressant å se, Alonso blir de nog inte, kanske Schumi kommer tillbaka? :) Håller med de flesta av er, Kimi förtjänade VM-titeln.
Keller Crew
Punishment P20 Kan lungt säga dig att massa inte lämnar ferrari. delvis har han kontrakt som är skrivet. sen har han todt som manager som är ferraribossens son osv. skulle se det högst osanolikt att de två kommer bryta kontraktet med ferrari. speciellt efter som han har nog störrst chans att vinna med ferrari också.
Men jag speckulerar bara. sen har jag aldrig hört om det ryktet.
Massa får ju vad jag förstår i princip lika mycket backning av ferrarri som Kimi får, det är ju inte som på Schumis tid när alla andra verkligen var andraförare. Varför skulle han hoppa av när han har möjlighet att köra på lika villkor för det för tillfället bästa stallet? Verkar långsökt.