Hockeyallsvenskan 07/08
Eftersom serien är i full gång så tycker jag att den här tråden är på sin plats! Hur tror ni det går? Såhär tippar jag: 1. Leksand 2. Rögle 3. Västerås Många tippar malmö som etta men jag tror inte de har lagmoralen som krävs samt en alldeles för risig organisation runt laget. Ska dessutom bli kul å se hur Eddie the Eagle lyckas i leksandströjan också! Årets mest intressanta hockeyvärvning utan tvekan! :)
"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold
" If I forgot you, forgive me. It`s either a genuine mishap or i never liked you. "
Ang Malmö dom kanske inte tar förstaplatsen men kommer utan tvekan ligga i toppen av tabellen i slutet av säsongen.
Västerås tippas högt överallt, men tror dock inte dom går en lika bra säsong till mötes i år.
Ska bli kul att se hur Borås lyckas, har gjort riktigt bra värvningar som nykomling. Haft en riktigt bra försäsong nära att tvåla dit Rögle på hemmaplan senast.
" If I forgot you, forgive me. It`s either a genuine mishap or i never liked you. "
Ang Malmö dom kanske inte tar förstaplatsen men kommer utan tvekan ligga i toppen av tabellen i slutet av säsongen.
Västerås tippas högt överallt, men tror dock inte dom går en lika bra säsong till mötes i år.
Ska bli kul att se hur Borås lyckas, har gjort riktigt bra värvningar som nykomling. Haft en riktigt bra försäsong nära att tvåla dit Rögle på hemmaplan senast.
Jävligt nice att TV4sport sänder så mkt från allsvenskan också! Den kanalen har blivit min nya favorit. Vilket lag tillhör ni själva föressten? Själv är jag leksand evigt trogen! Och på tal om det, några leksingar bosatta i sthlm som ska på några hemmamatcher i år ?
"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold
Underbart whoa :/
Moderator får gärna fixa det.
Är född och uppväxen i Oskarshamn och har själv spelat där som ungdom/junior så dom är det självklara valet. Hade gärna tippat dom högre upp men måste ändå vara realistisk :/
Håller även ett extra öga på Borås då jag flyttade hit år -2000 för att just gå ishockeygymnasiet och spelat i klubben som junior.
Alphabet: Jag skulle iofs tippat Oskarshamn före Växsjö! Växsjö har väl inte visat någon vidare form i år eller minns jag fel ? Spelar du i något lag nu ?
Växjös trupp besitter lite mer rutin än Oskarshamns därav jag tippade dom före. Sen är Växjö alltid ett svårslaget lag. Men hoppas självklart att Oskarshamn kommer före ärkerivalen Växjö :) Har hittils endast hunnit med två träningar med ett division 4 lag här i Borås pga jobb & semester m.m. Har tänkte börja träna lite mer kontinuerligt från och med nästa vecka :) Själv då ?
Jag lirar inte, mer än på Xboxen haha! Kan faktiskt knappt stå på ett bra skridskor! Men hockey är ju världens absolut skönaste sport att kolla på! Föressten, om någon är sugen på att dra igång en liga på Xbox live så har jag gjort en tråd om det i spelforumet!
Hehe, way to go :) Har själv inte lirat på ca 3 år nu men skridskoåkningen sitter fortfarande kvar som tur var :)
Jag har svårt att se IKO så högt som åtta, var nere och såg matchen mot Leksand i onsdags. Även sett två träningsmatcher. Dom kan inte föra spelet ö.h.t.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
Leksand verkade få kämpa mot bofors idag. De är fortfarande lite svaga på backsidan men ändå fälförtjänta serieledare so far. I ES tror jag för övrigt mora och skellefteå kommer att få kvala. Ja hoppas verkligen leksand kan sparka ut mora ur ES och förpassa dem till allsvenskan där det där låtsaslaget hör hemma! hehe
KungVikke - Dom börjar alltid försäsongen/säsongen lite knackigt. Får dom bara behålla Fransson hela säsongen så känns inte en 8:de plats helt omöjlig.
Skönt att se Västerås glida ner två pinnar ikväll! Leksand fortsätter ånga på! Blir nog dock lite knivigare mot björklöven även om de inte direkt imponerade ikväll.
Fan, tre raka torsk... På söndag tar vi våra 3 första! Krossa Sundsvall!
Hammarby Alcoholics
Fyra raka menar jag.
Hammarby Alcoholics
Andra raka 3-poängaren för O-hamn ikväll då Björklöven besegrades hemma med 4-1 :P
Då tar vi emot bofors hemma! Kasta sten?
Hammarby Alcoholics
Leksand i topp igen! Skönt att de gav gurkorna på truten! Men mäktigast av allt var nog ändå när Ed Belfour tågade in på isen och alla fansen skrek hans namn! Riktigt mäktigt! Ska bli enormt kul att se honom i målet även om Eddie Läck varit ruskigt tight so far! Skönt att se att malmö åkte på en propp också! :)
Smålandsderby ikväll! IKO - Växjö Aoooooow!
Imorn smäller det. Krossa gnaget!
Hammarby Alcoholics
Psch.
Hammarby Alcoholics