Källström vs Svensson..
Finns det någon logisk förklaring till att Anders Svensson spelar idag istället för Kim Källström? Någon som vet? Har Svensson en annorlunda stil som passar mot Danmark t ex? Jag kommer inte på något..
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Har du glömt att Svensson slog in en frispark mot självaste Argentina för 5 år sen?? Det ger tydligen livstidsplats i startelvan..
Vem är du, tjänsteman?
Svensson ska tydligen vara bättre vid regnigt underlag, men det känns ändå som skitsnack.
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night
"Bättre vid regnigt underlag" hahaha va? Det är människor vi pratar om, inte däck?
Vem är du, tjänsteman?
What about Alexandersson istället för Kennedy, och en otränad (?) Isaksson istället för Rami? Gör Lagerbäck altt i sitt liv på rutin?
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Fan vad lack man blir! In med Shabaan, Kennedy och Kim!
Tänkte precis starta en tråd om det när jag såg denna, det är helt absurt att Svensson spelar istället för Källström, de är ljsår ifrån varandra.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
Jag blir så jävla sur på Lagerbäck. Han måste ju vara en idiot som spelar med A. Svensson istället för Källström. Dessutom slänger han in en matchotränad Isaksson istället för att spela med Shabaan som har gjort det grymt bra och stabilt de gånger han stått och som dessutom har matchträning. Han är så fruktansvärt feg lagerbäck, att ta ut en skadad allbäck istället för att ge marcus berg chansen som har öst in mål iår är också helt oförfklarligt. Han måste våga ge unga spelare chansen och ge dom rutin från landslaget. Sry att jag gick lite off-topic.
seriöst lagerbäck och svensson måste ha nått ihop vid sidan av fotbollen
shimmy shimmy yo
KAN handla om att Svensson är en mer rutinerad landslagsman och något starkare. Fast jag kommer inte på så jävla mycket som talar för Taco-Anders i detta fall...sämst på plan mot Valencia trots att han är Ellos mest rutinerade spelare..Källström kanske är bättre att spara, tycker Lagerbäck, vem vet vad det spånet tänker.
•pave paradise•
hur i HELVETE kan svensson ens va påtänkt för landslaget? han e ju så jävla överskattad..blir så sur när ja läser att han ska spela.. Lyon vs elfsborg?? var fan ligger problemet? JAAAAAAAAAA han satte en frispark....GÅ VIDARE LAGERBÄCK
vi är överallt!
Detta är ju iof den sista landskampen man ska spara någon. Vinner bi denna matchen så är vi ju nästan i EM.
varför ska man spara nån? tror du EM e imorn eller
vi är överallt!
Svensson är kass. Men Källström har fan aldrig gjort en bra match i landslaget.
Känns rätt onödigt att hacka ner på Svesson så jävla mycket.. Han är landslagsman inget snack om saken. Han har överglänst Kim ett antal gånger tidigare i landslaget. Men idag känns Kim som ett bättre alternativ. Svensson har inte direkt varit lysnade på slutet i Elfsborg.
Men Lagerbäck har aldrig varit någon som överaskat. Så är inte förvånad.
Johan Cruyff sade 89, att IFKs första UEFA-cupguld var det mest positiva i europeisk klubbfotboll under hela decenniet! - och var i stånd att föra matcher även på bortaplan mot europeiska toppklubbar
Får väl hoppas att Taco drar in ett självmål och får ett rött kort i 9e minuten efter en tvåfotare mot egen spelare. Sverige förlorar matchen, visst...men vi slipper Taco för all framtid.
•pave paradise•
Jag förstår inte heller hur man tar Svensson istället för Källström. Läst på flera ställen att man söger att Svensson är bättre på blött underlag. Liksom, jahapp? Idag vill man ändå ha Källström som kan skjuta lite, Danmark har ändå ett par bra backar och zlatan kan väl inte dribbla bort dom hela tiden.
"Ibland när när jag känner för att träna brukar jag chilla i soffan och vänta tills det går över.."
Jag fattar verkligen inte hur gubben Lagerbäck tänker. Kanske tycker att han kan passa på och röra till det ännu mer med tanke på att han (förhoppningsvis) bara har ett år kvar i landslaget. När han gör såna här dumheter börjar jag nästan önska att Sverige förlorar så att hans dumheter straffar sig.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
En förlust skulle iaf röra till saker, som sagt. Speciellt nu när ALLA verkligen släppt hämningarna och ökat kaxigheten med 50000%...
•pave paradise•
Hoppas han har sina skäl, förlorar Sverige idag är det dock dags för en ny förmåga att ta över.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tror det stod i folkbladet eller nåt att lagerbäck hade sagt att svensson var FLERA snäpp före källström i utveckling när det gäller det defensiva. Jag fullkomligt hatar lagerbäck och har alltid gjort det. vafan tänker han med? Jag ska citera min farsa: "Vilken jävla pissråtta! ge mig en pistol så ska jag skjuta gubbjäveln"
Jag kan förklara hur lagerbäck tänker. Med val som micke nilsson, alexandersson och svensson. Han tänker att han vet vad han får av de här spelarna, en helgjuten genuin kämpainsats. Slänger han inte kongo så vet man inte riktigt, han kan vara sjukt bra men också inte bättre än daniel andersson.Ibland tappar han bollen för lätt också, det är inte vad man vill ha i början på en match av den här digniteten. Som långe lundh säger, målet mot usa räddade kongo från att bli underkänd i den matchen. Ni ser bara skotten inte helheten. De bästa spelarna blir inte alltid det bästa laget.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Börjar matchen 20.45?
•pave paradise•
20:30
valencia kämpa länge för att få över Kim till sitt lag
Alla såg vad valencia gjorde med elfsborg
tack för mig
Svensson har rutin, nått som Källström inte har skaffat i samma mängd. Om 2-3 år kommer Källström vara med i startelvan men för tillfället passar Anders bättre.
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten. -Arne Anka
Man måste ta risker för att lyckas, kom igen nu ! Vem fan bryr sig att man kan "räkna med att svensson gör en stabil isnats", förfan, ge kim chansen så kommer han att växa, i sina bästa dar slår han anders med hästlängder
Svensson kan ha hur mycket rutin som helst, det är irrelevant när Källström är så mycket bättre ändå.
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
Kims fina klack fram till Kennedy var liksom bättre än allt Taco gjorde idag. Helt sjukt att killen är bänkad, fattar det fan inte.
•pave paradise•
källström och kennedy ska börja inget snack om den saken. däremot tycker ja att alexandersson ska spela istället för chippen, han förlorar boll hela tiden och de räcker med att nån petar på han så ramlar han ihop.. han är inte ens snabb längre
ja FAAAAATTAR inte varför svensson spelar :S:S:S så jääävla idiotiskt.. dags för ny förbundskapten!!
det är jobbigt att man vill ha in kennedy, men alexandersson vägrar spela dåligt. jag petar nog också hellre chippen tills han hittar tillbaks till formen, ljungberg fattar jag inte vad vi ska ha till längre mer än att få ett par frisparkar på egen planhalva. och självklart är ju källström given. jag antar att lagerbäck bara råkade skriva fel namn av vana när han lämnade in laguppställningen och sen tyckte det var för pinsamt att ändra. något annat kan jag inte komma på.
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.
Källström utan tvekan! och Alexandersson ska spela
Får se vad Lasse gör nu när Zlatan och Elmander är avstängda mot Island. Det är de väl, om jag inte räknade fel?
•pave paradise•
mm, marcus berg MÅSTE ju bli uttagen, detta fungerar inte...rosenberg & prica på topp kanske? fyfan!
IFK Göteborg Juventus - You ask yourself.. if it was all worth it.... -
nu när zlatan och elmander är avstängda.. så borde marcus berg få chansen, speciellt mot lichstenstein. berg är mycket bättre än prica.
det regnade väl igår? måste ha varit därför...
skriv kort, helst inte alls
det enda bra svensson någonsin gjort är frisparken mot argentina och stolpträffen mot senegal. In med nytt blod i startelvan och ta ut den köttbullen. Eller ja, in med nytt blod i förbundskaptensrollen, det är ju där skon klämmer
ask Beavis, I get nothing Butt-head
Hanal, hur fan blir att träffa stolpen något bra? skandal lars.
1887 - 2007
Hanal, jag hakar inte på den här trenden att hata lagerbäck, han har tatt oss till en rad slutspel på rad nu, okej att vi inte lyckas fullt ut där. men det är inte lars fel! han tar för mig oftast ut en fläckfri startelva, okej. han är en tråkig person och går i träningskläder när det är åttondelsfinaler i vm, men vad spelar det för roll? han är en bra tränare.. varför klaga
kingsixe, allvarligt, vad förväntar du dig av sverige? torska mot tyskland när dem har hemmaplan i åttondelsfinalen i vm ser jag som väntat.. sverige kommer aldrig bli bäst i världen. sen vet du inte hur källström har sett ut på träningen och svensson kanske vart grym. så han fegar inte, hade han fegat hade han satt källström som alla vill se där.. tycker lagerbäck gör lite tabbar, men han har större insikt i laget än vi har.
kingsize, om dem svenska spelarna ska spela skönlir så har dem inte mycket att sätta emot dem stora lagen.. har några få riktiga stjärnor. jag försvarar inte anders för fem öre då källström är bättre, men han kanske passade bättre till spelet dem tänkte sig igår, djupare spelanalys än jag gjorde, kanske dem ville ha en kille med lite mer rutin, kanske danskarna har en kille som anders klarar bättre än källström. tror inte du heller gjort en full analys.. jag försvarar inte svensson, däremot lagerbäck.
chana_masala - Argumentet för Svensson var att han tydligen gick bättre ihop med Linderoth vad gäller positionsspelet. Det var ju helt tydligt att det var fel, Sveriges mittfält fick ju avsevärt mycket mer råg i ryggen efter att Källström och Kennedy kom in. Man måste ju iof ge mycket av det till Kennedy som tightade upp sin kant avsevärt defensivt och lättade upp för Linderoth, men Källström och Linderoth fungerade minst lika bra som Svensson och Linderoth och då var Källström iallafall lite konstruktiv offensivt några gånger också. Problemet ligger också mycket i det faktum att Micke Nilsson är totalt inkapabel att spela framåt, han springer fram tre meter, kissar på sig och passar till Mellberg som tjongar iväg en långboll som på 60 meter som oftare än inte går till motståndarna. Sverige behöver framförallt ytterbackar som klarar av att föra boll och även att fylla på offensivt på ett konstruktivt sätt.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
henkso.. Okej, håller fullt med dig att Kennedy var bra. När han kom in undrade jag vart världen var påväg, det fick jag ta tillbaka med glädje. Men vi alla såg ju att Svensson inte skötte det så bra och det borde lagebäck också sett, därför får vi hoppas han sätter in källström istället. jag har en litet förslag med mitt blåvita hjärta.. byta ut mikael nilsson och sätta in adam johansson, han och alex är vana att spela med varandra i blåvitt och tror dem skulle sköta det bra. Och sen marcus berg nu när både zlatan och elmander är borta
ja lars lagerbäck ahr tagit oss igenom massa kval, men alla vet ju vad som händer i slutspelet, vi åker ur. han är för feg och vi har flera av eropas bästa spelare men han nyttjar dom inte. vi kan vara ett av europas bästa lag om han vågar sattsa och låta kim, kenendy, zlatan, elmander och alexandersson spela ihop sej, elelr ljungberg om han komemr i form.
WH hålller med dej till fullo!
IFK Göteborg Juventus - You ask yourself.. if it was all worth it.... -
Bästa tråden på länge. Fattar inte heller varför Kim inte fick börja. Var det någon som såg/hörde nåt om svensson när han var på plan?. Jag tycker bara man hörde hans namn när dem presenterade startelvan och när han skulle bytas ut mot Kim. KIM FRÅN START. Man såg verkligen skillnaden när kipman klev in på plan.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"
en tjej i sportforumet! hjärtattacken var nära.. men alla här är väl eniga om att källström bör starta.. vilket han nog gör nästa match..
Om alla här är eniga MÅSTE ju SvFF fatta!!
•pave paradise•
chana_masala Haha vaddå?
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"