I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tusenmannamarchen!

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-08-20 20:10

Tusenmannamarchen!

Lördag den 25/8 har Hammarby bortamatch mot Brommapojkarna. Inget märkvärdigt med det om det inte vore för att matchen spelas på Djurparkens hemmaarena Stadion. Det blir första gången sedan 1995 som Bajen med supportrar besöker denna arena. För att markera att det är en bortamatch och för att markera att Bajen är Södermalm och dif är det förstelnade Östermalm så har de olika supportergrupperna i Bajen beslutat om att en marsch ska arrangeras från den ena stadsdelen till den andra. Målet är minst tusen Bajare varför marschen fått namnet Tusenmannamarschen.

Se till att anslut och gör det här till en rolig extra dimension till en annars rätt så anonym match mitt i serielunken. Det är sommarens sista match så marschen får också symbolisera marschen in i hösten, den underbara fotbollshösten!

Avgångsplats: Södermalmstorg (Slussen)
Tid: 14:00 (När katarinahissens klocka slår) Se till att vara där i god tid innan, tåget väntar inte.
Matchstart: 16:00

Framåt Bajen - Framåt Bajare!

Lär bli en kul tillställning vilket alla Bajare borde gå med i.
Syns på lördag!

.........................

2007-08-20 20:18
Ho-Ho-Hoppa för bp!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2007-08-20 20:35

bp vinner

shimmy shimmy yo

2007-08-20 23:10
BP vinner, Markus Karlsson är nr1 och fortsätter att terra Eguren, likt Aki gjorde för en vecka sedan.
Forumsignatur <br>

2007-08-20 23:19
Kul det ska bli att se alla äckliga gårdarsvin stå och titta på när vi vandrar igenom deras smutsiga kvarter och sjunger våra Bajenramsor!

Bananas are for monkeys!
Hammarby Alcoholics

2007-08-21 11:38
smutsiga kvarter? det enda som är smutsigt är söder, det vet alla
shimmy shimmy yo

2007-08-21 13:55
Det här kommer ju bli SÅÅÅ fett. Synd att jag missar det bara. Får försöka hålla telefonkontakt med någon som går med. på Lördag kör vi!

Tillsammans är vi Hammarby

Hasch och Kokain - Bajensvin!

2007-08-21 14:12
9-1

2007-08-21 14:37
haha, läste igår förresten att hammarby inte sände några som helst kondoleanser på sin egen legend nacka skoglunds begravning eftersom han inte var medlem i hammarby. nice att man bryr sig om sina legender, skön klubb det där!
"Thats not mean! Mean is when i had Jean Mancini ride her bike home after i assfucked her." -Johnny Drama

2007-08-21 16:11
Kondoleanser, pfffft.... Hur jävla Rock 'n' Roll är det med Kondoleanser egentligen?

2007-08-21 19:15
oredan, rika föräldrar - dålig hygien!
Hammarby Alcoholics

2007-08-21 19:24
Djurgårdens "smutsiga" kvarter? What?
•pave paradise•

2007-08-21 19:40
allt med dif är orent, skadat, smutsigt. Således deras "kvarter".
Hammarby Alcoholics

2007-08-21 19:41
Wow..du var ju intelligent.

Hoppas ni förlorar mot BP iaf.
•pave paradise•

2007-08-22 12:51
haha!

2007-08-22 15:11
Ska bli intressant att se om bajen lyckas mobilisera ens 50 personer som inte är i en så tät hasch/thinnerdimma att dom inte är kapabla att resa sig.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16

2007-08-22 15:54
mig ska folk få bära...

mörda bp!
Hammarby Alcoholics

2007-08-22 16:34
 KungVikke P22

Lär dig stava först för fan.

Sopa, Idiot, Bonnjävel, Lee Baxter!

2007-08-22 16:38
Stavfel, var någonstans?
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16

2007-08-22 19:25
"som inte är i en så tät hasch/thinnerdimma att dom inte är kapabla att resa sig."

Inte något stavfel. Men meningen var lite konstigt uppbyggd. Den säger emot sig själv

2007-08-22 20:35
Påstå inte att jag stavat fel då, tomte.

Meningen säger inte emot sig själv, du måste jobba på din läsförståelse bara.

2007-08-22 20:47
Haha..dagis :D
•pave paradise•

2007-08-22 22:25
KungVikke P22 I demonstrationen mot massmedias hyckleri lyckades vi mobilisera ungefär 400 aktiva Bajare på väldigt kort tid. Den dagen ni i dif vågar stå upp för er själva  och annordnar något liknande så är jag den första att lyfta på hatten. Ni lyckas inte ens mobilisera eran klack på hemmaplan att få bort vakterna som säger åt er vad som gäller och inte gäller på eran egna läktare.

Nåja, hoppas på över 1000 personer vilket är mycket möjligt att det blir dock tror jag på runt 500 personer. Tyvärr har det varit dålig hausse (stavning) och marchen bestämmdes efter matchen mot fredrikstad.

Hur som helst, ALLA ska gå med! Kommer bli en sak man sent glömmer!

2007-08-23 10:57
Yes kommer bli fett skoj

2007-08-23 14:50
Protin Ska jag vara ärlig så har jag ingen koll på vad ni gjorde då så du får gärna upplysa mig. Dock så vet jag att ni har vikit ner er mot eran säkerhet flertalet gånger, golat ut andra supportrar, låtit säkerhetspersonal gå rakt upp i klacken och gripa folk och låtit dom stå kvar resten av matchen osv. Var ju inte många omgångar sedan vakterna sa åt era "ultras" att man inte fick ha benet över räcket och ni accepterade det och lät vakterna ställa sig där istället.

Nu vet jag inte riktigt hur fan jag kom in på det här ämnet eftersom kungvikke dissade våran mobiliseringsförmåga men jag antar att det jag vill få fram är att vi borde lätt bli över 400 aktiva Bajare. Sen om dom som går på 2 matcher per säsong inte hakar bryr jag mig faktist inte om.
Bajen kanske inte har lika bra mobiliseringsförmåga men å andra sidan har vi inte en majoritet som följer minsta direktiv från en liten klick.

På lördag visas det vilka som är Hammarby och inte, det finns verkligen ingen som helst ursäkt att inte dyka upp.

2007-08-23 15:22

Varför skulle man vilja ha bort vakterna?
Jag tycker ärligt talat att det känns skönt att dom är där, även om vissa krav som ställs är lite överdrivna.

2007-08-24 10:29
word vikke, vilken tur att det finns vakter som håller ordning och reda! Back to topic:
Som azar sa är det obligatorisk närvaro

2007-08-24 18:46
Vakter ska inte finnas, däremot ska publikvärdar göra det om de sköter sin uppgift korrekt dvs hjälpa de som behöver ha hjälp (tex nån som skadat sig vid ett målfirand och dylikt) och inte stå med spända blickar mot alla i publiken.

VI E FRÅN STOCKHOLM STAD!
Hammarby Alcoholics

2007-08-24 19:08
kungvikke, eftersom dom missbrukar sin maktpossition och försöker styra och ställa samt ändra på "reglerna" i klacken som är äldre än dom själva. Nu drar jag alla över en kam men det var så läget var innan klacken sa ifrån och tvingade Hammarby att ändra sättet dom arbetar på.  Dvs sattsar på publikservice och inte publikövervakning.
Ni i dif är väll vana att hunsas runt men om det är så ni vill ha det är är det väll inget jag ska bry mig om.

IMORGON GÄLLER DET! SYNS VID SLUSSEN!

2007-08-26 13:15
blev lyckat tycker jag...

2007-08-26 13:56
azar vem är du? För det första, bilden du beskriver stämmer väldigt dåligt överens med verkligheten. Jag förstår att du inte står på sofia stå och antagligen inte dom du får din information ifrån heller.
Det verkar som du har en väldigt omogen vi-mot-dom syn på världen. Verkligheten består mer av gråzoner än knivskarpa kontraster. Om det blir tjaffs mellan matchvärdar, säkerhet och publik så är det klart att det ges och tas. Det är snarare någonting positivt, och förebygger clownaktiga scener som den vid historiens sista derby på söderstadion. Där kan man snacka om schizm innom er förening.

2007-08-26 13:58
"tjaffs" samt "ges och tas" skall här inte tolkas som fysiskt våld.

2007-08-27 09:55
nej:
schismen och de clownaktiga scenerna du snackar om, har du ingen aning om varför de utspelade sig. HIF säkerhet hade under en längre tid misskött sig och byggt upp en hotfull stämning och matchen som sådan fick det att rinna över. När vi supportrar sa ifrån att vi inte tolerade detta längre så insåg även HIF styrelse att säkerhetsansvariga var tvungna att lämna. Våran läktare, våra regler. Något ni kan drömma om..

2007-08-27 11:46
Tacka Asper för vinsten, Bajare.
•pave paradise•