I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ang ojämna magrutor

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-06-17 23:53

Ang ojämna magrutor

Många har säkert läst om liknande förut, har sökt lite och
kollat, men inte blivit övertygad på ngt sätt.

Jag som många andra har detaljen med ojämnt stora/placerade
magmuskler/magrutor, rectus abdominus.

De ja är ute efter är om någon annan som Vet (inte Tror) eller som själv har haft och varit med om liknande, vet om sådant går att träna så att det blir någorlunda jämnt.

Så, ni som har eller har haft ojämna magmuskler, någon som har lyckats få det att se lite jämnare ut?

Jag har läst och hört att sånt kan påverkas precis som ja läst att de inte kan påverkas utan är naturligt.. tack

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-18 00:11
Musklarna är fästa där dom är fästa, svar nej du kan inte "flytta" på dom utan en operation. Att träna ena sidan mer än den andra och på sätt jämna ut volymen borde däremot inte vara några problem.

2007-06-18 00:24
Shit, dagens I-landsproblem.
Kan någon fixa till mina abs också så skulle ja bli glad?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-18 02:24
dock är "rutorna" en och samma muskel, så låter lite svårt att bara träna ena sidan av själva muskeln eftersom en muskel enbart kan dra ihop sig.

2007-06-18 09:43
Ja det är ju klart, my bad.

2007-06-18 12:18
typ alla har ojämna "abs" , mina är dock väldigt jämna...
Get Random!
Sångare

2007-06-18 17:28
Såhär är det. Jag hade samma problem. Vad jag gjorde var att jag hookade upp med en träningsguru online, betalade hans halvårsprogramsavgift, sen lärde han mig i detalj hur man går till väga för att "jämna ut" magrutorna så att dom blir exakt lika stora. I stora drag kan man säga att man skall träna varje ruta en gång vardera i veckan. Alltså, måndag = vänster nedre ruta, tisdag = höger nedre, onsdag = vänster mellan, torsdag = höger mellan, fredag = vänster öfvre, lördag = höger öfvre. Söndagen innebär vilodag eller om du eventuellt har 8 magrutor (detta är olika genetiskt) så kör du dom två översta på Söndagen. Vad som är viktigt att tänka på är att inte ge upp om du inte riktigt lyckas isolera rutorna i början. Jag pmar adressen till träningsgurun vid intresse.

Lycka till!
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2007-06-18 22:19
är 8 genetiskt? ... trodde att man tränade så man fick det....
Get Random!

2007-06-19 00:22
men vafan, orka bry sig om sånna smådetaljer. annat skulle det vara om 1 stod lodrät och alla andra vanligt....
 Haters gon' hate...

2007-06-19 16:55
S-oteric P21

Vad är det för guru egentligen? Då han säger åt dig att träna samma muskelgrupp varje dag.
 DIF!
Sångare

2007-06-20 01:28
bob P19

Nej, det gör han ju inte. Han säger åt mig att träna en ruta varje dag. Och det funkar. Don't be a hater.

2007-06-22 15:25
ööö det är ju ganska snyggt med ojämna magmuskler ialla fall på dom bilderna ja sett på vissa killar.. och om dom e ojämna e de fan inte så stor skillnad man märker inte de så mycke.

2007-06-22 16:11
Kan du inte posta en bild på dom? Skulle hjälpa mig mycket i en bedömning, hrrm ^^

2007-06-23 04:55
haha träna en ruta varje dag, hahaha ja det här var precis vad jag behövde för att kunna skratta mig till sömns. Jag brukar förövrig träna vänster örsnibbe för att jämna ut mot min klart dominanta högra örsnibbe och det börjar arta sig nu.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2007-06-23 20:54

S-oteric ser att du oxå kört "the ab slasher program"

Har alltid varit en sucker för sådana program som visar bilder på grova killar och säger att man själv kan vara där inom 30 dagar.
Det enda man behöver göra är att betala 199$ så får man det där ovärdeliga 3 splittsprogramet där man kör med det hemliga och mycket mytomspunna 3x10 på varje övning.
Tycker dock personligen att x10 är lite vågat, skulle nog häldre se runt x30
gäller ju att se till att ha låg vikt så man kan göra många reps så man inte får "bulliga" muskler!!!!!!!

2007-06-23 21:35
lol snea.. haha hatar att se det, sorry grabbs men hatar det.
har hört att man kan träna bort det faktist så d blir någolunda (raka?) tillrättade. göra situps åt alla håll, asså sida upp, ner. Jao :P
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2007-06-24 04:26
För helvete, det är genetiskt betingat och inget ni kan träna bort, såvida ni inte sätter in 2000kr å mitt konto för då kan ni komma över ett superprogram som ger er ett jämnt 8a-pack på bara 3 veckor.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
Sångare

2007-06-25 17:06
Va vadå, DjBrunte tror du att du vet mer än en träningsguru på internet eller????

2007-06-25 18:23
Du har ju för fan blivit blåst.
 DIF!

2007-06-25 19:45
Djbrunte lite egoist, haha ger tips att han är den bästa.. tss.. killarna kan träna själva.. situps, men d kommer inte hjälpa mkt alls, knappt nåt.. som sagt det är genetiskt..
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
Sångare

2007-06-25 21:01
Psst, bob. Jag driver.

2007-06-26 01:56
Haha blandade ihop dig med trdskaparen, och tycckte då att det var lite konstigt att skapa en ironisk tråd men nu så såg jag att det var en annan som startade tråden.
 DIF!