I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-06-16 22:45

Svenska domare

är dom så jävla bra då???

näe, nivån i allsvenskan o superettan e skamlig...

avgå någon

Alles ausser Hamburg ist scheisse!!!

Maria, många år och mil från här

2007-06-16 23:09
Fast han som dömde idag är inte svensk. Zarko Kovacevic :)

Nej, men jag förstår vad du menar. Finns inte många som håller hög klass.

2007-06-17 04:07
tyvär, sen så är dom som även skall vara bra domare som dömemr divverse internationellt även dom kassa såe ;P
IFK Göteborg
Juventus
- You ask yourself.. if it was all worth it.... -

2007-06-17 04:36
Eeeey vakta din tunga unge man!

Kom ihåg att allas vår gode Anders Frisk odlades fram ur den fantastiska svenska domarskolan!
CAMPIONI!

2007-06-17 11:03
rizmo, anar jag sarcasm?
These rappers think I'm worried bout' a punchline, I show more purpose than thier whole carreers in one line

2007-06-17 11:35
Tycker faktiskt Fröjdfelt är bland de bättre, han är även omtyckt bland spelarna. Men annars är det ruggigt dålig kvalité på domarna

2007-06-17 12:51
fröjdfeldt är väl den enda som är något att ha... men hur många matcher i gbg dömmer han då bara sthlmsmatcher ?

2007-06-17 15:06
Domarna som dömde på Malmö stadion nu senast i matchen mellan MFF och Hbk borde ju fan Lägga ner totalt.

värsta jag varit med om i modern tid efter Anders frisks era dvs.

2007-06-17 20:26
CRIK - det hoppas jag att du gör.
CAMPIONI!

2007-06-20 11:06
sett överlag har det väl varit hög standard de senaste åren? hur det varit i år kan jag inte uttala mig om för jag är inte tillräckligt insatt.

Svenska domare är populära utomlands, vi har 7 domare i allsvenskan med fifa-licens just nu. är inte fy skam för lilla fotbollssverige anser jag.

svenska fotbollsfans målar gärna upp domarna som pajasar och skyller ofta lite väl mkt på domarna. självklart gör domarna ofta fel, vilket medför större konsekvenser, än om en spelare gör fel. men om vi inte har mänskliga domare och spelare tycker jag att mkt av fotbollskänslan skulle dö.

att vara domare är en mycket otacksam uppgift, ser man för mycket på planen då är man en petig diktator,
släpper man för mkt eller missar nåt är man ett skämt och värdelös.  det är en svår balansgång att hålla sig inom de ramarna.

självklart skall vi ställa höga krav på våra domare, främst elitdomarna givetvis. samtidigt vill jag slå ett slag för eftertänksamheten, att man som suporter/spelare/ledare kanske ska reflektera över sin egen regelkunskap och insatthet i situationen innan man börjar pissa på domarna och deras rykte.
marackas och kastanjetter!

2007-06-20 11:07
fröjdfeldt missade rätt mkt igår asså

2007-06-21 12:54
Gjorde du också säkert, Åkersberga
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-21 13:11
ja, men ja är inte domare?

2007-06-21 18:55
Nej, dåså.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-21 19:16
bra resonemang

Admin

2007-06-21 23:06
Fröjdfeldt har jag inte haft så mycket problem med tidigare bortsett från att hans matcher i stort sett allt per automatik innebär AIK-förlust och dåligt spel. Men det har snarare varit mer som en otursamulett.
Men de senaste två säsongerna tycker jag han har gått ner sig och dömt sämre. Han går mer åt det jobbiga Anders Frisk-hållet. Arrogant och konstiga avblåsningar.

Just arrogansen tror jag många domare har problem med i Sverige. De verkar se ner på både spelare och serien. Jag får känslan av att de tror sig stå över och kunna så mycket mer. Det är då inte konstigt att folk blir ursinniga över många beslut. Inte heller när domare som gör klart dåliga insatser aldrig får reprimander. De vägrar dessutom stå för sina missar. Wiltons bortdömda mål mot Örebro är ett exempel. Vi har ett sjukt fotbollförbund som är oerhört tamt mot fotbollen men gärna smäller till mot fansen på alla möjliga sätt.

Det är är problemet ligger, i hur svensk fotboll styrs.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2007-06-24 19:48
FY FAN SÄGER JAG!
Stål från Göteborg: http://www.fotolog.com/jahjahknow