I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vila i frid Kenny Olsson

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-06-08 17:54

Vila i frid Kenny Olsson

Kenny Olsson, speedwayförare i Vargarna från Norrköping, kraschade i går kväll i matchen mot Valsarna. Han vårdades i respirator, men hans familj tog beslutet att stänga av den. Klockan 15.38 i dag avled Kenny, 30 år gammal.

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1089870,00.html

http://www.expressen.se/nyheter/1.713831

http://www.vargarna.nu/main.asp

Vet inte vad jag ska säga, nu är jag inte nån speedway-fantast och har bara gått på en handfull matcher, men det här får ju inte hända.

VILA I FRID KENNY OLSSON

2007-06-08 18:17
Vila i frid.

Känns som det kommer förbjudas snart med speedway. känns som att det börjar komma mer o mer olyckor
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-08 18:48
jävligt trist att de hände så..
tror inte att de kommer förbjudas helt..
blir nog mer koll på de me banorna o sånt.
kanske sänka farten?

vila i frid

2007-06-08 19:49
Tragiskt. Vila i frid.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16

2007-06-08 21:39
Min polares lillebror var med i en olycka för en drygt månad sen, han är förlamad från bröstkorgen och neråt, Besök smedernas hemsida om du är sugen på att skänka pengar till Robins rehabfond

Dessa två olyckor bevisar att sporten måste ses om snarast, vila i frid Kenny och stay strong Robin

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-08 21:49
Klart dom inte kommer förbjuda speedway. Dummaste jag hört.

RIP Kenta... :(

2007-06-08 23:04
RIP....

Dock tycker jag det är osmakligt att använda hans dödsfall som ett argument för att tillåta proffsboxning. (Som Anrell indirekt gjorde i dagens AB, fast då var det fortfarande en allvarlig olycka.)

Proffsboxning skulle varit tillåtet för längesedan. Även om speedway är så jävla mycket farligare.

Givetvis skall speedway vara kvar, dock måste säkerheten ses över, det känns som att det händer allvarliga olyckor var och varannan dag. En break på 1 månad och se över alla arenor? Låta lagen pröjsa ombyggnaderna och slopa polackerna m.m i några år framöver? (Är inte så insatt i Speedway iof..)

2007-06-09 10:46
vila i fred :(

skittragisk sånna här olyckor, och de bllir ju bara mer och mer :/

sänka farten låt väl ändå som en bra gre man kan införa? men nu e jag ju inget speedwayproffs...
"Vad är det för skillnad på den ekorren och Tottenham? Den ekorren har varit med i Champions League"

2007-06-09 16:45
hoffa: Nja, jag tror snarare på luftstaket i kurvorna och avåkningszon med grus, som i F1, på raksträckorna.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
Sångare

2007-06-09 18:10
VIF
"Jag har tyvärr en tendens att impulsköpa marsvin".
Carin Götblad - länspolismästare för polismyndigheten i Stockholms län

2007-06-09 22:54
Tragiskt. Vila i fred i Bajenhimlen.

Hälsa Nacka.
Hammarby Alcoholics

2007-06-10 13:31
Vi ses på andra sidan!

RIP!
Det är för dig våra hjärtan slår, alltid oavsett i alla år!