SÅ mäktigt IFK GÖTEBORG
Sveriges mäktigaste tifo NÅGONSIN , utan tvekan!!! Det här är värd en egen tråd http://youtube.com/watch?v=wLyqhMoDxfU
HATA ENGLAND
pffft, sluta förstör ozonlagret.
foot in mouth and head up ass, so what’chu talkin’ bout?
men kom in i matchen..inte mäktigt för det första...bort med lagliga bengaler på löparbanorna ;P bort med löparbanorna ;P
IFK Göteborg Juventus - You ask yourself.. if it was all worth it.... -
Psykmys-ge mig ett bengal tifo som är vackrare i sverige? Skiter väl i om det är lagligt eller inte..E la bra tända på!
HATA ENGLAND
finns nog en del..bland annat blåvita mot gais för nåt år sedan..
psykmys- Nej det var inte i närheten av detta...
HATA ENGLAND
Håller med DORIA...men vi hade väl ett bengaltifo mot Gajs för några år sen, som inte gick av för hackor...30-40 bengaler om jag inte minns fel...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
mm, men alla gillar vi olika saker! :)
psykmys- Ja du kanske hellre föredrar när UG skall göra pappersspel på läktaren. =) Lyckas fan aldrig
HATA ENGLAND
haha, nejtack. men dock tycker jag det är snyggare när man drar upp bengalerna på läktaren
psykmys: ja det är schysstare så, men folk gilalr inte att få sina jackor uppbrända. det är ju ingen som ka ntala om innan att dom ska tända, folk fjuttar ju bara på o vips så har någon ett astma-anfall haha seriöst är ju bättre o låta det vara okej att bränan på vissa platser på länktaren o så ha vatten tillgängligt så inget går snett. säkrare ju.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Både Peking och Sundsvall har haft snyggare bengaltifon, det säger en hel del. Enda anledningen till att val av tifo föll på bengaler runt hela arenan är för att folk inte ska kunna se hur folktomt det var på läktarna när tifot var över, den moralknäckaren fick inte spelarna få till något pris.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
Benglare är löjligt.. förstår inte varför det används bengaler på fotbollsmatcher, bara fult och onödigt.
PanG_KwA P21 Bengaler är löjligt...? Vad gillar du balonger och gastuta?
HATA ENGLAND
Bengaler ska tändas på läktaren, ser mycket mäktigare ut. Dom som inte vill att bengaler ska fjuttas på kan ju sluta att stå i klacken och börja köpa biljetter till sittplats....
Vi är ökända N.P.G.
DIF hade ett massivt bengal-tifo på 90-talet, hittar inget klipp tyvärr. Har för mig att det var 80 bengaler som användes..
Vi är ökända N.P.G.
det där är mäktigt, men frågan är om inte detta är tyngre:
http://youtube.com/watch?v=y8BR9m8VhN0 det där är väl en av få gånger som den där skitarenan har sett bra ut...
Brunte, vi kanske skulle följa djurgårdens exempel och börja måla publik på väggarna istället för att dölja tomma sektioner på en 40 000 arena med bengaler?
:-)
DjBrunte P21 När har DIF haft över 20000 på en icke-derbymatch?
stadion tar ju inte 20 000 ens..?tar väl 15
Stadion tar inte ens 15tusen så det känns ganska meningslöst att disskutera. Som att fråga dig när du var ute o tog en flygtur utan flygplan senast, nej just det du saknar vingar. Dåliga argument kräver fan idiotsvar.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
Dj Brunte Du verkar jäkligt korkad. Hur kan du klaga på en publiksiffra över 20000 när ni själva inte ofta fyller en stadion på 13000. Säsongen ni spelade på Råsunda rosade ni inte publikmarknaden precis, inte heller de matcher som flyttats till Råsunda under senare år.
snälla, alla sthlms klackar har haft mäktigare än det där i början på 90talet... IFK har ALDRIG varit nyskapande med någonting
Kurt P63 i början av nittiotalet? visa mig klippen tack. tror inte en sekund på dig..
Fatta att det bara är AIK, Malmö och Blåvitt som kan dra över 20000 i en icke-derbymatch.
chana_masala P18 I mitten på 90-talet så vet jag iaf att dif eldade på hela långsidan i nån match, inte ovanligt att bajen gjorde liknande saker. AIK började väl med tifo -99 och va outstanding i början på 2000-talet.
Hittade t.o.m. detta:
http://www.youtube.com/watch?v=VJrU6obVFhQ
Min bild är... för mycket naket kanske?
DORIA_vbg P24 Bengaler är löjligt...? Vad gillar du balonger och gastuta? Jag går på fotboll för att se fotboll, inte för att se bengaler eller balonger. Jag skiter fullständigt i allt annat runt omkring matchen.
De tifot var mäktigt jag var till och med på plats =)
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
Alltså klippet som infuse länkade, från öis-matchen, var fan the gayest shit I've seen. Haha, hade de hyrt in nåt partyfixarföretag för de där kanonerna? Fanns det rökmaskiner också?
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
PanG_KwA P21- men förhelvete varför skriver du då i den här tråden ... Då förstår ja att du inte gillar tifon men det finns andra som gör..MONGO!
HATA ENGLAND
"Benglare är löjligt.. förstår inte varför det används bengaler på fotbollsmatcher, bara fult och onödigt." Du förstår inte varför man vill göra nåt vackert när sitt älskade lag kommer in på planen. Du kanske inte vill ha publik på fotboll heller , PAJAS!
HATA ENGLAND
Dj brunte-Hahahhahaha vet du hur mkt folk det var på den matchen?
HATA ENGLAND
haha :) vilken tönt.. lugna ner dej, jag sa bara vad JAG tyckte.
PanG_KwA P21- Ursäkta. Ja har problem med tempramentet=) de e faktiskt sant!
HATA ENGLAND
Hur många bengaler var det då? Folk tror att ju mer folk som är på arenan desto bättre stämning. DIF - Utrecht, var 4500 på plats. Lät som ett derby mot ajk, kvalitet före kvantitet booys.
Vi är ökända N.P.G.
Långt ifrån Sveriges snyggaste...
dingrinn.blogspot.com
Thugish4life P22 Du kan ju fortfarande inte på fullaste allvar påstå att 4500 kan skapa samma tryck som 45 000 personer.
Även fast Bajenhjärtat nästan slutar slå när jag säger det, så tycker jag faktiskt att AIK har sveriges bästa tifon. Och det här bengaltifot kändes lite halvtöntigt och fantasilöst. Bränna på 100 bengaler på nån jävla springbana känns ju inte så jääävla kreativt eller ens uppseendeväckande. Nej, Örebro Sk har fan gjort bättre grejer än det hära.
Hasch och Kokain - Bajensvin!
chrillon Du verkar inte veta ett skit om fotbollen i sthlm, jag ska inte vara förvånda för att du är ju från göteborg. Kan inte begära så mycket från en snubbe som kommer från Sveriges skithål. Jag gick på varenda match säsongen vi spelade på råsunda, det sved som fan i mitt hjärta. Men jag gick dit ändå. Jag hade full förståelse för folk som inte gick. Har många bekanta som total vägrade att ta sig ut till solna under hela säsongen. Vi snittade 6000 den säsongen och jag trodde det skulle bli mindre. Råsunda var ju fel, kan inte bli mer fel för Djurgårdare. Nå varför kom det så lite folk för att se DIF spela på råttis? Råsunda är aik, solna är aik. Vi som är DIF tycker inte om råsunda, likaså aik. Det är ömsesidiga känslor mellan våra supportar. Detta genuina hat har funnits i 116 år och kommer aldrig att försvinna. En stor del av vår kärna var inte på någon match under 2005. Förstår vad DIF har för relation till aik ? Förstår du varför många sket i att bege sig till råsunda? ifk kan inte säga så mycket igentligen, fast jag skiter i. Är så trött på att älta vilka som har mest folk på matcherna. Vad spelar det för roll? Spanky Klart att 45 000 skrikandes supportar sjunger sönder 4500. Men bara för att ett lag har mycket folk på matcherna betyder inte det att dom har bra supportar. Ett bra exempel, sista matchen 06 Elfsborg - DIF. Mycket viktig match för Elfsborg, vid vinst var guldet bärgat. Ändå sjöng 500 Djurgårdare ut ett fullsatt Borås Arena. Blä blä.. pallar inte skriva mer. "VI E FÄRRE MEN VI E VÄRRE"
Vi är ökända N.P.G.
Känslan brister ju totalt när det är lagligt..
Anima Sola
Thugish for life, din nolla. Med det resonemanget borde ni inte heller gå på hemmaderbyna på Råsunda mot Gnaget och Bajen heller. Vissa av era stormatcher har blivit flyttade till Råsunda de senaste åren. Ni hade t.ex 16000 mot Blåvitt för några år sedan. Stannade många hemma då också eller, när ni var fler än ni brukar vara? Visst, kan förstå att ni inte gillar att vara en hel säsong i Solna.
chrillon Snälla, du vet inte vad du snackar om. Hemmaderbyna på Råsunda är aldrig och kommer aldrig bli lika populära som hemmaderbyna på Söderstadion eller Stadion. Det är alltid ett jävla whinanden om att det är långt att åka och yada yada. Jag åker från Södertälje till matcherna, så 30 eller 40 minuter spelar inte så stor roll för mig. Däremot 'är det alltid massa gnäll från the locals som inte vill åka ut till orten o kolla på fotboll. Så ja, det är många som stannar hemma när det är derby på Råttis.
Hasch och Kokain - Bajensvin!
Oavsett sü är Djurgürden ett lag som drar 10000-17000 om det gar bra för dem. De har inte samma storlagspotential som AIK, Malmö och Blavitt. Blavitt har en väldigt bortskämd publik, och kan dra riktigt daligt med publik pa matcher mot brödgäng. Samtidigt kan vi dra 30000+ som mot Malmö för nagra ar sedan.
chrillo Läs _spankys och förstå. Som spanky säger så vet du inte ett skit om fotbollen i Sthlm.
Vi är ökända N.P.G.
!LÅS INTE DEN HÄR TRÅDEN!
AIK:s mot DIF förra året! Såg det live, riktigt mäktigt!
VI ÄR ÖVERALLT! Dubbeln 2lax9!
fjantigt klipp... hur kul äre och se när 30st arrangörer står med bengaler..