Bajen i år? (allsvenskan)
Är rätt nyfiken på om det är så illa ställt i Bajen som media framställer det just nu, Simon Banks senaste krönika om strulkalender och flopparedagar var lite smårörande. Jag har hela tiden tyckt att Tony verkar vara en kompetent kille som borde få några år på sig, fast det är klart, ramlar ni ur lär det väl bli andra tongångar. Ni som följt laget på träningar och träningsmatcher under vinter/vår hur har det sett ut egentligen, vad har vi att vänta oss? Ni har ju fortfarande ett (iaf på anfallssidan) väldigt bra lag.
http://www.myspace.com/dirtydonline
Har Bajen ens en startelva tillgänglig? Får känslan av de snart har matieralförvaltaren på högerbacken och vaktmästaren på topp bredvid Paulinho...
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Mja mittfältet och anfallet ser stabilt ut tycker jag men backlinjen är ett orosmoment, men vafan, Max var ett osäkert kort när ni värvade honom (från BP var det va?) och kolla som han blommade ut(synd att ni tappade honom bara)..Hur som helst tror jag det löser sig, när till och med Robert Laul är försiktigt positiv (läs hans blogg idag) så brukar det lösa sig.
Det räcker med en riktig mittback sen så är laget helt OK iallafall, blir nog inget guld iår, men Tony behöver väl nåt år på sig.
There is plenty off fish in the sea.
Dirty_D > Hur kom du fram till slutsatsen att TG skulle vara kompetent?
Skamvrån Productions www.tinitusochted.se
Jag har enbart det intryck media har gett mig att gå på, men utifrån de intervjuer jag läst verkar han vara en vettig kille. Dessutom har Hammarbys styrelse tagit lång tid på sig i sitt beslut, de har inte bara sökt på yngsta möjliga tränare och gett han jobbet.
Att han har ett stort ordförråd och en djup hink han gräver fram ursäkter ur, det kan man läsa sig till. Att han är vettig och kompetent, nä. Att det tog tid för styrelsen att anställa honom verkar snarare bero på andra orsaker. Kanske är det så att han är en av få tränare som ställer sig bakom den "nu-säljer-vi-dyrt-och-köperi-skit"-mentaliteten som verka råda för stunden. Hoppas det blir ändring på antingen det ena eller det andra och det väldigt, väldigt snart.
Håller inte med, jag tror ändå att han kan skapa resultat, hans vision sträcker så mycket längre fram i tiden än bara denna säsongen, det är viktigt att han får tid på sig. Kolla på Elfsborg, de var rejält illa ute under Haglunds inledande år men nu är de svenska mästare. Jag tror att den organisation Tony vill bygga upp kan göra Bajen riktigt farliga om en 2-3 år. Släng inte bort det. for the record : jag är MFFare.
Men Bajen har väl förlorat sjukt många tongivande spelare? Och de flesta verkar ha gått gratis eller billigt. Max, Stoor, Pablo, Petur, Furuseth och hur går det med Aubynn? Tror Linderoth spelade stor roll i att det gick så bra för Bajen förra året som det trots allt gick. Det som skulle behövas i Bajen är ny ledning, inte den där skakiga panikhandlarregimen som sitter nu. Det kan sluta hur som helst, kanske t o m blir jättebra om alla svetsar sig samman. Den där jänkaren kanske visar sig vara ett kap. Men under tiden är det bara underhållande att se klubben till synes deka ner sig igen.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Jag hoppas att Tony G vågar prova på fler talanger, vad jag förstått finns det gott om lovande ungdomar i klubben. Man behöver inte alltid skrika desperat efter namnkunniga spelare. IFK Göteborg är ju ett lysande exempel på klubbar som låtit sina talanger få gott om speltid och de är alltid med i toppen.
Evolution: Samtliga spelare är tillgängliga på Cypernlägret som pågår just nu! Så en startelva ska inte vara några problem att få ihop. Castro-Tello ska dock ha tackat nej till U21landskampen på grund av någon lättare skada. Men jag vet inte närmare vad det handlar om. Så jag vill inte uttala mig om hans skadeläge Dirty_D: Banks krönika är helt irrelevant då den hänvisar till Aftonbladets egna artiklar som källor. Känns inte som särskilt bra journalistik. Jag tycker att bajensupportrar borde samla leden och ställa sig bakom Tony. Han kan knappast lastas för spelarförlustarna som T.A och Äpplet får ta på sig. Jag är inte ett dugg orolig tills vi har spelat 8 matcher och fått ihop tre poäng typ. Angående talangerna igen så tycker jag att bajen ska skynda långsamt och låta de växa in steg för steg istället. Men de finns helt klart ett par intressanta namn. Castro-Tello, Haris (talang?) samt Fadi Malke ska bli riktigt intressant att se vad de kan uträtta. Och Aubynn var på väg till Ålesund men förhandlingarna gick åt helvete i sista stund. Nu kanske folk fattar att det inte handlar om de här 15000:- som det har snackats om utan att killen ville ha JÄVLIGT mycket mer pengar.
har faktiskt rätt bra koll på bajen, kontakter liksom några grejer som jag vet om är att anfallet är det som fattas just nu. Nlehko* är ett skämt, charlie davies är bara en liten unge, det behövs en stark runar på topp. Petter andersson har blivit erbjuden plats men han vill inte. mittfält. Både jensen och eguren är startande och viktiga spelare men båda är defensiva så. Eftersom tony inte vill peta någon blir det typ två defensiva. Mot bp var de mittbacks problem och 5 mål i back men nu har sulan kommit tilbacka och de ser tydligen rätt bra ut. Annars kan jag säga att simon helg är urgrym och kommer sitta fint i bajen och att aubynn lämnar är inget annat än positivt....han är ingen lagspelare, han förstör
Evolution - Davies kommer springa ifrån hela jävla allsvenskan i år, han är en missil! Deka ner oss gör vi alltid, men det brukar inte spela någon roll mot er, bajen bäst ändå ;) oneS - Jag håller inte med, tror snarare tvärtom att det är just pga tränarbytet som spelarna stuckit. Sen om det beror på att TG joinat eller att Linderoth stack, det vetefan. För tillfället ligger TG tvåa till hands att skylla efter dom vars namn jag inte ens nämner. Btw, kommer du upp till GAIS-matchen?
Det löser sig nog ska ni se. Mister Davies kommer äga. Bajen, bärs och Britney Spears!
We run these streets like cops do red lights!
Jag är bajare, jag är stolt över det. Riktiga supportar följer sitt lag i både regn o solsken.. Eh, just nu har jag ett väldigt stort missförtroende för både styrelsen och Tony G.. Men vi får se vad h an går för, just nu känns det som att han får sparken innan sommaren, men man vet ju trots allt aldrig.Magnus Haglunds första säsong i Elfsborg var allt annat än en dans på rosor. Och se hur Elfsborg är idag..
Ni måste ge honom en ärlig chans. Magnus Haglund fick relativt lite medial uppmärksamhet i jämförelse och därför blev hysterin inte så stor som nu. Tony försöker röra om i grytan och jag är sjukt nyfiken på vart det kan leda ur ett långsiktigt perspektiv, så ha tålamod bajare, det blir nog bra ska ni se.
Sheit: Covic ville ju inte förlänga hur som helst, det gjorde han ju klart. Petur var ju faktiskt på väg neråt, så är det. Men jag hade gärna sett honom vara kvar ändå. Det är ju ganska känt att PFO inte är den mest lojala av spelare. Och Aubynn visste man ju skulle gå som bosman när han skrev på. Det enda som jag är lite tveksam till är försäljningen av Stoor. Känns mycket tråkigt att han lämnar när han äntligen var så bra som man önskade. Och Petter, Erkan, Eguren, Mikkel, Haris och Davies har skrivit på nya kontrakt sen TG tog över. Det tyder väl på att de tror på honom och laget? greken: din insideinformation gav inte så mycket nytt tyvärr!
Ja just fan, man får inte glömma Erkan Zengin, han kanske tar det stora klivet i år, potentialen finns där ju.
Tänk om Petter kunde funka i ljungbergrollen till vänster. Fy fan vilket jävla mittfält det är isåfall! Petter - Jensen - Eguren - Erkan Någon som har några rapporter från Cypern? Har inte hört något nämligen! Dirty_D: absolut! Vore så jävla kul om han kunde ta sista klivet i år. Och positivt att Castro-Tello verkar ha gjort en Erkan (tränat hårt på egen hand) i år. Han har tydligen sett väldigt pigg ut i träningsmatcherna.
Tror absolut det går bra i år, alla är så jävla skeptiska så det kan inte gå annat än bra... som Gli Azzurri i Vm.. CIAO!
Ge Tony lite tid. Och äntligen är det lite frler människor som ser att styrelsen är knas. Rensa! Spelarmässigt är jag mest orolig för försvaret. Benny, synd om killen. Han har inte vad som krävs för att bli 1:a målvakt. Erland, svårt att säga där. Assyriska var han bra i sägs det. Men det säger nada för mig. Backlinjen är för tunn. Mikkel KAN gå ner, men har inte snabbheten, och behövs som en länk mellan backar och mittfält. För där ska Eguren inte vara. Han är för bra offensivt för det. Kanske om man använder Mikkel och Eguren i rakt mittlås då..
det blir succe, davies kommer vara årets spelare i allsvenskan och paulinho vinna skyttesligan, petter årets genombrott. mest mål i allsvenskan, är vi skadefria blir d sm-guld annars minst en 4:de plats
bajen åker ut i år inget snack om saken!
1-1. What an Odd result hihihihi.
BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ!! "Och här ser ni Krutov, med ett ansikte endast en mor kan älska" - Arne Hegerfors
Erland var bra i AFF, såg han på träning några gånger och han gjorde bra ifrån sig där, han håller helt klart för ett allsvenskt mittlag. Men vi siktar ju på Sm-guld och då kan han kanske vara lite tunn. Mittfältet är ju mycket bra, och anfallet verkar lovande också, jag tror helt klart att vi kommer att hamna på över delen av tabellen... Va Bajen!
Hasch och Kokain - Bajensvin!
Snart drar det igång! Avgå jag!
Hammarby Alcoholics
Hämtade säsongplåten i helgen, GAIS-biljetten idag och på lördag betalas bussresan ner till feskekörrka. Nu är det abstinens!