I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

börja med kampsport?

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2007-02-23 21:19

börja med kampsport?

tjatja..

nu e d så att ja e jävligt sugen på att börja me nån kampsport..
men vet inte vilket man bör ta...vet inga speciella skillnader på typ thaiboxning,kickboxning osv....

hur är det att börja som 21 åring? blir man inkastad i en "proffs" grupp direkt eller??

nån som vet det, och vilket jag bör ta??

vi är överallt!

2007-02-23 22:18
hahaha du blir dock inte inkastad i någon "proffsgrupp" bara för att du är 21, iallafall inte om du tränar i en seriös klubb.

vad du ska välja beror helt på dig själv, vad du tycker är roligast.. både kickboxning och thaiboxning ger bra allroundträning/konditionsträning samt att du lär dig försvara dig själv.

enda skillnaden mellan thai/kick är att i thai får du sparka på benen, samt knäa och armbågas och lära dig jobba i klinchen samt hålla fast benet på den andre om den sparkar dig, det är även skillnader i tävlingsregler och tävlingsklasser mellan de två..

- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 -

whoa = ZOG.

2007-02-23 22:54
dude, klinchen och knäna är enorma skillnader. Mindre boxning också eftersom du helst ska klincha istället. Om du väljer thaiboxning var beredd på att gå omkring med huvudet nere en halv vecka på grund av värk första gången (ifall ni kör klinchträning).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-23 23:40
tack för svar......
får se va d blir
vi är överallt!

2007-02-23 23:44
I kick kör man (på de flesta klubbar) endast kondition första terminen, ibland lite med mitsar.
Andra terminen börjar man sparras.
Dock är Thai roligare, enligt mig.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.

2007-02-24 00:04
ja läste lite om kick nyss och ja tror det blir det...iaf till o börja med...har mailat dom så får se va som sker...d som e bra e att dom erbjuder träning varje dag i veckan...så man kan välja själv
vi är överallt!

2007-02-24 11:15
jag ska börja på kung fu på måndag tror jag, ska in och kolla hur det verkar iaf :D är fett sugen nu, annars blir det wushu eller möjligtvis taekwondo.
 Haters gon' hate...

2007-02-24 14:21

Kaal

Vilen stil? Kung fu säger inte så mycket mer än att det är kinesiskt.

2007-02-24 15:07
Jag började på kickboxing som 22åring, det är helt lugnt fan men var beredd på att gå ut och springa för att träna upp konditionen, har du kass kondition får du inte ut maximalt ur en timmes kampsport. Så mitt tips till dig är att innan du börjar köpa dyra medlemskort och grejer så se till att du från början har en ok fysik,

Beror väl lite på vad man vi få ut av träningen också, själv vill jag bli en duktig kickboxare, kondition och styrka tränar jag på annat håll.
Ät

2007-02-24 21:52
SödraMalmö P23

tack för infon =)

ja ska träna som faan...både utanför å inne i lokalen
vi är överallt!

2007-02-26 21:45
Jag började på kickboxing som 22åring, det är helt lugnt fan men var beredd på att gå ut och springa för att träna upp konditionen, har du kass kondition får du inte ut maximalt ur en timmes kampsport. Så mitt tips till dig är att innan du börjar köpa dyra medlemskort och grejer så se till att du från början har en ok fysik,

Beror väl lite på vad man vi få ut av träningen också, själv vill jag bli en duktig kickboxare, kondition och styrka tränar jag på annat håll.

tycker det låter jävligt konstigt, att "man inte får ut maximalt ur en timmes kampsport, han tränar väl för att komma i bättre fysisk form liksom?
själv började jag med riktigt katastrof-kondition och är nu i fysisk toppform.. bara genom själva träningen på klubben.

whoa = ZOG.

2007-02-26 22:34
Vad heter den Jet Li tränar den skulle väl vara fet :P
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2007-02-26 23:11
Började träna thai för en månad sedan. Hade då en hyfsad fysik och kass kondition. Nu är min kondition mycket bättre och jag har tappat fett och är redan vigare. Detta kombinerar jag, just nu, med två dagar styrke-/konditionsträning på gymmet.

Man blir fett pigg av att röra sig också.
Så testa den stil som verkar passa dig bäst så blir nog allt bra!
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.
Manager

2007-02-26 23:17
Thaiboxning är jävligt kul.

/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-02-27 18:20
Anal.

Jo om du hade läst hela mitt inlägg så syftar jag på att när man väl tränar på klubben tycker jag att man ska ta tillvara på den tiden och lära sig kombinationer, tekniker m.m  och det gör man maximalt om man tränar kondition utanför klubben.

Såklart finns det de som går dit för att de vill ha snygg kropp eller komma iform men det var inte det jag tipsade om i mitt inlägg
Ät

2007-02-27 18:26
Södra:

jo jag förstår det, men i övningarna ingår ju en del fysisk aktivitet vilket är positivt för kroppen?
jaja skitsamma egentligen..

på min klubb finns det olika alternativ, och olika tränare som alla har sina sätt att kombinera de två..
vill man ha ultimat kondition dock är det rekommenderat att träna utanför klubben också..

whoa = ZOG.

2007-02-28 00:14
the real apa: vet inte vad för stil det, kom på att tiderna passade inte för mig så jah var och kolade på wushu istället nu och ska testa imorn. blev dock lite besviken på att det bara var wushu i 15 minuter och i typ 1 timma höll dom på md kinesisk kickboxning, det var ju inte det ja var ute efter men ska nog börja iaf.
 Haters gon' hate...

2007-02-28 01:34
Kinesisk kickboxning är också en del av wushun och kallas Sanda/Sanshou. Det är olika klubb för klubb hur mkt träningen är inriktad på Sanda. Där jag tränar tränas det knappt alls eftersom det inte är många som vill köra det.

2007-02-28 04:04
Tränar själv Thaiboxning och det tycker jag ger mycke mer än kickboxning eftersom clinch, knän och lowkicks är med. Men nu finns de ju kickboxnings tävlingar/matcher med lowkicks.

Rekomenderar thaiboxning

2007-02-28 11:06
Wushu äger så hårt. Kör på kung fu du kommer inte ångra dig
thundercooperfuckinbird

2007-02-28 11:30
Mui thai, kickboxning!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2007-02-28 23:18
fan det var ingen wushu alls på wushun idag typ, man skulle kunna börja på Kung-Fu & Qi Gong i jkpg men precis på den tiden har jag körskola. så jag ska börja me de efter sommarlovet. verkar mkt skönare.
 Haters gon' hate...

2007-03-01 10:52
På min klubb tränar det en gubbe som är 60, minst. Det hela handlar om vilja och att ha träningspartners som förstår ens begränsningar och inte njuter av att skada folk.
"Postmodern Consumr? He like the apple-kiwi on the lightswitching wallabie freak, James Bond in the Octagon with two razors knahmean?" - Ghostface Killah

2007-03-01 11:06
ja har kollat upp lite o d ser ut som att klubben bli Fight Club Stockholm iaf.....tror ja börja me kick..sen får ja se om ja går över till thai....

d verkar kul iaf =)
vi är överallt!

2007-09-15 15:57
Nu har jag bestämt mig, jag ska börja träna kampsport! Fyller snart 29 men vafan! Kul o komma iform och bli av med lite energi.

Har sökt mig trött nu för att hitta en klubb på norrort. Alla verkar ha lokalerna på södra sidan :(

Någon som tränar på norra sidan? helst en thai/kickbox klubb men allt av intresse.

Tack på förhand
4 months down the down the road the idiot gear kicks in

2007-09-15 16:45
Jet Li tränar shaolin kung fu.

2007-09-16 18:04
xplizit: bor inte i sthlm och vet inte riktigt vad du menar med norra sidan men om det är mot täby-hållet så finns ju Strike där.

Här har du en länk.
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.

2007-09-17 22:25
Någon som vet vart man kan ladda ner någon sorts träningsvideo för mma-vale tudo
Ät