vad är dealen med baseboll?
har varit i Mexiko ett tag nu och där är många förtjusta i sporten. kan FÖRSTÅ många sporter trots att jag inte gillar dom, men baseboll fattar jag verkligen inte. hur många gånger träffar dom bollen i genomsnitt per match och hur många sekunder action är det under en hel match? kommentatorerna verkar ha en jävla massa att snacka om, men det ända jag ser är närbilder på spelare som verka älska tuggummi. behöver spelarna ens duscha efter matcherna eller har jag bara haft extrem otur med det lilla jag sett? hoppas nån som gillar sporten kan berätta för mig.. amerikansk fotboll kan jag förstå, där är det lite action mellan pauserna iaf.
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"
jag säger inte att jag gillar amerikansk fotboll, men jag kan förstå sporten, även om du inte kallar det action så blir det ju alltid spel med bollen oavsett hur långt det anfallande laget kommer. men i baseboll kan det bli kast-miss, kast-miss hur länge som helst = ingen action.
Efter att ha bott i USA så har jag lärt mig att älska baseball. Helt fantastisk sport. Amerikansk fotboll är däremot det tråkigaste som finns att se på live eller framför tvn. En match tar 4 timmar varav 1 timmes effektivt spel.
Bjurman vet.
"En del människor byter parti för sin övertygelses skull. Andra byter övertygelse för sitt partis skull." Winston Churchill
hur stor del av en basebollsmatch är effektivt speltid då? och då räknar jag inte med kasten som inte träffas. försök gärna beskriva lite mer exakt vad du gillar med själva sporten och inte allt runt omkring.
jag gillar inte baseboll eftersom det är en alldeles för statisk sport för min personliga smak. men precis som med amerikansk fotboll så kan det på vilket play som helst komma en viktig matchavgörande insats. dvs, varje gång bollen är i spel så är det en "målchans". det här är förvisso i större grad en sanning för amerikansk fotboll där man när som helst kan "break a big one", och det är ju det som är tjusningen enligt mig med själva upplägget. på så vis är hursomhelst baseboll och amerikansk fotboll betydligt mer actionpackade sporter än de sporter vi gillar här i europa; typ fotboll, hockey (i norden då). undantaget är väl världssporten basket, den är mer actionpackad och atletisk än t.ex fotbollen. men inte heller i basketen har varje boll potentialen att vara så avgörande som i amerikansk fotboll och i viss mån baseboll. sedan det där med pauserna och sånt...det passar ju inte heller den europeiska publiken som är van vid att stå och huttra på ståplatsläktarna framför sparka och spring i 45 minuter. klart att både am. fotboll och baseboll är väldigt tv-anpassade sporter (hockeyn går ju mer och mer åt det hållet oxå), men det ska ju verkligen inte förväxlas med brist på action. when it's on, it's on. inte en massa dötid med bollen i spel, som i t.ex fotboll. dessutom är amerikansk fotboll den ultimata sociala sporten, man tittar när bollen är i spel, sen dricker man öl och snackar skit och debatterar i avbrotten :)
skriv kort, helst inte alls
Älskar baseball och am fotboll. Kräver lite gärna till skillnad från fotboll.
PUNGEN SKA MED IN ANNARS KAN DU GLÖMMA DET!
hehe män som zidane och totti visar ju att hjärna (du kanske var ironisk med din felstavning?) är högst användbart även i fotboll. men visst, när det gäller strategisk och taktisk förfining så skiljer det ljusår mellan fotboll och amerikansk fotboll.
vem är ute efter vad?
Först och främst, haha: "Älskar baseball och am fotboll. Kräver lite gärna till skillnad från fotboll." Jag har väl inte beskrivit att jag gillar allting "runtomkring"? Tycker om det mesta med sporten. Alla moment i spelet och det faktum att det pågår ett dolt spel hela tiden som vissa uppfattar som passitivitet. Att det dessutom inte förekommer något onödigt våld är i mitt tycke skönt. Amerikansk fotboll är långtråkigt pga. att det är 3 sekunders spel, ett hastigt stopp. Domaren ska inför hela publiken annonsera felet och spelet återupptas efter en minut. Woho. I baseball pågår det hela tiden även om det i vissa stunder uppfattas som stillastående.
"En del människor byter parti för sin övertygelses skull. Andra byter övertygelse för sitt partis skull." Winston Churchill
ok men har du nån siffra på hur många giltiga träffar det blir i genomsnitt per match? antar att det är det "dolda spelet" a.k.a. tuggummituggandet jag inte förstår mig på..
Ja känner för o dra mitt strå till stacken i den här baseboll vs. am. fotboll-diskussionen.
Kolla på de här klippet:
http://www.youtube.com/watch?v=Hau8uGPiCDw Kolla på blocken bakom #10 i reprisen ganska exakt 01:02 in i klippet.
Där är storheten i am.fotboll enligt mej, att det finns ett spel utan boll, där man inte ens behöver söka boll. "Life is a contact sport".
I fotboll och baseboll är du bara en del av spelet om du har boll, visst kan man göra en snygg löpning som drar bort en back i fotboll, men i am.fotboll räknas i stort sett insatsen från varenda spelare, varje "play".
Själv spelar kag på linjen så :P
Min bild är... för mycket naket kanske?
Tuggtobaken är mer känd än namnen.
dingrinn.blogspot.com
fuck baseball, its all about cricket
Shuu
va på en basebollmatch när jag va i minneapolis. tror det va twins mot anaheim.. matchen va inte så rolig att se det va själva grejjen att gå på baseboll som va roligt.. kommer inte ihåg hur många det va på matchen men det va en jävla massa..
baseball e bara ett dåligt sätt att sabba en trevlig brännbollsmatch på.
aaaaaaaaaah duuuuuuuuu..
tror ingen lärt sig nåt mer om basboll fast vissa verkar ha kunskap...
witty unpredictible talent and natural gang
Frajer P21 I all effektiv speltid i am.fotboll är det action varje sekund nog ja...
Min bild är... för mycket naket kanske?
Haha brännboll? Wtf.
PUNGEN SKA MED IN ANNARS KAN DU GLÖMMA DET!
Jag kollade lite på en amerikansk fotbolls match igår, Så jävla lång tråkigt precis som vanlig fotboll det händer ingenting Men NFL är jävligt kul å spela på datorn/Playstation;P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det är grymt kul att spela baseball iaf. Var och såg Tranås - Leksand i lördags, haha. En polare till mig är från Leksand och har lirat JVM och grejer, så han drog med mig dit. Var jävligt kul att se live, trots att nivån inte var MLB-hög direkt...
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
Eller hur, det är fan t.o.m kul att kolla på div. 1 baseball i sverige. Om det är live dvs. På tv vettefan.. men tur att man kan streama MLB då
fan va tråkigt det är att kolla på baseball och amerikansk fotboll.
Haters gon' hate...
amerikansk fotboll e sjukt tråkigt att kolla på sanna mina ord jag har verkligen sovit mig genom matcherna
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
har inte kollat så mycket på baseboll men enligt en stor undersökning som det berättades om på nyheterna för ett tag sen så är baseboll tillsammans med fotboll de två mest populära och spännande sporterna. det hade något att göra med hur snabbt spelet kan ändras från att ett lag leder till motsatsen...
Finns nog en artikel om det på
www.aftonbladet.se om nån pallar leta
yada yada yada
alla jänkarsporter e kassa, iaf baseball och deras fortboll... vaf e egentligen tanken med football, när de typ aldrig använder fötterna på bollen, de bär ju den avlånga(!?) bollen osparkar på den nån gång ibland..sen kallar jänkarna den riktigt FOTbollen för soccer...What??