DIF- Skelefteå AIK 4/1-07 Årets största klack!
Dags att köpa biljetter, vi måste få 500 innan 13 december! Bara 100:- Gå o köp din biljett nu;) Kommer bli årets fetaste hockeyklack, men kan vi slå klacken som va mot färdestad färra året:D?KLICKA HÄR!
"du är satsen som din morsa skulle fått i ansiktet" /Leffe
jajaja gå o handla nu ist;)
Om jag ändå hade tid! Ni blir fett iaf! :)
http://www.innuce.nu
Känns väl som om det här ämnet gör sig bäst på JK-forum, liksom språkmisshandeln trådskaparen använder sig av. Äh, jag är bara trött...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ishockey? Vafan var det nu igen.... jävlar ja, något för norrlänningar, det och skoter kan hålla sig där uppe.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
Sen när Dif är i SM-final står DjBrunte där o skriker...
Hammarby Alcoholics
Nah, tycker ishockey är ungefär lika underhållande som cricket. Kul o se på tv, absolut, men absolut inte gå å kolla på.
d e ju grymt kul o kolla live, spec när halva hovet kommer bestå av en djurgårdsklack:D
djbrunte, imponerande generationsväxling det är i dif nu, olika intressen, men samtidigt samma gamla. går när det går (bra)
Släpp sargen och kom in i matchen nu för fan bollen är rund!
gitano: Jag håller med, jag är själv gårdare och mår illa när jag ser folk spy skit över hockeyn och låtsas som om den inte finns. Sen förstår jag att folk inte gillar hockey precis som vissa inte gillar fotboll. Men att gå på några matcher för att stötta ett sargat DIF i hockeyn skadar knappast någon. Bort med marginalåskådarna från djurgårn.
Forumsignatur <br>
Själv mår jag illa när folk kallar sig "gårdare" och inte förstår att det är ett negativt ord. Djurgårdare heter det. Sen så är inte hockeyn lika rolig som den var för 10 år sen, så är det bara.
"I'm the best of both world's, without the hidden camera and the twelve year old girl"
Negativt ord? haha okej. Det är det knappast, men visst.
Forumsignatur <br>
Jag tycker det är lika underhållande att gå på ishockey som att gå på curling, jag går ett par matcher per år för att stödja laget och för att få in lite atmosfär men skulle aldrig köpa säsongskort osv som i fotbollen, det handlar väll helt enkelt om att man själv spelat fotboll hela livet och knappt stått på ett par skridskor.
Negativt och negativt. Jag vill inte själv kalla mig något som aik:are och hammarbyare kallar oss. Vi är Djurgårdare. Punkt slut.
"I'm the best of both world's, without the hidden camera and the twelve year old girl"
OK! Man säger inte "gårdare" om man e DIF. "gårdare" e nåt som gnaget o bajen börjat kallat oss. DVS- Det e fett förnedrande att Djurgårdare kallar sig själv för gårdare. Jag mår fysiskt illa då. Helt ärligt. Skulle må mycket bättre om DIF:are kallade sig cphormongon, då ser ni meningen av att kalla sig själv "gårdare". iofs e jag full like a kastrull nu, men! Faktum kvarstår.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha I love it, Fabrikörn är full som en alika och vi ska nog börja kalla oss cphormongon från å me nu, snacka om att vi blir internationally known.
Fabrikörn, man bör väl inte heller vara djurgårdare om man kommer från en jävla bondhåla support your local team
jao blir en hel del biljetter sålda på måndag då jag o ett par polare chackar biljetterna... blir väl till att gå mot luleå den 28:e också, om man e hemma vill säga..
www.jarnkaminerna.nu
DIIIF
Ja, det jag skrev innan i tråden kan nog vara det bästa jag skrivit på whoa någonsin faktiskt.
KB sen kan man ju undra vilka som lät mest ;) 1 Bajare låter mer än 1000 gårdare
Hammarby Alcoholics
HAHAHA nej jag skulle hävda motsatsen...
DIIIF
VIK HÄDAN! dagens humor
aja, köp era biljetter till matchen nu vara så kommer d bli err tjävla drag;)
nu jävlar... ;) faan efter julen blire inte ångest, hockeylängtan :) hoppas vi får in fullt nu :)
DIIIF
Leksand for life... de ska ni lära er... :P
Leksand Stars for life!!!!!!!!!!!!!!
See you there.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
Eftersom man inte kan åka på bortmatch mot SSK nu längre, så blir det till att gå på den här..
Aldrig mer....
Pissade på Timrå idag. Fint.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
1 bajare låter mer än 1000 gårdare. Sant, men bara i ett sammanhang: när snuten bär bajaren till fyllecell/narkotikaroteln och gårdarna står och tycker att bajaren är "o-fin".
•pave paradise•
1011 sålda nu, låter bra :)
DIIIF
Jag är så jävla ledsen att jag inte kan vara med. Men det blev ett bra drag mot Luleå iaf. Det är kul när man äntligen kommer till mellansverige och kan gå på en match :)"Inget norrlandsguld till luleå"
http://www.innuce.nu
Hehe vi får se om ni slår stämningen igår ;D
Hammarby Alcoholics
kul att vissa djurgårdare just nu kallar sig för "sveriges bästa klack" för att man en gång per år faktiskt har en klack.. om, och om igen, har skellefteås fans invaderat stockholm, och likaså den 4:e. oavsett vilka som vinner klackmatchen ( som ni självklart ska vinna, eftersom det är på eran "hemmaplan" ), så räcker det inte för att järnkaminerna skulle hamna topp5 hockeyklackar. topp 10 snarare, i de bra stunderna.
kan du säga 9 andra klackar som e bättre utan att snacka skit?
nej det kan han inte ärligt talat har det varit riktigt bra drag under många matcher och inte minst på hovet... även fast det inte är alltför många är det tryck matchen igenom, alltid. sen när det är på globen... då äre lite andra förutsättningar. även om det var riiiiktigt bra tryck, bättre än under Lil_E:s derby, under senaste hemmamatchen mot luleå.
DIIIF
vad kostar det?
Hammarby Alcoholics
ja, nu sa jag aldrig att ni skulle ligga på plats tio, utan snarare där omkring, men okej, jag gör ett försök: green devils angel island army frölundas "goa gubbar" leksand (superstars?) northpower färjestad (wolfpack?) timrås ( vad dom nu heter.. ) MoDofans Lulefans sen är jag ganska osäker på hur resten av klackarna har för standard i år, hv71 tex har jag aldrig sett i någon match i år, men dessa klackar håller klass hemma, delvis borta också.
Oj vilken otroligt nyskapande och intressant diskusion. Nej, vi är inte sveriges bästa klack för att vi skapar grymt drag på en hockeymatch per säsong. Men just denna match bevisar vi våran kapacitet, som är den största i elitserien. Många Djurgårdare (inklusive mig) är inte speciellt intresserade av hockey. Jag skulle aldrig kunna gå på de flesta matcherna eftersom intresset inte finns där. Bor man i tex, Leksand eller Skellefteå så växer man upp med hockey på ett annat sätt (skulle jag tro). Sen att det är flera miljarder omgångar + ett slutspel gör inte att det blir hetare med hockey direkt.
Lulefans är inte bättre. Jag var på alla deras hemmamatcher tills jag flyttade hem till småland igen. Det enda dom har är en jobbig trumma och en stor flagga som läggs omkull när matchen börjar.
Fabrikörn P19 så det du påstår är att ni har störst kapacitet? konstigt, jag trodde att kapacitet är något man visar om och om igen, inte en gång varje år. grattis, djurgården är det enda elitlaget i våran huvudstad ( vet inte exakt hur många invånare ), och ni har störst kapacitet. i en match. grattis, det var inte oväntat. vi får väl vänta o se den 4:e. jag förväntar mig ett otroligt tryck från järnkaminernas sida.
ja d kommer det oxå bli..
Klackbiljetterna slut - Hovet helt uppbokat!
(2 januari 2007)
Klackbiljetterna till 4/1 är numera helt slut i DIF-butiken. Hela Hovet är för närvarande uppbokat men det kan droppa in returer. Det finns dock 15 klackbiljetter kvar i DIF hockeys butik i Globen Shopping.
från jarnkaminerna.se du som undrade..dom kostar 100 kr om du fixar en av dom där 15:P
haha japp Djurgården har en riktigt bra klack. Tyckte jag såg några stackare som hade rymt från Skansen igår uppe i Swedbank Arena. Räknar med att det var mellan 6-8 stycken
brabrabrabrash
Redaktionschef
2007-01-03 17:25
Soomersault sa det... Men visst, klart man blir lite kaxig när man är född och uppväxt i en riktigt hockeystad (i mitt fall då Skellefteå). Jag var och såg DIF-Skellefteå i början av säsongen (när skellefteå vann) och då fanns det då ingen DIF-klack att tala om. Det levde om betydligt mer när Skellefteå spelade bra än när DIF gjorde det. Men ni kanske har snäppt upp er? Förra säsongen var jag och såg Skellefteå spela borta mot Hammarby också och det var samma visa... Har beställt matchen nu på canal+ så blir att se den på tv alla fall :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!