"Inget fotbolls-EM i SVT"
DN.SE
Det blir inga sändningar från fotbolls-EM i Sveriges Television. Enligt resume.se har SVT inte råd med tv-rättigheterna och i stället kommer TV 4 och Canal Digital att sända Europamästerskapet om två år.
Om Sverige tar sig till EM kommer TV 4 att sända samtliga blågults matcher och alla matcher i slutspelet, skriver Resumé på sin hemsida. TV 4 och Canal Digital har kallat till presskonferens i dag klockan 11.00.
Från TT Tråkigt om man ska behöva skaffa Canal Digital för att se andra matcher än Sveriges. Trist utveckling...
hm, då kan man gissa på att tv4 och canal digital kommer att gå ut med att om kommer att sända mästerskapet. jag skulle hellre ha sett det på svt dock.
http://www.innuce.nu
SVT blåsta på fotbolls-EM Det blir inga sändningar från Fotbolls-EM 2008 i SVT. TV4 och Canal digital har gjort upp om rättigheterna. Det betyder också att delar av mästerskapet för första gången enbart kommer att gå i betal-tv, enligt vad ekonominyheterna.se erfar. Idag blir det klart med avtalet för sändningar från Fotbolls-EM 2008 i Österrike/Schweiz. Tidigare har TV4 i Sverige delat rättigheterna med SVT. Men idag presenteras en helt ny, nordisk konsellation, enligt uppgifter till ekonominyheterna.se.
TV2 i Norge, TV2 i Danmark och TV4 i Sverige har tillsammans med betal-tv-operatören Canal digital köpt sändningsrättigheterna. Public service blir därmed helt utan i de tre nordiska länderna. Finsk partner blir däremot med största sannolikhet statliga YLE.
Det är första gången som SVT missar ett stort fotbollsmästerskap. Nu klev man av i ett relativt tidigt stadium av prisskäl. Pikant nog är Fotbolls-EM de första rättigheterna som varit uppe för försäljning efter det att nya kulturministern Lena Liljeroth Adehlson offentligt sagt att hon inte tycker att public service ska lägg apengar på dyra rättigheter.
Priset på sporträttigheter har stigit snabbt de senaste åren. Dels för att sporträttigheter anses vara det bästa vapnet för att attrahera kunder till betal-tv-plattformarna och dels för att reklamkanalerna vill ha direktsända tunga evenemang som garanterat får folk att stanna kvar vid reklamen.
Striden om rättigheterna för Fotbolls-EM 2008 inleddes med att public service-bolagens rättighetsorganisation EBU misslyckades med att få uppdraget att sälja dem. I stället har Sport 5 varit agent för fotbollsorganisationen UEFA.
Alliansen med TV4 och Canal digital kommer att sända runt 60 procent av matcherna i fri-tv, medan 40 procent enbart går i Canal digitals betal-tv-kanaler. Canal digital kommer att sätta upp en egen kanal för evenemanget.
http://www.innuce.nu
Lena Liljeroth Adehlson offentligt sagt att hon inte tycker att public service ska lägg apengar på dyra rättigheter.
Denna nya regering gör inte mycket för idrotten inte, först det med Friidrotts VM och nu detta...suck pust stön.
Jag är mest besviken för att man kommer att få lyssna på Robert Perlskog och Jesper Blomqvist istället för Glenn Strömberg, om inte Canal + värvar honom...
Äckelalliansen slår till igen.
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till
idioter
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
äh, det kommer lösa sig på nåt sätt. Canal+ kanske till och med visar matcherna gratis för publicitet. men det är nog inget man behöver bekymra sig om nu.
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"
det är ju fan givet att svt ska visa landslaget. det är ju folkets kanal, jag pallar inte med en jävla massa pauser hela tiden heller, "-vi ska snart se höjdpunkterna, efter pausen". fuck that!
ååå jag hatar moderatorhororna!!!!!
shimmy shimmy yo
Redaktionschef
2006-12-04 12:52
Känns förjävla trist. Nu måste man alltså hänga på sportpubar varje dag för att kunna se alla matcher?! Segt och dyrt. Det blir ju garanterat så att dom delar upp matcherna rätt lika likt svt och tv4 gjorde med vm... att dom får en semifinal var och att bronsmatchen går på andra kanalen om den ena får finalen osv. Moderaterna är fan dumma i huvudet på riktigt.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Jävligt rötet! Men sedan iof lika rötet hur mycket det kostar att visa hela kalaset.
blåvitt!
hansel> Knappast det är ju klart nu. Canal digital vill ha pengar för sina matcher that´s it. och nej jag minns bara att jag kunde se alla jävla matcher utan att betala någon ett öre, förutom TV-avgiften
shimmy shimmy yo
tur man har både canal digital o tv4
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ok, nej man fick betala för större delen av vm. nej, canal + kommer köra precis som sist. Hur menar du? VM sändes i SVT och TV4...
Kuken mina damer är ingen leksak, det är en smaksak "You´ll never walk alone" Liverpool FC
hansel> Ja vafan menar du? Betalade du förra VM så var du nog rätt ensam om det haha..
shimmy shimmy yo
fan va surt, får hoppas att pappa skaffar canal + innan dess då.
Haters gon' hate...
hansel : Va snackar du om?? Alla matcher gick på antingen svt eller 4an.
De sinnessjukas historier är de enda värda att lyssna till
hansel nu vart iof det förra vm inte för fyra år sedan...
blåvitt!
lr vafan.. senaste..
blåvitt!
Du sa att senaste VM:et gick i Canal+ Senaste var i somras.
word on humtyhump
Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat
"ja visst är det lätt att skylla på aliansen och moderaterna." Klart som fan det är lätt, det är deras jävla kulturminister som tycker det är för dyrt. Om sossarna kunde bjuda på VM så borde EM inte vara nåt större problem. Riktigt synd att det blev som det blev.. Hoppas de viktigaste matcherna går i TV4 iaf
Hitta Svenska HipHopTexter på: http://www.hiphoptexter.com
hansel Förra VM:et var också i somras. Förra=senaste.
Jag gjorde det, men typ ingen annan.
amen vafan jo det gick där men dom flesta matcherna som var värda att se hick ju på de svanliga kanalerna.. ;D spelar roll jag har alla kanaler ;D
IFK Göteborg Juventus - You ask yourself.. if it was all worth it.... -
Canal + fick ju inte rättigheterna. Dom försökte få dem men uppfyllde inte kraven.Canal digital är inte samma sak som canal+ Canal digital måste man ha Parabol för. På vilken kanal den kommer gå vet jag dock inte eftersom canal digital inte är en enskild tv kanal.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
lönt att snöa in på det, det som nu är relevant är att vi inte kommer få njuta av fotbollen lika mycket som vi borde.
vad är det som händer? man vill ju följa HELA em, och helst utan att betala extra för de... :( sämsta som hänt fotbollen på länge!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.