I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jonte Hedström klar för Timrå

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   
Redaktionschef

2006-08-15 17:58

Jonte Hedström klar för Timrå

För att ge er lite kött på benen:

Jonte fostrades och upptäcktes som ishockeyspelare i Skellefteå AIK och har varit Västerbottens stora kelgris sedan succén i laget i mitten av 1990-talet. Varenda steg han tagit har bevakats av lokaltidningarna. Allt från dom första tryout:erna med Toronto osv till flytten till Luleå, Timrå och Anaheim. Hela Skellefteå som stad lyckönskade Jonte och såg det som en självklarhet att en spelare av sådan kaliber skulle spela i en högre division än division 1 och allsvenskan (som Skellefteå spelade i).

Och lika säkert som vi supportar alla visste att Skellefteå AIK skulle ta sig tillbaka till ishockeyns finrum igen (SAIK spelar som bekant i Elitserien denna säsong för första gången på 16 år) så visste vi också att Jonte skulle återvända till AIK den dagen, och leda laget med sitt kämparhjärta.

Det här är ett citat från tidningen "Hockey", nr5 2005.

-Hade Skellefteå gått upp i Elitserien i våras hade jag flyttat dit. Det är en dröm att få spela med Skellefteå i Elitserien.
Jag vet att jag hade kunnat få ett bra kontrakt också.
Jag kan absolut tänka mig att spela för Skellefteå framöver, men nu är det NHL som hägrar.


Idag skrev Jonte Hedström på för Timrå i 3+1 år.

Ett svek utan dess like.

Dom senaste åren har Jonte tränat med Skellefteå AIK varje sommar inför varje ny NHL säsong, enligt Jontes önskan fått en lägenhet köpt åt hans fru och barn (som flyttade tillbaka till Sverige från USA före Jonte) samt har interjuvats flertalet gånger i lokaltidningarna där han pratat om hur givet det är att spela i Skellefteå om laget tar sig upp till elitserien.

Killen kommer INTE att vara populär när han gästar Skellefteå på bortamatcherna med Timrå. Så mycket kan jag säga.

Usch.

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!