I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

alan shearer appreciation thread

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2006-04-22 23:48

alan shearer appreciation thread

premier leagues baste genom tiderna har spelat sin sista match. vare sig man ar newcastle fans eller inte maste man anda beundra mannen. 379 ligamal sammanlagt blev det, varav 207 i newcastle.
att han sen valde att stanna i sin hemklubb i tio ar aven om en klubb som manure gjorde allt for att fa honom sager ocksa en del om alan shearer.

legend.

owen-shearer

2006-04-23 00:11
Har haft äran att se honom live 5 gånger, samt att få en matchtröja signerad. Mannen har skapat mitt fotbollsintresse och gett mig sån enorm stolthet över att vara Newcastle-supporter.
Den störste.
Någonsin.
Tack.

2006-04-24 12:53
Känns som att man inte behöver komma med nån närmare förklaring till varför man älskar Shearer. Alla som är intresserade av fotboll och ett klubblag, spelar ingen roll vilket, bör se upp till Shearer med största respekt.
BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ!!
"Och här ser ni Krutov, med ett ansikte endast en mor kan älska" - Arne Hegerfors

2006-04-24 13:03
Stod i skuggan av van Basten och andra legender för mig.

Men ingen kan ta ifrån Shearer hans otroliga skicklighet och förmåga att göra mål. En spelare utöver det normala.

Han ÄR Newcastle...
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2006-04-24 13:54
Från att ha uppskattat brittisk fotboll i allmänhet till att se mig själv som Newcastle (i den utsträckning som är möjlig för en utländsk supporter) kan definitivt härledas till Alan Shearer.

Han var en otrolig fotbollsspelare, med en oslagbar attityd och inställning. Många sa att han var tråkig och profillös - jag tycker att hans nedtonade personlighet och stora ödmjukhet var fantastisk.

Som liten knodd förstod man egentligen inte innebörden av att han, efter serieseger med Blackburn och en heroisk säsong, valde att gå till klubben i sitt hjärta - Newcastle, samtidigt som bl.a. Manchester United kallade. Även om NUFC inte är en helt okänd klubb för den genomsnittlige svenska fotbollssupportern, så är det en skitklubb från en nedgången stad - helt utan framtidsutsikter. Det finns ingen vinnarhistoria och det finns ingen vinnarmentalitet. Det finns bara en, i sann kolgruveanda, lokal stolthet - över en klubb vars representanter kontinuerligt underpresterar och mjölkar pengar.

I Manchester United fanns just pengar, historia och framtidsutsikter. Det valde Alan Shearer bort - och priset han fick betala var en karriär utan några stora vinster, eller stora pokaler. Det han vann var 10 år i sin barndoms stad, ett målrekord - och odödlighet, för fler än de bosatta i nordöstra England.

Ett av de få sista spelarna med genuint klubbhjärta har bytts ut för sista gången. Shearer, alltid Englands nummer ett.
Allmänna Idrottsklubben

2006-04-25 13:14
ååå alan shearer du är så bra att jag tar en kopp med varm chokla

2006-04-26 16:21
Allt jävla skitsnack kan ni ta nån annanstans..
"Och här ser ni Krutov, med ett ansikte endast en mor kan älska" - Arne Hegerfors

2006-04-26 18:24
Kommer ihåg honom för hans fula armbåge på Carlos Roa VM-98 i åttondelsfinalen mot Argentina.

2006-04-27 00:00
Men din lilla fjant fattar du inte att den här tråden är till för att hylla Shearer. Vill du göra motsatsen så får du skapa en egen "hata-Shearer"-tråd.

2006-04-27 12:24
Tack för allt Big Al!

2006-04-27 20:58
Shearer visade ett rött kort till en domare som av misstag råkade armbåga en spelare i ansiktet.
Chelsea 4 - Aston Villa 4...Villains never say die!