I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

word on the street... (Viola - Lazio)

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2006-02-17 21:19

word on the street... (Viola - Lazio)

...är att Lazio kommer lägga sig mot Fiorentina på söndag.

den främsta (och enda?) anledningen är naturligtvis derbyt mot Roma veckan efter. har bl.a. läst införrapporten på SF och dessa punkter talar för att Lazio inte kommer anstränga sig speciellt mycket för att ta poäng på Artemio Franchi-stadion:

* UEFA-cup-platsen känns avlägsen, 3 poäng på söndag är nästan ett måste i så fall och även om Lazio skulle göra allt för att vinna så är det inte speciellt lätt att slå Fiorentina på bortaplan. ett oavgjort resultat hjälper inte Lazio speciellt mycket.

* skador på nyckelspelare. som sagt är DERBYT det som ALLA Lazio-fans tänker på just nu. matchen på söndag kommer minst sagt i skymundan. vet inte vilka spelare som är drabbade i Lazio, men skulle nån av nyckelspelarna slå upp en gammal eller ny skada kommer inte Lazio-fansen vara glada! att bortaspelarna inte ger 100% i varje närkamp på söndag är att vänta, men det skulle heller inte alls vara förvånande om nyckelspelare vilas helt mot Viola.

* Roma går som ett lok i ligan, just nu två poäng efter Viola i kriget om en Champions League-plats. som jag ser det just nu så är Roma storfavoriter till att knipa den platsen, men finns det något litet Lazio kan göra för att hjälpa dom lila så varför inte? UEFA-cup-platsen är ju som sagt ingen högprioritering för Lazio just nu.

* "Vi kan förlora med 7-0 mot Fiorentina om det skulle behövas, jag vill vinna derbyt" - Paolo Di Canio

det enda som egentligen talar emot att Lazio-spelarna "inte ger hundra" är väl snacket - läggmatcher ger ju inte klubben ett positivt rykte och därför skulle tränaren och presidenten kunna beordra spelarna att göra sitt bästa - om inte, uteslutna ur truppen mot Roma.

jag tror att Lazio kommer ställa upp med ett ganska starkt lag trots allt, men spelarna kommer säkert få order om att ta det lugnt i närkamper och inte trötta ut sig alltför mycket. skulle Lazio mot all förmodan få det första målet kanske dom väljer att försöka knipa tre poäng, men står det 0-0 med 20 min kvar av matchen skulle jag inte bli förvånad om Toni "av nån anledningen" lämnades helt fri vid ett inlägg/hörna.

Oddsen på Fiorentina hos nätbolagen ligger just nu mellan 1.60 och 1.75, men jag skulle inte bli förvånad om priserna sjönk till kanske 1.45 strax innan matchstart på söndag. är det nån som funderar på att spela pengar ¨på Viola kan jag rekommendera er att göra det så snart som möjligt.

Forza Viola!

"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"