Liverpool - Newcastle
uppladningen borjade for langesen men tankte skriva en liten infor-kronika eftersom jag ar uttrakad utav helvete. owen kommer "hem" medans liverpool siktar pa attonde(?) raka segern i PL. intressant match dar bada lagen kan monstra starka elvor. dessutom, gor alan shearer mal ar det hans 200e for newcastle, vilket gor att han tangerar jackie milburns malrekord i klubben.. LIVERPOOL: + slar allt och alla just nu, och tillochmed peter crouch gor mal. + truppen saknar inga storre namn och man spelar antagligen med starkaste elvan som finns. + forsvaret tillsammans med reina i mal ar i grym form. ingen gor mal pa liverpool just nu. - enda jag kan komma pa ar den snopliga forlusten mot sau paolo (trots att man var spelmassigt overlagsna) och jetlag/trotthet (?) sen resan fran japan. Trolig startelva: Reina, Riise, Hyypia, Carragher, Finnan, Garcia, Alonso, Hamann, Gerrard, Cisse, Crouch NEWCASTLE: + far tillbaka viktiga spelare i emre, taylor, n'zogbia, carr och babayaro + tva raka segrar mot arsenal och west ham gor gott for sjalvfortoendet. owen & shearer sag sylvassa ut senast med 4 mal sammanlagt. - spelade daligt mot west ham och var inte varda segern. spelmassigt var det langesen man gjorde en bra match - scott parker, lagets hjarta pa mitten, ar avstangd och kommer bli ett stort, stort avbrack. - manga nya och ej matchtranade spelare kommer tillbaka. emre har redan gatt sonder tva ganger denna sasongen och blir han skadad finns inte mycket att satta in. Trolig startelva: Given, Babayaro, Boumsang, Taylor, Carr, N’Zogbia/Luque, Emre, Faye, Solano, Shearer, Owen Matchbild: tror pa en fysisk, tuff match med hogt tempo och manga varningar. liverpool kommer nog aga mycket boll medans newcastle kommer spela mycket langa bollar pa owen/shearer. Tips: tippar en 2-0 seger for liverpool. cisse och gerrard malskyttar. MEN jag hade absolut alskat ett 0-1 med owen som malskytt i 93e minuten. vad tror NI? howay the lads!
owen-shearer
2-0 tror jag med. memn cisse får knappast starta och kewell och Moro gör varsit mål. kewell är nästan den han var förr nu. det räcker för att vara en av PL bästa yttermittfältare.
Fundera ett tag på persiljan. Och medan du gör det står jag här borta och går igenom dina saker
vilken tid spelar dem?
Knowledge, where the people at? Liverpool FC---AIK
Come on you Magpies!!! Owen gör hattrick idag. O'learys nu.
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"
grattis alla liverpoolare. ni var flera klasser battre, spelade ut oss och hade vunnit med 2-3 mal mer om det inte varit for given. det ar tragiskt vilken skillnad det ar mellan lagen; for 1.5 ar sen slogs man om fjardeplatsen, idag ar liverpool antagligen det nast basta laget i england, medan newcastle aldrig blir battre an ett mittenlag. det ar skillnaden mellan att ha en topptranare och en medelmatta, helt enkelt. bowyers utvising ar javligt hard att ta dock. visst, mannen ar en idiot och det var en ful tackling, men rott kort? knappast. man ser ju sana har tacklingar varje match av spelare som gerrard, keane etc. och jag tycker det kanns som om bowyer blir straffad just for att han ar bowyer. att sen domaren bestammer sig for att fullstandigt ignorera gerrards pahopp efter tacklingen ar helt javla obegripligt. jag hoppas detta ar en incident som kan andras i efterhand, och jag hoppas verkligen att gerrard - trots att han ar lagkapten i pool och spelar for england - far sitt straff med.
owen-shearer
jävla skitmatch..
BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ!! "Och här ser ni Krutov, med ett ansikte endast en mor kan älska" - Arne Hegerfors
jezper P18 kan bara hålla med om allt du skrev. inte roligt att vara Magpie these days.. nån som såg Owen idag?
Vilken skillnad det var på lagen idag. Liverpool var för fan så mycket mer taggade från början. Hade Newcastle ens en riktigt ren målchans under hela matchen? Vad i hela helvete är Lee Bowyers problem. Kan han inte göra oss en stor jävla chans och fara åt helvete? Förstör ju bara hela tiden. Owen, ja? Han skulle precis lika gärna kunnat ha suttit på bänken. Totalt osynlig.
1907
Jag förstår inte varför horan Bowyer får speltid? Vill man ställa upp med en spelare som går ut i media och säger att han vill bort från klubben och längtar tillbaka till London? Jävla pack! Matchen då? Total jävla dominans från scousers. Vi hade inte mycket och mittbacksproblemen fortsätter. Stephens är skör, Titus är ett rundningsmärke och Boom-Boum är bara allmänt slarvig, han är lite som Pascal Cygan fast med lite bättre bollbehandling. Pinsamt positionsspel! Måste ha in en mittback snarast!
japp, inte mycket att glädjas åt som sagt... men att se fler svartvita här gör i alla fall lidandet lite mildare.
Shearers skott som täcktes av Boum(!?) var väl det enda vi hade som var nästan farligt. En flygande utboxning av reina på en crossboll får väl läggas till. Visst, hade det inte varit för en grym Given, som dock var lite oturlig på crouchs mål, plus en blind domare vid Nobbys hands så kunde det blivit riktigt förödmjukande även siffermässigt sett. Owen syns väl iofs aldrig mkt i matcherna, han dyker bara upp och gör mål ibland. Idag verkade det dock som att han inte ville göra mål för han gjorde verkligen ingenting.
Seventhstate P21: det var Aldrig aldrig en utvisning. Bowyer ar en javla idiot men det blir ju patetiskt nar folk borjar spy galla over honom for en tackling.. kan inte tanka mig att gerrard skulle blivit utvisad om han gjorde samma tackling..
owen-shearer
Vad i hela helvete är Lee Bowyers problem. Kan han inte göra oss en stor jävla chans och fara åt helvete? Tack för dagens garv haha jag behövde det
tycker bowyer är jävligt ball! haha, bästa va när biffen peter crouch knuffa ner honom haha...
STAND UP IF YOU HATE SUNDERLAND Blir att ta nya tag nästa fajt för maggies istället. Men en ny mittback är väl nästan ett måste, eller vad säger ni?
jezper P18 Nä, jag tycker inte heller att det skulle vara någon utvisning på den saken. Men han har ju domarens ögon på sig hela tiden pga den spelstilen som han nu har. Dumt att strö mer salt i ett redan öppet sår, så att säga. -Mamo- P22. Ska ju givietvis stå "tjänst" och inte "chans" där i mitt förra inlägg. Var antagligen fortfarande irriterad över hur matchen blev när jag skrev. Får skylla på det :-)
1907
Jo jag förstog det mannen men det var inte det som var roligt utan själva meningen kom klockrent