I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Liverpool - Newcastle

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2005-12-25 08:25

Liverpool - Newcastle


uppladningen borjade for langesen men tankte skriva en liten infor-kronika eftersom jag ar uttrakad utav helvete. owen kommer "hem" medans liverpool siktar pa attonde(?) raka segern i PL. intressant match dar bada lagen kan monstra starka elvor. dessutom, gor alan shearer mal ar det hans 200e for newcastle, vilket gor att han tangerar jackie milburns malrekord i klubben..


LIVERPOOL:
+ slar allt och alla just nu, och tillochmed peter crouch gor mal.
+ truppen saknar inga storre namn och man spelar antagligen med starkaste elvan som finns.
+ forsvaret tillsammans med reina i mal ar i grym form. ingen gor mal pa liverpool just nu.

- enda jag kan komma pa ar den snopliga forlusten mot sau paolo (trots att man var spelmassigt overlagsna) och jetlag/trotthet (?) sen resan fran japan.


Trolig startelva: Reina, Riise, Hyypia, Carragher, Finnan, Garcia, Alonso, Hamann, Gerrard, Cisse, Crouch


NEWCASTLE:
+ far tillbaka viktiga spelare i emre, taylor, n'zogbia, carr och babayaro
+ tva raka segrar mot arsenal och west ham gor gott for sjalvfortoendet. owen & shearer sag sylvassa ut senast med 4 mal sammanlagt.

- spelade daligt mot west ham och var inte varda segern. spelmassigt var det langesen man gjorde en bra match
- scott parker, lagets hjarta pa mitten, ar avstangd och kommer bli ett stort, stort avbrack.
- manga nya och ej matchtranade spelare kommer tillbaka. emre har redan gatt sonder tva ganger denna sasongen och blir han skadad finns inte mycket att satta in.

Trolig startelva: Given, Babayaro, Boumsang, Taylor, Carr, N’Zogbia/Luque, Emre, Faye, Solano, Shearer, Owen



Matchbild: tror pa en fysisk, tuff match med hogt tempo och manga varningar. liverpool kommer nog aga mycket boll medans newcastle kommer spela mycket langa bollar pa owen/shearer.

Tips: tippar en 2-0 seger for liverpool. cisse och gerrard malskyttar. MEN jag hade absolut alskat ett 0-1 med owen som malskytt i 93e minuten.
vad tror NI?

howay the lads!


owen-shearer