I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilka tillskott är egentligen nödvändiga?

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2005-12-06 19:48

Vilka tillskott är egentligen nödvändiga?

Styrketräning är min stora hobby och jag tränar regelbundet. Har provat dem flesta tillskott till och från. Men är ganska trött på hela den här karusellen kring tillskott hela tiden. Så fort man ger sig in i det får man olika råd och även olika resultat. Jag förstår att äta regelbundet räcker i dem flesta fall. Men om man har lite större ambitioner en så. Jag skulle nog kalla mig själv som amatörbyggare.

Erfarenheter? Vad tycker ni funkar vill höra vad som har funkat för er. Inte vad ni har hört el läst funkar utan sådant ni provat själv och vilket resultat ni fick.

Jag kör själv 5-6 måltider om dan + proteinshake. Det funkar ok. Mina ambitioner är att växa några kilo till få en bättre v-rygg och biceps, men jag är egentligen redan nöjd.



Här är något jag själv kommit fram till:

NÖDVÄNDIGA / BASIC:
Proteintillskott - Om man ska växa är det bra tillgängligheten till protein ofta är väl det stora pluset är. Det här är nog det enda jag är ganska beroende av för att fortsätta träna på min nivå.


FUNKAR / NÖDVÄNDIGT FÖR VISSA:
Gainers - Bra för folk som inte lagar el inte har tillgång till så bra mat hemma. I mitt fall, helt onödigt då jag käkar bra.
Energizer - Bra för folk som känner sig hängiga före träningen.


BARA SKIT / KRÄVER AVANCERAD KUNSKAP / ONÖDIGT:
Kreatinpulver - Jag märker ingen skillnad någon gång jag har anv div kreatinprodukter.
Blodkärlsvidgande, pump - samma här visst lite pump men jag undrar om dessa är bestående el bara lurendrejeri.
Vitaminer, zink, karoten-tabletter - Jag tycker vissa här funkar bra Omgea-3 tex el multivitamin tabletter. Men känns ändå som en lyxvara man kan ersätta med en bra kost. Anti-oxidanter fungerade riktigt bra dock under en period jag hade problem med återhämtning.


PS. Jag är ingen expert.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.