I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Morgonstund har guld i mun

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2005-09-13 10:56

Morgonstund har guld i mun

2-0 mot MäCKtiga Malmoe, 2-0 hemma på Stadion, ett Stadion som verkligen kokade. 14000 på plats, BARA blåränder (Malmoes klack, lite tystare - lite sluddrigare ).

Nu börjar det närma sig, det känns från topp till tå, guldet är nära, DOCK inte säkert. Vi har minst en hård match kvar, Götet borta 19/9, men DIF ligger steget före, spelar vi som vi gjorde igår, och götet lirar korpenfotboll likt deras gårdag, först då kan vi börja tänka cigarrdoft och bubbel, men bara i liten skala.

Allt kan hända, verkligen allt.
Det har hänt förr; Kylig kväll på stadion, Kungliga Djurgår´n tar emot Giffarna, 1-1, 4 min tillägg. Då, då händer det, Rehn sätter 2-1, eller? Nej vänta nu, det var offside? Eller?
Ja, tydligen, om man ska tro den transvestit som Fröjdfeldt igentligen är.
Jag glömmer aldrig den känslan, adrenalinet pumpade mer än vanligt. Så arg har jag nog aldrig varit. MEN, vad fan visar skärmen? Det var ingen offside, nu höll det på att explodera, nu var det inte bara jag som höll på att ordagrant mörda fjanten, hela stadion brusade upp i en hatkör utan dess like.
Pajas Peter erkände dagen efter; det var inte offside, vi hade fel.
JA JÄVLIGT FEL! Hade DIF och Brajen spelat som dom gjort resterande matcher, då hade vi tagit SM-Guldet med 1 poäng före Brajen.

Nog om den matchen, nu måste vi blicka framåt.

* Hur går det? Kommer Djurgårn klara hela vägen fram till Lennarts pokal?
* Hur går det för Malmoe? Götet?

Å var lite seriösa nu, vad fan tror ni?

:.:: ::..: ::.::..: ..: ::. :..:: Denna rad är skriven med blindskrift