Redaktionschef
2005-09-20 17:58
gäller samtliga i denna tråd Helt sjukt trist att bevittna den besserwisser-attityd som råder hos vissa här inne. Självklart får alla som vill diskutera och posta sina åsikter i forumen oavsett hur pålästa eller erfarna dom är i ämnet. Ingen annan än vi som driver den här sidan - så att ni kan sitta här och diskutera - bestämmer vem som får hänga här och inte. Visa lite jävla respekt nu för fan.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Tråkigt att draget i DIF-klacken blivit sämre med åren. Har inte gått på så mycket fotboll de senaste 2 åren för att jag börjat jobba och inte kommer ifrån, och sen orkade jag inte flytta säsongsplåten till råsunda. Men igår när alla tyckte draget var helt fantastiskt så minns man hur det var för några år sen, köpenhamn borta tex, som var det absolut grymmaste jag hört DIF-klacken prestera någonsin. Går inte ens att jämföra. Blev inte någon rikte "hets" igår. Inga som hetsar varann och tillslut brister det bara ut i totalt jävla rå-ös i 2 minuter så hela läktaren skakade. Jag vet inte om det beror på att man är äldre nu och inte uppfattar det som lika stort längre, men det känns inte så. Jag kommer ihåg tex matchen borta mot gbg (kan det ha varit 02?) på gamla ullevi, då vi sjöng om Magnus Persson i princip hela matchen och draget var riktigt bra på världens sämsta fotbollsarena. Menmen, sen så verkar det även som att medelåldern har sjunkit rejält, visst, rävarna är fortfarande kvar. Men det finns mycket mer 13-15 åringar nu för tiden (nu låter det som att jag är 100 år). Men dessa behövs också för att utvecklas och slutligen ta över. Aja, kul att vara tillbaks på en rolig bortamatch igen, Heja Djurgår'n!
"I'm the best of both world's, without the hidden camera and the twelve year old girl"
Vissa påhopp här inne kanske var lite väl grova, att kalla någon för en värdelös människa är kanske att ta i i just det här specifika fallet men kan inte undgå att bli irriterad själv. Skriver man: "det var ju rätt roligt...djurgårdsklacken var knäpptyst när dom inte ledde. dom hejar bara när det går bra. vi som hejar på blåvitt däremot, vi hejar när det går dåligt oxå. det är fan då som laget behöver det mest! så är det så töntigt när djurgårdare sitter och säger hur bra fans dom är på nätet (kanske inte här, men på andra forum) men när ma nfrågar så var dom inte ens på matchen, dom satt hemma framför teven istället. jojo, riktiga fans dom där. medgångsfans." och sen helt ändrar inställning kan ju inte allt stå rätt till. 1. Både på ullevi och på tv hördes det klart och tydligt att DIFs klack lät mer än IFKs. 2. Man kan inte kritisera DIFs fans på det viset när man själv varit på en bortamatch i hela sitt liv. 3. Nej det är inte enormt jobbigt att åka 100mil med trevligt sällskap, lite öl och allsång. Hur kommer det sig att ni hade 25pers på läktaren på Råsunda när vi möttes där? Ja vi DIFare ska ha credd för att vi ständigt följer våra gubbar och har det bästa bortasnittet. VAR ÄR ÄNGLARNA?! Låt vår nästa kung heta Glenn Selakovic.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
*Marcus* Medelålder 13-15? Du kan inte vara allvarlig. Igår så var de flesta över 18 iaf. De som var kids i klacken var vilsna göteborgare... På stadion är det kids - ja. Men vi hade en lång diskussion om detta på vägen hem inatt. Hellre kids än de tråkiga "gubbarna" som tar över mer och mer. De som står kvar i klacken efter många år men som nu säger: "Det var mycket bättre förr" osv. Klackledarna får ju gärna klaga på klacken, det är deras jobb.. oftast så har dom ju rätt också. Men när valfri jåppe på 30 bast vänder sig om och skriker: "Fan va pinsamma ni är! Det är så jävla dåligt! Kom igen nu horungar!" Det känns sådär.. Såna killar vill man bara lappa till. De unga försöker ju iaf, de vill vara med, de vill lära sig ramsor, osv.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Kontrast P20 - Jag sa aldrig att medelåldern var 13-15. Jag sa att det var Fler 13-15 åringar nu. Klart vi behöver nya, yngre som kan jobba vidare. Men några räver och några "F:are" behövs alltid. Sen så måste jag bevisligen säga att det var bättre förr, för 2-3 år sen :P
"I'm the best of both world's, without the hidden camera and the twelve year old girl"
det är ju helt klart bättre med topboys än hortrummor..
Aldrig mer....
så jävla enkelt.fega kräk som inte vill kliva ut mitt i mot bryggeriet.moget o kasta glas o stolar.......
LINJE 19 HUGG DOM
Ursäkta för påhoppet. Fast.. ah.. äh.. inget ;) *Marcus* Yeah, iofs sant.. Men som sagt, gnällspikarna är jag less på. Kids som inte sjunger (mest brudar) är jag lika less på. Men majoriteten sjunger ju, förhoppningsvis så blir det bättre nästa säsong. Slutet på denna har ju varit fantastisk (malmö, ifk..) Håller med, det var lite bättre förr.. Men känns onödigt att säga det bara för att visa att man faktiskt var med då osv. Jag har märkt att jag inte är lika full längre.. för övrigt.. hehe. Orkar/hinner inte bärsa innan/efter oftast :(
DjBrunte P19 Tv är ju ingen bra mätare. Skulle inte säga att djurgårdsklacken lät mer. Dock sjöng ni uthålligare och har mycket bättre ramsor.
Princess_S Din jävla människa, försvinn från den här tråden... Försvinn från whoa.. Vad fan vet du om fotboll? Vad fan vet du om klacken? Första matchen du var på eller? Försvinn för gott. Ingen tycker om dig din wrestlingälskande tönt... Sanna ord...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111
WÖRD!
BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ!! "Och här ser ni Krutov, med ett ansikte endast en mor kan älska" - Arne Hegerfors
Kontrast P20 Ja, och säga det bara för att bevisa att man var med förut är ju onödigt. Men det är bra att man kan lära upp de nya, och de tar åt sig. Haha, det var faktiskt länge sen jag var packad på en match, orkar inte heller dra igång så tidigt innan, man har ju oftast ett jobb att sköta :)
chrillon: Det var din synpunkt, min var att vi lät mer.
DjBrunte P19 Jo, men om du själv stod i Djurgårdsklacken är det väl svårt att avgöra? (det kanske du inte gjorde iofs) Satt du på en neutral plats så skall jag inte tjata.
Satt tyvärr inte neutralt men efter att ha hört utlåtande från flertalet personer som faktiskt gjorde det och även sett en hel hög reportage från TV kan jag inte konstatera annat än att vi lät mer.
Stod kanske man ska rätta det till.
Det viktigaste är dock att Stenmans hy fortfarande är len och fräsch! Kan någon bekräfta att han fick sin beskärda del lotion efter matchen?!?!?!
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause
McShit : Han fick massor, Lunkan hade tjackat en hel låda på ICA. Duvet, vi behöver inte rodda bilar eller fotbojor åt våra killar, Lotion duger bra. Du är en kul kille, testa att försöka vara ännu roligare nästa gång. Ni verkar ha riktigt tråkigt där nere i Malmö alltså.
Fler : Du är en pajas. Att skylla torsk av sm-guldet pga dommarn är så patetiskt. Alla vet att ni torskade på får lite mål och för mycket missar + en utvisning.
pubertal skrev precis det de flesta gbg-snubbar har sagt efter matchen, att du inte klarade av det förvånar mig inte ett dugg.
Nej du, du kan ju stå och slå på trumman tillsammans med dina kompisar i hv-klacken medans dina fotbollsvänner från gbg står och hejar på frölunda i vinter. Ni verkar ha det rikigt jobbigt där nere med lag och tillhörghet.
Själv myser vid med cup-final, förmodligen ett sm-guld och hockeykrigarna i vinter, så kul har vi det i sthlm.
Ni kan inte, inte, inte rubba oss! just ja,
"var är änglarna?" kunde aldrig kännas mer rätt måndagen den 19 September 2005.
Hugg personerna som skötte insläppet på nya ullevi. Vilka idioter.
Forumsignatur <br>
SÅ HAN FICK SIN LOTION!?!?!? HUR MYCKET AV TUBEN GICK ÅT!?!? I need to know!
Jag är pök
Rätt pinsamt att dif var så många men hördes så lite...
IFK Göteborg Juventus - You ask yourself.. if it was all worth it.... -
" Det senaste guldet ni vann 1998 så gjorde ni 0,96 mål i snitt på 26 matcher. Förtjänar man att vinna ett guld då?" Huvudsaken är väl ändå att man vinner, eller? Fast du kanske vill se jyrgårn göra 173 mål varje säsong, men bara komma tvåa. "Alltså , det viktigaste är är att de spelar rolig fotbolll" Alla(nåja) vet att man inte får några stilpoäng i fotboll
Var det någon som lyssnade på P3 idag vid 15.30?! "Jag har hört att det är många i Göteborg som heter Glenn, något som framförallt Djurgårdsklacken i fotboll snappat upp, stämmer detta?" "Ja vi har nu för att få klarhet i detta gjort en undersökning som visar att det bor 409st som heter Glenn i Göteborg, till skillnad från 179 i Stockholm och 113 i Malmö, alltså är Glenn överrepresenterat i Göteborg" "Vi tror att några av anledningarna är att Glenn är ett engelskt namn och att Göteborg är en stor handelsstad som ofta har varit i england, men sen har vi ju också Glenn Hysén och Glenn Strömberg vilket kanske bidragit med sitt" hahah alla heter Glenn i Göteborg !
zuky Det går att vinna allsvenskan och göra lite mål det har AIK bevisat. Så vi hade kunnat vinna guldet om en linjedomare inte dömt för dif och mot IFK. Ni verkar ha det rikigt jobbigt där nere med lag och tillhörghet. Haha fyfan tänk till lite nästa gång.
Johan Cruyff sade 89, att IFKs första UEFA-cupguld var det mest positiva i europeisk klubbfotboll under hela decenniet! - och var i stånd att föra matcher även på bortaplan mot europeiska toppklubbar
Kan inte alla Göteborgare bara inse att linjedomaren inte hade någonting med förlusten att göra. VI ÄR BÄTTRE ÄN ER SÅ ÄR DET BARA!
chesundo - ""Jag har hört att det är många i Göteborg som heter Glenn, något som framförallt Djurgårdsklacken i fotboll snappat upp, stämmer detta?" Både aik och hammarby var före att kalla detta med glenn.." Och bevis för detta har du var nånstans? hahaha Fler P23 - Jag har fortfarande inte sett tv-bilderna från matchen, var där. Men vi alla vet att flöjtfält och hans kollegor inte är mycket att hänga i julgranen. Det var en jämn match som kunde gått hur som helst, vi drog det längsta stråt och tog rycket i tabellen, men att linjedomaren snodde ert guld är bara löjligt.
Hahaha skitroligt det där med Glenn... Vilket program var det?? :) Skönt med hatare förresten.. man sitter bara och ler.. SM-Guld och cupguld.. Sug på det.
Jag har inte heller sett tv bilder har undvikit allt från matchen. Mina ögon kan man ju inte utgå i från det inser jag med. Då var det inte offside på sella och offside på erat 2-1 mål. Men vad jag har hört under den här veckan som gått, så är väl bilden den att båda målen är lika tveksamma. Och om man då friar för ena och fäller det andra så är väl våra kära linjeman högst delaktig till dif segern. DIF spelarna och Jonevret erkände ju själva att IFK körde över dem i första halvlek på mitten. Så att hävda att inte linjemannens insatts påverkade matchutgången är ju högst patetiskt i mina ögon. Sen kan jag så småningom säkert svälja det. För misstag har man ju fått lära sig att det är en del av spelet.
Johan Cruyff sade 89, att IFKs första UEFA-cupguld var det mest positiva i europeisk klubbfotboll under hela decenniet! - och var i stånd att föra matcher även på bortaplan mot europeiska toppklubbar
Kontrast: Vet ej vad det var för program men det sändes iaf vid 15.30, går säkert att kolla upp på sr.se eller något liknande.
Quelme Om du erkänner att det var mål. Så hade aldrig Nomvethes mål kommit till ni kanske hade vänt men inte på det sättet. Varje situtation påverkar matchen så klart. Hade någon passat åt vänster i stället för häger i första minuten så hade matchen sett helt annrolunda ut så är det. Så domarns insats påverkar matchen. Punkt slut. Hade sellas mål godkännt så kanske ni hade vunnit med 5-1 men vi kunde likväl vunnit med 1-0
Ursäkta stavfelen. Jag är full och sitter och diskuterar med er istälelt för umgås med dem på festen.
"Hade sellas mål godkännt så kanske ni hade vunnit med 5-1 men vi kunde likväl vunnit med 1-0" Ni hade lika gärna kunnat förlora med 24-1. Visst, domaren dömde fel. Sånt händer, tyvärr. Klart matchen hade sett annorlunda ut om det inte blivit mål, men det går inte att göra så mycket åt saken. Ja, vi blev överkörda i första halvlek, sen så gjorde vi mål på våra chanser, det gjorde inte ni, inte på alla. Punkt slut. Djurgården och IFK är likvärdiga i år, de kunde gått hur som helst, nu vann DIF, heja!
Jag slutar gärna diskutera och lägger matchen bakom mig. Häcken-DIF blåstes precis av så nu koncentrar jag mig på mff.