I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-08-22 18:08

kampsport

jag och en polare hade tänkt börja på kampsport (göteborg) och undrar om folk kan dela med sig av lite erfarenheter. Jag vill ha en kampsport som är rolig och ger bra träning samtidigt och min kompis som är ordningsvakt vill gärna att det ska vara en kampsport som är någorlunda användningsbar i verkligheten om han nu skulle hamna i skiten någon gång. Så har ni tips på olika kampsporter är det välkommet kan ni sedan tipsa om klubbar också är det guld (klubbar med testosteronstinna slagskämpar undanbedes).

hon hatar mig bara för jag e thug och typ aldrig e där

2005-08-22 21:43
Shootfighting = bäst.. =)
vet inte några klubbar..
Men vafan.. de e såklart det ska finnas testosteronstinna slagskämpar där,!!!! de e ju kampsport du börjar på.. Vill du fjolla runt så kan du börja på balett..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-22 23:14
jaja men jag vill inte hamna på nån jävla nazistklubb där man hamnar i sparring med galningar som spöar skiten ur en efter två träningar, det jag menade var att stället ska vara seriöst. Vad gör shootfighting så bra då? själv kan jag säga att jag lutar lite åt kickboxing och han har snöat in på krav maga eller vad det heter om någon tränar det får ni gärna berätta mer om hur det är.
hon hatar mig bara för jag e thug och typ aldrig e där

2005-08-22 23:44
aliensnopp P20
haha men du lär ju inte hamna på någon nazi klubb..
Men du verkar ju tro att du ska hamna på nått ställe där det bara är en massa elaka bästar som skulle njuta av att slå ner dig.. Om jag skulle börja på någon kamsport så skulle jag gärna vilja börja någonstans där dom är riktigt grymma och där dom inte skulle va rädda o ge mig en o annan smäll.. sånt lär man sig ju av..
Men däremot skulle jag ju föreslå att du börjar i en nybörjargrupp.
Men om du tror att alla kommer va bara jävligt elaka och njuta av att slå sönder dig.. då tror du fel.. Jag tvivlar på att någon som tycker om kampsport får speciellt bra träning av att slå ner någon oerfaren liten plutt. =)

Shootfighting
Shootfighting® is a hybrid sport which combines Muay Thai Kickboxing and Submission wrestling orJujitsu. Shootfighting® is a complete Style in that it is well versed in standfighting and in grappling. Shootfighting® is considered by many as the sport of the future.
Det är väl i princip en blandning av olika kampsporter. man har tagit det effektivaste och lagt det till en sport..

Krav maga baseras väl mycket på att man kan använda sig vapen.. därför lär man sig att försvara sig med hjälp av tillhyggen och liknande. tror jag..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-23 00:09
det finns en klubb i Gbg på viktoriagatan i fightermagazines lokaler.

tror klubben heter fighter.

har tränat där när jag var i Gbg, det är en bra klubb. gå ditt och testa. Krav maga är bra. likaså shootfighting.

testa båda och se vilken ni gillar bäst.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2005-08-24 17:14

2005-08-24 21:04
jag tycker du ska prova på nån kinesisk kampkonst...
wushu e roligt o ger en bra allsidig träning.. vill du lära dig undvika att slåss tycker jag att du ska prova på wing chun .. det e mycket bra... roligt att träna och du slipper få stryk om du skulle träffa på nån slagskämpe...
det e mest gubbar och andra kompkonst intresserade som sysslar med, så du slipper dem "testosteronstinna slagskämparna"...
- ö bangashira!

2005-08-24 21:07
nu har jag bara länken till en klubb i sthlm, men kika runt lite där så hittar du säkert en klubb i götet ;)

martialartinstitute/
- ö bangashira!

2005-08-24 21:14
Men vafan.. vill man inte träffa slagskämpar ska man inte börja på kampsport..
Då kan man börja på typ salsa.. eller dans.. eller kanske capoeira eller nått sånt..

2005-08-24 21:58
om du sysslar med kampsport för att träffa slagskämpar så börjar jag genast undra varför du sysslar med det överhuvudtaget?

sen e det stor skillnad på kampkonst och kampsport.
- ö bangashira!

2005-08-24 22:02
sen e det väl skillnad på slagskämpar och "testosteronstinna slagskämpar" oxå?
- ö bangashira!

2005-08-24 22:08
hades P23
sen e det väl skillnad på slagskämpar och "testosteronstinna slagskämpar" oxå?
vad e skillnaden.?? Är det att slagskämpar både kan bestå av killar och tjejer medans testosteronstinna slagskämpar består av endast killar eller.???

om du sysslar med kampsport för att träffa slagskämpar så börjar jag genast undra varför du sysslar med det överhuvudtaget?
Såklart man inte börjar på kampsport för att träffa slagskämpar.. Men om man börjar på någon kampsport så bör man väl veta att man kommer att utdela slag och man kommer att få slag på sig..

2005-08-24 22:14
jaa precis... det e skillnad... det finns kvinnliga slagskämpar oxå...
sen när det kommer till kampkonst överhuvudtaget så handlar det inte enbart om att utdela slag, långt ifrån.. att träna både kropp o själ går bra ensam, det går bra att skuggboxas eller träna kator i rummet om man vill utdela slag, för att använda en gammal sliten klyscha "våld är sista utvägen"
...en slagskämpe blir aldrig mästare.
- ö bangashira!

2005-08-24 22:17
...sen beror det ju på vad man har för anledning att träna...
gör man det för att slåss och vinna tävlingar?
eller gör man det för att må bättre och förfina sin teknink?

som sagt, det e skillnad på sport och konst
- ö bangashira!

2005-08-24 22:33
hades P23
att träna både kropp o själ går bra ensam, det går bra att skuggboxas eller träna kator i rummet om man vill utdela slag, för att använda en gammal sliten klyscha "våld är sista utvägen"
Jag håller definitivt med.. våld är såklart inget man ska använda utanför ringen..
Men när man är inuti en ring så är våld den enda utvägen.. det är lixom det kampsport går ut på..

Jag skulle nog säga att det självklart finns slagskämpar som blir mästare.. men sen beror det på vad man har för definition av slagskämpe.. För mig är det någon som satsar stenhårt på att bli så bra som möjligt på någon kampsport tex. och offrar tid och andra saker för att bli så bra som möjligt på det..

Men sen beror det naturligtvis på vad som menas med mästare..

2005-08-24 22:47
santsant... jag tror vi har liknande tankar kring det.... och det e som sagt ofta definitionsfrågor.. både kring slagskämpar och mästare ;)
jag läste ett inlägg av dig där uppe som jag missade tidigare och visst, ska han nu börja med någon kampsport så får han ju inte vara rädd att ta lite stryk.... det härdar ju som sagt bara....

- ö bangashira!

2005-08-25 13:16
Nu när du ändå har fått en länk till fighter centre så borde ni testa kali sikaran.
Filipinskt självförsvar, man får slåss vapenlöst och med sticks och kniv. Det är grymt roligt och inte helt oanvändbart inbillar jag mig ;) Särskilt om man har batong? hmm...

Det är asgrym stämning på klubben, inga testosteronstinna galningar och många ölkvällar ;)
Vi har gratis prova-på träning nu på lördag. Så det är bara komma dit och få stryk :D