I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-08-14 19:22

Att bli vigare

hej.

fördelarna med att vara vig är många, speciellt för vissa ändamål som inte har med sport att göra.
jag är inte särskilt vig just nu som det är, men skulle mycket gärna vilja bli det.

ni jocks som hänger här inne, borde väl vara mästare på att ge bra tips på övningar och hur länge man ska göra dom för att bli vig.

ge lite utförliga instruktioner och inga "sportiga" termer, för sånt kan jag inget om.

tack o hej!

Whoa.nu's enda B-kändis 2003.

2005-08-14 19:49
om du ska bli vig så efter träning stretchar du lätt sen väntar du ett tag, kanske duschar och så och sen stretchar du ordentligt länge i lite högre värme, tex. i en bastu.

du kan ju alltid skaffa dig ett par speedo badkalsonger för att stretcha i en bastu är inte alltid uppskattat av dom andra som blir tvugna att ta del av dina poser.

2005-08-18 16:46
börja på wushu så blir du vig de kna ja garantera =)
thundercooperfuckinbird

2005-08-19 16:11
Finns ju bade fordelar och nackdelar med att vara vig. som fotbolls spelare ska du nog inte kunna sla knut pa dig sjalv da stabiliteten i lederna minskar och okar risken for skador...

For att bli vig snabbt ar PNF helt klart den effektivaste, du bor dock forsta dig pa teknik annars ar risken for skada stor...

Om du har ett gym i narheten ar det nog bast att ga dit och fraga...
-=Lek med livet så leker livet=-
Admin

2005-08-19 17:36
Stretcha regelbundet, gör det när du är varm, innan och efter träning. Det går inte över en natt att bli supervig, men ge det ett tag så löser det sig. Några böcker har jag inte sett, men de kanske kan komma med tips för att snabba på det hela. Även om det skulle gå att helt iskall börja råstretcha och tänja varje dag. Det tar väl bara lite längre tid.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2005-08-21 11:04
nisse414
tack...jag uttryckte mig kanske inte sa perfekt...
-=Lek med livet så leker livet=-

2005-08-22 21:55
är fruktansvärt ovig. kommer typ till smalbenen om ja försöker nudda marken me raka ben.
kan nån som läst den där boken lite snabbt sammanfatta grunderna med hans teknik så ja slipper läsa den=)