I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-07-21 22:21

Robinho klar...

...För Real Madrid, ÄNTLIGEN!

Det var på tiden att kaossåpan fick sitt lyckliga slut, helt underbart.

Finns det fler Madrid supportrar här?

2005-07-21 22:30
Tihihi! rysligt nöjd är jag.

2005-07-21 22:34
fan att han gick till till real

2005-07-21 22:40
hatar real men det ska bli kul att se robinho där... äntligen en anledning att kolla på tv 4 pluss eller va fan säger jag dom har ju conan
under the fubu is a guru

2005-07-21 22:44
Ja precis, Conan och Robinho, kan det bli bättre?

2005-07-21 23:15
jag tycker självklart att de e synd me tanke på att jag hatar real, men de e inte särskilt överraskande.
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night

2005-07-21 23:27
Oavsett om man hatar Madrid så måste ni ju vara glada för att få se en sån här talang spela i europa?

2005-07-22 00:01
jo, de kommer vara kul o se på grabben, men nej, de kommer vara svårt o vara glad för hans skull om han gör nåt bra, för gör han nåt bra, gynnar real av de.
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night

2005-07-22 00:40
Ha! Robinho, vad är det mot Crouch?
"Ibland när när jag känner för att träna brukar jag chilla i soffan och vänta tills det går över.."

2005-07-22 00:46
En stjärnspelare? ;)

2005-07-22 03:12
Älskar Real Madrid! Kul att det är klart nu. Ska bli kul som fan att se på kommande La Liga.. superhyped verkligen!
PUNGEN SKA MED IN ANNARS KAN DU GLÖMMA DET!

2005-07-22 03:21
Fan äntligen har gått o väntat på det här beskedet hela sommaren hoppas dem gör klart med luque oxå vore nice med en naturlig vänster breddare i truppen.
Den flummigaste flummaren....

2005-07-22 16:50
tror inte att robinho kommer ha en karriär som anfallae, han är för liten, visst, de finns små smala anfallare, men vi alla vet att mini folk mår bäst i mittfältet.

2005-07-22 16:57
Han är en ny Ronaldo helt klart
PUNGEN SKA MED IN ANNARS KAN DU GLÖMMA DET!

2005-07-22 17:00
ähh, skitsnack, ni kommer se snart att han flyttas ner till kanten.

2005-07-22 17:02
Luxe kommer nog att variera uppställningen rätt mycket...med Raul, Zidane och Robinho på kanten...men som standard tror jag att han kör med Rx2 på topp med Zidane bakom dom och raul på kanten(där han avslutade säsongen).

2005-07-22 17:09
robinho är inte helt klar ännu tydligen.

http://www.givemefootball.com/news.html? ..
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2005-07-22 17:12
insane M P21

Som jag skrev i den andra tråden...det enda som är kvar är att Brasiliens fotbollsförbund ska föra över pengarna till Santos. Inte förs då är han en Madrid spelare, men man ser dealen som klar eftersom det inte är några hinder i vägen längre och alla parter är överens och pengarna är i rörelse.

2005-07-23 00:29
Så jävla giriga är dom, Brasilianska fotbollsförbundet, faaan kan dom inte bara låta killen GÅ!

2005-07-23 06:05
Raul e ändå Kingen!

2005-07-23 14:49
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.

2005-07-30 12:05
Så var han klar igen, tillsammans med Baptista.

2005-07-31 00:34
TeCKo P22

eeh, exakt vad menar du med det? varför skulle han inte bli uppskattad i madrid? vi har kämpat i månader om att landa den här killen tillsammansmed robinho personligen, luxe och robinho känner varandra sedan tidigare, ledningen ser honom som den yngste sonen i "familjen".

Tro mig, som mest uppskattad blir han i RM, både av spelarna och ledningen. ALLA har väntat på hans ankomst. Jag tror att med Robinho till klubben kommer en god stämning också. Lite som när Ronaldinho gick till barca.

Han hamnar i gott sällskap.

Admin

2005-07-31 00:40
Tycker det är korkat av Robinho att gå till Real redan nu. Han skulle må bättre av att fostras en säsong eller två i en mindre klubb i Spanien (eller övriga Europa, Italien hade varit intressant). Han kommer aldrig bli bäst i världen nu. Han blir en bra spelare, helt klart, men bara "en i mängden" i det där toppskiktet. Han borde ha gjort som exempelvis Zlatan, bli bäst i en lite mindre klubb först. Zlatan var skitsmart, gick till Ajax, fick nödvändig erfarenhet av både proffsliv och bra fotboll, och nu har han alla möjligheter att bli bäst i världen.

Dock så förstår jag alla Realfans lycka. Han kommer bli bra, men inte så bra som han kunnat bli. Ni jublar nåt år för tidigt.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2005-07-31 13:15
Haha men snälla nån, varför i hela friden skulle Madrid vara någon slags spärr för hans framtida utveckling? dummaste jag hört. För att bli bäst ska man spela med dom bästa. Robinho kommer lyckas med hjälp av dom andra brassarna, samba fotboll på topp i Madrid.

Okej, fostras ett år till i santos kan jag hålla med om, men knappast att han skulle "må bättre"(bli bättre) av att spela i italien eller england först. et köper jag inte.

2005-07-31 13:35
jo, men för att utvecklas måste du få en framträdande roll med ansvar och förtroende. det är inte säkert att han får med real.
förresten...vad hände med allt "min högsta dröm är att spela för barcelona"-snacket som han sa i flera intervjuer i höstas. var det för att barcelona var extremt intresserade och att de var nära ett bud? hade Robinho spelat i Barcelona om det inte varit för den dåliga relationen mellan Rosell (som ju är expert på brasilianska nyförvärv) och Laporta?
''If life was prison, music would be the yardtime''-Gift of Gab

2005-07-31 14:23
Patito P19

Han kommer få en framträdande roll med tiden, han kommer att utvecklas under sin tid i Madrid, han är en långsiktig investering.

Och vart har du fått det där med Barca ifrån? Har aldrig hört talas om. Så vitt jag vet så har det alltid varit att få spela brevid hans idol Ronaldo som har varit hans dröm. Han har ju nekat alla klubbar som var intresserad utan att blinka.

2005-07-31 14:38
det var t o m på sportnytt vid två olika tillfällen. just d...långsiktig investering, d v s...han kommer inte utvecklas som han kunde i en mindre klubb. tror nog han ser upp till Ronaldinho minst lika mycket, det borde han göra iallafall.

2005-08-01 14:19
asså ursäkta men hur kan man liksom gilla ett lag som Real Madrid?, jag tror inte ens spelarna känner nåt för den klubben eftersom att dom vet att dom e köpta för sina namn och inte efter sina kvaliteter asså nu har dom köpt både Julia Baptista och Robinho, aja det blir ju bara ännu roligare när dom INTE vinner nånting nästa år heller...
"Thats not mean! Mean is when i had Jean Mancini ride her bike home after i assfucked her." -Johnny Drama

2005-08-01 17:28
Viva Madrid!

2005-08-01 21:35
G-Town_King P17

Uttala dig inte om något du inte har en aning om.

2005-08-01 22:02
jag har faktiskt en liten aning om att nästa år kommer att bli som detta för real
"Thats not mean! Mean is when i had Jean Mancini ride her bike home after i assfucked her." -Johnny Drama

2005-08-01 22:06
Jag syftade mer på det du skrev om spelarna.

Någonting vinner vi nog, men det är acceptabelt om vi inte gör det också, laget kanske behöver en säsong att spela ihop sig. Men om inte denna, så nästa säsong blir vi dödligt farliga. Med reals nya transferpolicy kommer vi börja vinna titlar igen...

2005-08-01 22:20
du kan ju knappast förneka att real madrid föredrar en känd spelare som säljer tröjor i asien framför en yngre spelare som e bättre men mindre känd, dessutom kanske du inte visste att Perez valde mellan Beckham och Ronaldinho men valde Beckham efter som att ronaldinho var för ful.. säger allt om det laget...

2005-08-01 22:35
G-Town_King P17

Jo jag har läst den där ronaldinho historien, men till skillnad från dig så sväljer jag inte allt som skrivs i sportbladet och sportmagazin. Har inte så värst mycket över för aftonblaskan öht.

Men jag förnekar inte att just i den affären uttnyttjade Perez sina kunskaper som ekonom mycket och väl, för det visade sig vara riktigt bra för klubben, men det var en fråga om både ekonomi och spelstrategi, för du kan knappast påstå att Becks har floppat i Madrid? han behövdes och har spelat mycket bra och är viktig för laget. Slitvarg...så vem kan klandra honom?

...åter till deras(sacchi's) nya policy. Den går ut på att satsa mer på yngre spelare, nyttigare spelare, talanger. Spelare som utvecklas under tiden i klubben. Samt inhemska spelare. Bredda truppen, bygga ett stabilt fartyg och vinna titlar med tiden. Storstädning med andra ord.

Gravesen, Robinho, Diogo, Garcia och Baptista...helt ärligt, du kan inte säga att det där är "bestsellers"? Det är viktiga byggstenar och talanger. POW, deras nya stil, så haka inte upp dig på "Ju mer sålda tröjor desto bättre"-teorin. Den fanns en gång och finns inte längre.

2005-08-01 22:36
Rättelse: så vem kan klandra honom(Perez)?

2005-08-01 22:46
Oj, hur kunde jag missa att kommentera Seqondz inlägg om att Rob var för smal för att spela anfall.

Ja han är smal och kanske kommer få vissa problem i början, men tro mig...klubben är ganska så medvetna om hans vikt och har säkert redan lagt upp ett kost och träningsschema för grabben, han kommer bulka och träna stenhårt ska du se, han är ung fortfarande.

Du kan ju inte mena allvar när du säger att han inte kommer ha en KARRIÄR som anfallare när det INTE är ett problem som INTE går att åtgärda? Han kommer att spela på topp, han kommer spela på kanten, han kommer spela som släpande. Rotation är Luxes mantra för kommande säsong.
Visst han kommer få sina smällar i La Liga, men han kommer även med hjälp av sin vikt, smidighet och snabbhet leka bort mååånga försvarare.

F.ö så var ronaldinho, om inte lika smal, väldigt smal i sina yngre dagar också...se på honom nu. Ett hårt stabilt muskelpaket.

2005-08-01 23:02
Keffoo P21

Är du madridista? Fan vad nice! Fan första man ser på whoa som gillar Madrid.

2005-08-01 23:05
AntonAsp P5

Ja vi är väldigt sällsynta på whoa men det finns ju andra ställen som tur är :)

2005-08-01 23:09
Keffoo

Haha jajamän. Och vi har ju Asien också ;)

2005-08-01 23:25
skulle vilja se ett anfall bestående av

Saviola Robinho

Ibagaza

det hade varit nått.

2005-08-01 23:29
Patito P19

Du ska veta en sak du ska veta.
Folk tror att han är slut, men det tror inte jag.
"Nuevo" Raúl blir farlig iår ;)

2005-08-01 23:42
antonasp, du har nog missupfattat patito, som bara säger att de hade varit intressant o se små smala fjuttingar bilda ett anfall, alltså, saviola, robinho o ibagaza.

2005-08-01 23:50
keffo, de du säger låter rimligt, nåt som jag fakiskt inte tänkte på. men jag tycker ändå de hade varit roligast o se robinho i mittfältet, oh well.

jag håller f.ö me g-town king, real e ett kommersiellt lag, även om de "lagt ner" me att vara så. jag vet vaför dem sluta me det, dels för att de e svårt att göra såna köp varje år (dem försökte me totti o henry).
men oxå för att dem insåg att de e inte smart eller effektivt. visst, beckham har varit bra, men real valde att köpa beckham, o sälja makelele, en spelare som de inte lyckades ersätta förräns ett halvår sedan. makele tjänade minst i laget, har jag hört. o ingen brydde sig om att bli av me honom, just denna makelele affär e något som äcklar mig så jävla mycket när de kommer till real. sen har vi även etoo o ronaldinho snacket om att ronald va för ful o etoo för oglamorös, men de kanske man får ta me en nypa salt.

2005-08-02 00:17
Seqondz P17

Många av dagens storlag är kommersiella mer eller mindre, en viktig del av deras ekonomi för att just kunna fortsätta vara ett storlag.

Makelele tjänade verkligen inte minst i laget, han tyckte att han förtjänade lika mycket stash som zidane, ronaldo och raul vilket ledningen inte tyckte. Vi valde att sälja honom av en anledning, han började strejka för att få upp sin lön(som om han inte tjänade tillräckligt? girighet och strejk en mycket dålig kombination). Iom hans strejk förlorade han mångas respekt och visade att han inte hade speciellt stort hjärta för klubben. Trots att han var väääldigt viktig för oss var det inte mer än rätt att sälja honom efter att inte ha lyckats förhandla upp hans lön, hans krav var skrattretande.

Själv blev jag grymt "äcklad" och förvånad över hans beteende och inte klubbens, hade han valt att sköta allt professionellt och undvikit en strejk och en mediacirkus och istället bett om att få lämna klubben efter misslyckande förhandlingar så hade jag(och säkert många andra) haft kvar respekten för honom.

Det var inte riktigt In: Becks, Ut: makka, makelele svek klubben Becks köptes, becks hade förmodligen köpts oavsett makaleles icke eller icke vara.

F.ö så hade vi helguera som är mycket van på den positionen.

2005-08-02 00:17
Och...du kommer att få se Rob på mittfältet, både som ytter och som offensiv :)

2005-08-02 00:20
Patito P19 istället får du se ett anfall bestående utav

Ronaldo - Baptista
Robinho

Eller varför inte...

Ronaldo - Robinho
Baptista

Kombinationerna är många.

2005-08-02 03:36
Hur som helst e Raul ändå Kingen!

2005-08-03 00:27
Keffoo P21
Vi valde att sälja honom av en anledning, ...

haha
driv ej bror

2005-08-03 00:45
dj-busket

Hilarious.

2005-08-03 12:29
hahaha ja
driv ej bror