I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2005-07-21 17:33

Degerfors - AIK

Ikväll är kvällen då Solnalagets svit bryts, och brukspôjkera tar hem tre poäng. Vi har ett AIK i tokform, som ställs mot ett revanschsuget Degerfors och förhoppningsvis närmre 10.000 på läktarna. Tyvärr är Jonas Bergman åter borta från truppen, vilket antagligen ger att vi får se den skogstokige Micke No alternativt Tobbe Sohlberg på vänsterkanten. Tillbaka till den här matchen, efter avstängning, är Ola Toivonen - som var riktigt het i träningsmatchen mot Brage, med fyra mål - och kommer väl förmodligen ta platsen som offensiv spets på mittfältet / släpande forward bakom Tobbe Larsson. Såvida inte Sohla tar den platsen, och man flyttar upp Ola på topp.

Försvarets högerkant är fortfarande inte tilltäppt, trots Anders Sulisalos fina säsongsinledning. Men har Tony Tiger insett att mittlåset Måsen-Larsson är det bästa vi har, eller ska han fortsätta spela mannen med underbettet på kanten? Vi hoppas verkligen inte. Sex insläppta mål på 180 minuter talar sitt tydliga språk.

Jag tror på 2-1 och publikfest. Men det tipset kommer jag med största sannolikhet få äta upp.

Tyvärr kan jag inte komma, trots att det fanns långt gågna planer på att blixtåka till landets produktiva bilar med bil. Så är det, när man jobbar.

"Dekker var en notorisk mytoman som berättade en massa lögner om sin sociala bakgrund och sin utbildning."