valero P1 ja, jag var även upp till san francisco en sväng. klimatet där är helt annorlunda jämfört med orterna jag nämnde ovan, dvs söderut. klimatet i san fran är som en blåsig svensk sommar. surfingen är inte alls lika bra här/där som längre söderut. ska du vindsurfa är det dock riktigt bra. det är dock inte långt till santa cruz där du får tag på bra vågsurfing. tar max en timme dit från san fran. själva staden san fran är ju underbar och vill man köpa knark eller andra olagligheter så kan man gå eddy's street så har du genast ett gäng säljare på dig som vill sälja. om man inte knarkar eller gillar olagligheter(som mig) skall man passa sig för denna gata då den är välfylld av kriminella gangstas. jag rekommenderar verkligen san francisco, dock kanske inte för den bästa surfingen finns där... om jag skulle åka någonstans för att endast surfa och jobba skulle det helt klart bli santa monica. nära till allt skoj och riktigt bra surfing. lycka till!
"Skiing without avalanches would be the perfect sport. On the other hand it's what makes it fun."