I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2005-07-01 14:31

Tour de France

Ja i morgon var det då åter dags för sommarens höjpunkt. Touren trampar igång och som vanligt hoppas man att någon ska kunna umana Lance.
Hur som helst så är det lika spänande varje år även om Lance alltid vinner till slut :P

T-Mobile ser iaf riktigt starka ut och som lag så kommer de helt klart kunna utmana Armstrong men i slutändan måste ju någon kunna köra i från honom på egen hand. Med cyklister som Ullrich, Kloden, Vinokorov och Oscar Sevilla så har de cyklister som ska kunna hänga med upp i bergen och potential att köra i från honom.

CSC kommer även de vara med och störa och jag ser själv hellre att Ivan Basso är den som snor tröjan för från Armstrong en att Ullrich gör det. Med sig har ju också Sastre och Voigt. Blev förra året lite av ett favorit team för mig.

Sedan finns det en hel del andra som kommer vara med och göra upp om de främsta placeringarn som Iban Mayo (gjorde ju ingen lyckad tour förra året), Botero och så hoppas jag även att Beloki som åter är med efter ett års skade uppehåll kan blanda sig i toppen.

För svensk del får man hoppas att Bäckstedt kan vaa med och slåss om någon etapp i början på touren. Och så gör ju "Gotland" Lövkvist debut dessutom kanske kan han överraska genom att vara med och slåss om ungdomströjan är väl kanske något år för ung för det en.

Johan Cruyff sade 89, att IFKs första UEFA-cupguld var det mest positiva i europeisk klubbfotboll under hela decenniet! - och var i stånd att föra matcher även på bortaplan mot europeiska toppklubbar