I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Wimbledon 20jun-3jul

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2005-06-17 16:02

Wimbledon 20jun-3jul

Ja på måndag är det då dags för årets 3e grand slam och en av mina favorit tävlingar.
Svenskarna har fått fin fin lottning enligt mig:

Thomas Enqvist SWE - Hyung-Taik Lee KOR - Tompa har haft stora problem i år och verkligen inte spelat bra, här får han en bra lottning, mot en korean som inte imponerat på gräset dom senaste veckorna.

Joachim Johansson SWE (11) - Albert Montanes ESP - pimpim har spelat riktigt pinsamt på gräs i år men här får han grus spelaren montanes och då ska pimpims serv tala.


Jonas Bjorkman SWE - Qualifier - Ofta tufft att möta en kvalspelare, men Jonas har visat grym form både i singel och dubbel och kan gå långt i årets wimbledon

Bohdan Ulihrach CZE - Thomas Johansson SWE (12) - Inte mycket att säga thomas är våran bästa grässpelare och så länge han inte blir skadad så vinner han


Robin Soderling SWE (30) - Igor Andreev RUS - Robin möter en duktig ryss, men som inte är värst bra på grus. Robin stormtrivs i wimbledon.

Och så har vi största överaskningen, sofia arvidsson som gick igenom kvalet utan att tappa set och är med i huvudtävlingen för första gången. Kom igen soffan!!!!


Vem vinner då wimbledon?
alla tror Federer och visst hans lottning är utsökt, men jag har mina egna favoriter som jag tror hårt på.
1. Radek Stepanek
2. Mario Ancic
3. Richard Gasquet





Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)