Realistisk värvning från Bajens sida?
Ska Hammarby göra sommarens allsvenska värvning? – Under Anders Linderoth spelade jag min bästa fotboll i karriären. Det är en tränare jag håller väldigt högt, säger Mathias Svensson till Sportbladet. 2–1-segern mot Djurgården i onsdags förändrade inte det faktum att Hammarby letar ny anfallare. Högt upp på listan – Norwichs Mathias Svensson, 30. – Vi har diskuterat Mathias i flera år men vi har aldrig konkret tagit kontakt med honom. Men han är ett namn vi diskuterar, han har ju varit i England rätt många år nu, säger tränaren Anders Linderoth. Kommer ni att ta kontakt med Mathias med tanke på att Norwich precis ramlat ur Premier League? – Vi ska sätta oss ner när det börjar närma sig nytt transferfönster och diskutera det. Stor målskytt Säsongerna 1995 och -96 var Linderoth tränare för Elfsborg där Mathias Svensson vräkte in mål. Något som kan ha betydelse i sammanhanget. – Med Anders Linderoth spelade jag min kanske bästa fotboll i karriären. Det är en tränare jag håller väldigt högt upp, säger Svensson. Det låter som det finns ett intresse från din sida att spela under Anders igen? – Jag har väl egentligen inte fattat något beslut om jag ska lämna Norwich. Även om det kan låta konstigt kom det faktiskt som en chock i söndags när vi åkte ur. Jag trodde verkligen vi skulle klara det. – Tanken är att åka till Cypern på semester i två veckor och fundera över framtiden och diskutera med familjen. Det är redan några klubbar som ringt min agent (Jonas Svensson) och visat intresse. Har ett år kvar Hammarby har ont om pengar men Mathias Svensson behöver inte bli särskilt dyr. – Det är ett år kvar på mitt kontrakt men jag har en klausul som säger att jag får gå för en någorlunda billig peng om det kommer ett bud, säger Mathias. Är det en billig peng även med allsvenska mått mätt? – Det kan man nog säga. Glada nyheter för tränare Linderoth som ändå tror det blir svårt att övertala Mathias Svensson. – Om han flyttar hem till Sverige, tror jag nog att han flyttar till Borås, säger Linderoth. Men det är inte alls säkert menar Mathias. – Jag har bott i London i sex år och är van vid storstadslivet. Därmed inte sagt att det måste bli just Hammarby. www.aftonbladet.se Frågan är: Har Hammarby råd? Är de för passiva? Hur stor inverkan ahr egentligen en tränare men inte pratat med på 10 år?
http://www.twitter.com/michaelcrackson
|