I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Elfsborg - DIF 2/5

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2005-04-26 22:41

Elfsborg - DIF 2/5

Efter en hyfsad första halvlek mot Öis ska DIF nu ta sig an Elfsborough på fräsiga Borås Arena...

Börjar Ba?
Orkar Ba?
Petas Ba?
Gör Jonevret bort sig ännu en gång?
Ska DIFs försvar fungera?
Målar Larsen ännu en gång?

Molnen hopar sig...

Tror på 0-1 av Larsen i 78'e...

114 Mazarin Youth Crew - On Tour

Ugh Ugh Ugh, Snodda Raggsockor!

"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."
-Howser, avd. galna kravaller!

2005-04-26 22:48
Vågar Seventeen dyka upp till måndagens match?
Värre medgångare får man leta efter...

Jag har din bussbiljett! oh ah! Jag har din matchbiljett! oh ah!
"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!

2005-04-27 00:06
Får se hur det går. Elfsborg är ju inget dåligt lag iaf. Jämn match förväntar jag mig att det blir iaf.

Förhoppningsvis så petar Jonevret Ba till Dr Jones fördel..
Vill nog hellre se Arnarson istället för Magro på mittfältet, till en början iaf.

Det enda jag kräver är 3 poäng från den här matchen, annars kan man ju förbereda sig för en riktigt usel säsong som ett mittenlag. Igen.

Larsen visade upp sina kvaliteér i måndags och det var otroligt intressanta saker han lyckades göra. Hysén gjorde även han mycket bra. Han måste ju ha sprungit mer än hela backlinjen tillsammans under hela matchen. Tokgrym inställning.

KOM IGEN DJURGÅRN!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-27 15:03
Här vare drag...

Vilka åker?

Inferno
Seventeen
...
"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!

2005-04-27 17:12
Zaint RIP

2005-04-27 18:31
HAPPY MONDAYS!

Kom igen nu, lite fart på skrivandet... hitills 4 åkare... följdfrågan blir då Mazarin-, 114-buss eller snett?

2005-04-28 10:30
Da_Mastah

Vill nog hellre se Arnarson istället för Magro på mittfältet, till en början iaf.

Jag ser helst Magro från start som senast mot Örgryte, vi behöver någon bollskicklig spelare på mittfältet.

2005-04-28 13:19
Mastah/Nille->

Borås för er?

2005-04-28 15:43
inferno

Tyvärr inte.

2005-04-28 16:20
inferno

Det lockar, men min ekonomi tillåter det tyvärr inte.
I sommar blir det mer hoppas jag, när jag fått skatteåterbärningen och lön från sommarjobbet.

nille

Jag tycker inte att Magro visade att han skulle spela från start senast. Därför ser jag hellre Arnarson på den positionen från start.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-04-28 17:45
Förmodligen kommer jag åka ner elfsborg är ju bland dom roligaste borta enligt mig:)
LINJE 19 HUGG DOM

2005-04-28 18:37
Da_Mastah

Han är i vilket fall som helst bra på att vårda bollen och slår bra passningar, när Árnason, Johannesson och Arneng spelar tillsammans blir mittfältsspelet väldigt fantasilöst, visade det sig i matcherna mot Häcken och Halmstad.

2005-04-28 20:01
tyvärr kan ja inte åka =( men det blir 0-2 till Djurgårn
Aldrig mer....

2005-04-28 20:59
nille

att använda sig av både Arneng och Árnason samtidigt på mittfältet kan, precis som du säger, bli rätt fantasilöst. Men om man satte Àrnarson på Johannessons plats och spelade med Magro och Arneng bredvid honom. Vet iof inte hur Àrnarson skulle fungera som spelfördelare, men det skulle vara intressant att se.
Det här föreslår jag bara då jag ogillar Johannesson och helst ser honom i ett annat lag och blev helt förtvivlad när människan fick ta över kaptensbindeln efter Mackan.

Förresten är Barsom snart helt frisk och redo för spel :P

2005-04-29 01:44
Da_Mastah P20

Också jävligt besviken på Johannesson som lagkapten..fattar fan inte hur han kunde få ta över.. Om ändå bara Mackan varit kvar..snyft

Kom tillbaks Mackan # 12
Aldrig mer....

2005-04-29 10:10
MrSeventeen P18

Jo, jag vet.. Men han är fortfarande min hjälte=)
Aldrig mer....

2005-04-29 11:30
Da_Mastah

Jag gillade inte heller Johannesson förra året men i dem tre första matcherna den här säsongen har han skött sig bra, jämfört med Arneng som har vart lite sådär. Bänka hellre Arneng än Johannesson är min åsikt.

2005-04-29 22:35
Blev ett jäkla liv om Johannesson nu.. :P

Apjävel

Jag vet ju iof inte hur Johannesson är som person utanför planen. Antar att Jonevret och grabbarna valde honom till kapten pga de kvaliteérna.
En Mackan anno 2003 i backlinjen skulle vara guld.

Overthink

Árnarson är inte någon defensiv spelare av vad jag har sett heller och den enda defensiva vi har i laget som spelar mittfältare är egentligen Bergtoft och Johannesson. Tyvärr så har jag bara inte fattat tycke för Johannessons spelstil och har efter förra säsongen bestämt mig för att ogilla honom. När han gör en del spektakulära grejer så kan jag överväga att ändra vad jag tycker om honom.

nille

Han har skött sig helt okej. Men varken under eller över förväntan, tycker jag.
Personligen tror jag att Arneng är på gång snart. Senast så spelade han helt okej.

BÄNKA BA!

2005-04-30 15:35
Da_Mastah

I mina ögon har han skött sig över förväntan - med tanke på vad jag kände för honom förra säsongen.

2005-05-01 19:44
Dålig uppslutning från Whoahåll ser det ut som...

2005-05-02 13:07
inferno

Jag ger dig ansvaret att styra upp 114 Youth buss i fortsättningen :)

2005-05-02 15:01
för att byta match..
hur får man tag på biljetter till väsby - dif den 5:e?

2005-05-02 19:35
Just nu:
1-0 till Elfsborg
Samuel Holmén

usch

2005-05-02 19:38
Gött e det :D

landskrona - blåvitt 1-1
IFK Göteborg
Juventus
- You ask yourself.. if it was all worth it.... -

2005-05-02 20:00
vad gör djurgårn? står ju bara stilla. Framförallt ba, står ju skymd hälften av tiden, resten av tiden står han ju fan på vår sida av planen. ingen springer förutom hysen.
Att skicka en homosexuell i fängelse är som att släppa lös en unge i en godisbutik

2005-05-02 20:19
hah..lite trist ;P lr nåt..!
IFK Göteborg
Juventus

2005-05-02 20:24
1-1!

arneng dunkar in bollen!

2005-05-02 20:33
LARSEN GÖR MÅL!!

1-2 nu!!

intressant byte de gjorde förresten. att sätta in Árnarson istället för Storm och sen sätta ner Johannesson på backen..

2005-05-02 20:35
Givetvis 1-2 !europa här kommer vi samt guldet!
Backar inte

2005-05-02 20:57
ja, jag blev djurgårdare efter att dif vann guld sist.
funderar på att börja hejja på malmö för att de vinner rätt mycket nuförtiden, men jag vet inte.. får se hur jag gör. har nog bestämt mig efter nästa spelrunda.

2005-05-02 21:01
Djurgården vinner matchen med 1-2 och får sina 3 välbehövliga poäng..

biljetter till väsbymatchen, hur får man tag på dem?

2005-05-02 21:06
hur får man tag på dif biljetter ? nu vill jag bli djurgårdare när dom vann en match....
IFK Göteborg
Juventus

2005-05-02 21:15
avund är en synd! Nu är det äntligen vår tur att glädjas efter åratal av förtvivlan i dom lägre divisionerna! Nybörjare!
Backar inte

2005-05-02 21:42
Sören Larsen!

2005-05-02 23:17
Vi får inte glömma Hysén vilken kung han är jobbar hela tiden och han
skapar väldigt mycket farliga målchanser.

Frågan är bara hur länge DIF får behälla Hysén.
I have no Yesterdays, Time took them away.
Tomorrow may not be
- but I have Today.

2005-05-02 23:26
Tycker att djurgården ska lägga ner sitt 'odla-talanger-läger-och-sälja-med-k asuler-för-vidare-framtida-försäljning&# 39;.
djurgården kommer aldrig har någon struktur i truppen om man ska hålla på sådär.
Det är inte många spelare kvar från guldsäsongen 2002. Två om jag inte har räknat helt fel.

Man måste hålla kvar talangerna för att lyckas ute i Europa.
Malmö har lyckats binda till sig många bra spelare, men många av dem är gamla. Snittåldern på deras trupp är 28 år hörde jag någonstans.

Djurgården måste hålla i sina spelare bättre.
Att spelare hellre spelar i tyska divsion 4-lag(?) bådar inte gott. Inte det minsta. Inte heller att de flyr klubbarna för att spela i andra nordiska länder. Självklart förstår jag om spel i england, italien, spanien elelr nån annan roffsliga intresserar, men vill man spela så ska man vara säker på att man kommer att platsa, annars har man bara gjort ett riktigt nerköp.

Såja.. fick fläkta lite av mina tankar.

Hur får man tag på biljetter till Väsby United - Djurgården på Vilundavallen som spelas den 5:e maj?

2005-05-02 23:31
Da_Mastah

Jag håller med dig att DIF måste börja försöka värva lite etablerade spelare som man kan bygga ett lag på.
Det är som du säger nu att det inte är många kvar från guldsäsongen DIF behöver kunna spela ihop ett lag utan att alla ska försvinna efter en säsong.

Vet tyvärr ej var biljetter till väsby matchen finns.
Men det borde väl inte vara nå problem att bara åka dit och köpa biljett på plats
I have no Yesterdays, Time took them away.
Tomorrow may not be
- but I have Today.

2005-05-03 00:12
Vilket jävla genidrag å sätta ner Johannesson på backen asså.. han gjorde det bra därnere..

Ibou har fan inte visat ett skit hittills..börjar bli dags nu..

Hysén gör som de flesta matcherna, en strålande insats..tror fan att karln kommer springa ihjäl sej snart..

Larsen är het

Arnason gör ett hyfsat inhopp

Doktorn visade inte så mycket

Rasck är bättre än Concha iaf

Stenman, Kuivasto helt ok

Arneng kämpar på

Blev visst nån jävla lista nu..håller med föregående talare också!
Aldrig mer....

2005-05-03 00:40
det är besvärande att var elfsborgare, för laget är så jäkla ojämt och stundtals bara klantigt...
Vad vill du att det ska stå här?

Ring: 0730 - 39347037204752752

2005-05-03 10:21
Arean var bland det överjävligt grymmaste jag sett på svensk mark...