I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mexiko - USA (Eurosport Söndag 20:00)

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2005-03-27 19:47

Mexiko - USA (Eurosport Söndag 20:00)

denna VM-kvalmatch visas idag på Eurosport. vi inte om d e så intressant för d flesta här, men för er som gillar att se stormatcher med mycket rivalitét på tv rekommenderar jag starkt att se på detta. matchen spelas på ett slutsålt Azteca-stadion i Mexico City, en av få arenor i världen som tar över 120 000 åskådare! va själv där 2001 då Mexiko tog emot Honduras i en avgörande VM-kvalmatch o d e svårt att beskriva med ord vilken stämning d va på arenan (veckan efter såg jag ÖIS-Sundsvall tillsammans med 4-5000 andra på Gamla Ullevi :/.

rivalitéten mellan dessa grannländer i Nordamerika e självklart mycket stor o Mexiko e jävligt revanschsugna efter förlusten mot USA i åttondelsfinalen i VM 2002.

Mexiko har hittills vunnit 21 matcher, spelat oavgjort en och inte förlorat en enda gång hemma mot USA. trots övertygande statistik o megastarkt hemmastöd tror jag d blir en tuff match för mina landsmän.

detta e stort för mig men matchen tror jag även e intressant för många fotbollsälskare runt om i världen. kanske inte blir nån höjdarmatch med många mål, men stämningen på denna match kommer bli grym.

Sangre por sangre - Blood in, blood out... 8)

¡Viva Mexico!

"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"