I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

SS Lazio i konkurs?

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2005-03-19 14:59

SS Lazio i konkurs?

Som dom flesta vet så brottas S.S. Lazio 1900 med ekonomin och har enorma skulder och nu dom kommande dagarna får vi reda på om Lazio försätter sig i konkurs och startar om med nytt namn eller om man lyckas nå en överrenskommelse med Italienska Skattemynd. Som betyder att Lazio betalar av sin skuld på ungefär 20 år. Om 6 dagar får vi beskedet.

Vad den ursprungliga skulden är idag har jag inte riktigt koll på men president Lotito sägs ha erbjudit att betala av 170 miljoner euro i 20 år och det är ganska mycket pengar.. Jag tror att ursprungliga skulden var ungefär det dubbla.. Alltså 340 mil euro..

Jag vet att 360 och resten av whoa brigades håller tummarna att SS Lazio går i konkurs och flyttas ned till Serie C och byter namn så dom slipper förlora derbyn i framtiden. Trots allt vad derby och rivalitet har givit staden i historien.

Hursomhelst så är det iaf en viktig match för Lazio idag då man spelar mot Siena på bortaplan. Tre poäng där och vi lär iaf undvika bottenstriden om vi nu går med på avbetalningsplanerna.

Som bekant hade Borussia Dortmund i Tyskland liknande problem men löste det häromveckan då man gick med på en avbetalningsplan liknande den Lazio nu står inför.

Hursomhelst om vi flyttas ner syns vi i Rom när Napoli kommer på besök!

FORZA LAZIO!