I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är Anja större än Stenmark?

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2005-02-08 17:58

Är Anja större än Stenmark?

Med tanke på Anjas ålder och hennes styrka i alla discipliner tycker jag hon är uppe jämsides med Stenmark och det är bara en tidsfråga innan hon går förbi...
Antar att Stenmark är före er tid hos majoriteten här på Whoa, men för oss som fick uppleva det glada 70- och 80talet framför TVn...Vad tycker ni
?

2005-02-08 17:59
Jag tycker inte att hon är större. Men det kommer nog som du säger..

Mer utmaning med Stenmarks material. :D

2005-02-08 18:45
hmm.. så länge hon inte vinner OS guld är hon en nolla jämfört med alla som har tagit OS guld.. OS GULD är det enda som gäller något för min del.. när hon tar det är hon legendarisk!
Admin

2005-02-08 19:40
Lite inne på asets linje. Visst är det väl stort med VM-guld och sådär, men nja... Vad jag har hört så stannade verkligen hela Sverige upp när Stenmark åkte. Det sker inte med Anja än så länge. Jag visste inte ens att VM hade börjat när Anja tog första medaljen. Så hon har en bra bit upp Stenmarks klass.

Antingen måste hon vinna en massa OS-guld eller försöka komma upp och helst över Stenmarks 84 världscupsegrar.

Stenmark var ett fenomen, Anja är "bara" jäkligt bra.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2005-02-08 19:53
Evolution

Vad jag har hört så stannade verkligen hela Sverige upp när Stenmark åkte. Det sker inte med Anja än så länge. Jag visste inte ens att VM hade börjat när Anja tog första medaljen. Så hon har en bra bit upp Stenmarks klass.

Men den där jämförelsen blir rätt orättvis, då det var två helt olika historiska kontexter. Anja konkurrerar om uppmärksamheten med betydligt mer idag än vad Stenmark gjorde, rent medialt. Jag menar, när Ingo nitade Flloyd Patterson satt hela Sverige och lyssnade på radio.. det skulle inte ske om en svensk gick upp om tungviktstiteln idag.

Om kravet är att hela Sverige ska stanna när Anja vinner så visst, då kommer hon inte komma upp i Stenmarks nivå. Men jämförelsen faller, så man får helt enkelt krasst jämföra resultat. Nu är det ju en bit kvar ändå, men..
"Dekker var en notorisk mytoman som berättade en massa lögner om sin sociala bakgrund och sin utbildning."

2005-02-08 20:26
Iallafall på bredden
Admin

2005-02-08 22:18
dekker

Det är säkert sant att Stenmark hade mycket mindre att konkurrera med rent medialt, men det han gjorde var att han skapade ett intresse som berörde både han som person samt sporten. I dag är det en hel del människor som är ganska så ovetande om att det ens pågår ett VM. Ovetande eller lite mer på "jaha, jag tror jag hörde nåt om det..."-stadiet. I sånt fall kan man inte skylla allt på den ökade mediala konkurrensen.

Anja måste, som aset skrev, vinna de stora titlarna först. Och det är egentligen bara OS som räknas. Kanske om hon vinner alla medajler i två VM på raken, och vinner de flesta världscuptävlingar hon är med i. Jämför även det med Stenmark, så åkte han bara slalom och storslalom. Då Anja åker allt, "måste" hon vinna en bra bit över 100 världscupsegrar för att komma upp i Stenmarkklass sett till vinster/tävlingsstarter.

Det som skapar en legend i Stenmarks division är en person som vinner väldigt ofta. Anja vinner "bara" ofta eftersom hon deltar i så mycket. Då gäller det istället att börja vinna "rätt" saker.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2005-02-08 23:26
Stenmark va mycke större och jag anser även att Pillan Wiberg va d!
rackarns

2005-02-09 00:03
Jag tycker att Tanja är större än Stenmark
http://duckdown82.tumblr.com/

2005-02-09 01:11
anja är större en en knubbsäl.

2005-02-09 10:10
Hon kommer aldrig bli större än Stenmark
"Vi fick bla barrikadera oss på Mc Donalds en sen kväll när det började regna stolar, flaskor och folk utanför."<br> -Howser, avd. galna kravaller!

2005-02-10 22:23
instämmer med inferno , ingen kommer någonsin få den status stenmark hade, folk kommer aldrig bryta sina arbeten och avbryta sina lektioner i skolan pga att Anja kör 2:a åket.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2005-02-10 22:54
vafan tar ni bort mitt inlägg men inte Guano P18

Hon åker bara fort för att hon väger så mycke

2005-02-10 23:38
och du skriver så mycket struntprat för att du är så ung.
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2005-02-11 13:18
Börjar snart!

Heja TANJA POUTIAINEN!!!

2005-02-12 03:31
Det går ju inte jämföra stenmark med anja just för att anja är 22 bast. Men som det ser ut nu så är hon större en Stenmark. Visst en del säger att Stenmark fick Sverige att stanna och han har en hel drös med värlscupsegrar och körde bara slalom och storslalom.

Hade jag varit med under Stenmarks glansdgar och inte unde de dagarna tjockis Tomba dominerade i backarna hade jag säkert sakta samma sak, just för som mina föräldar s'ger att han var så ödmjuk och go så ingen kan någonsin konkurerar med honom.

Men man kan vara elak och säga att Stenis försökte sig på störtlopp just för att samla världscup poäng för att ha chans att vinna den totala värlscupen men killen klarade inte av det. Plogade ner för backen tills han körde ur och beslutade sig för att aldrig mer köra det. Det är en konst att bemästra alla grenar Anja lär göra det tillslut. Men innan VM guldet i Super G hade hon aldrig stått på pallen och ingen annan svensk har någonsin vunnit ett guld i någon fartgren så det hon gjorde är en jävla prestation. Jag tror att Anja har mer segrar en Stenmark när hon slutar. Och det är inte bara för hon kör allt, de flesta som kör allt verkar ju vara rätt utmattade just för att de kör allt så det är nog inte bara en fördel. Sen kommer hon inte bli lika folkkär som Ingmark men det är ta mig fan en helt annan jävla sak.
Johan Cruyff sade 89, att IFKs första UEFA-cupguld var det mest positiva i europeisk klubbfotboll under hela decenniet! - och var i stånd att föra matcher även på bortaplan mot europeiska toppklubbar

2005-02-12 15:58
Anjas farsa lade banan, Anja vann. Kostelic farsa lade banan, hon vann. Så jävla dåligt, fan

2005-02-13 13:41
Loungo
Boklöf var ju kung i hopbacken dominerade med v stilen
Johan Cruyff sade 89, att IFKs första UEFA-cupguld var det mest positiva i europeisk klubbfotboll under hela decenniet! - och var i stånd att föra matcher även på bortaplan mot europeiska toppklubbar

2005-02-13 15:51
Jag hatar när Anja ska stå o skylla ifrån sig efter att hon kommit sexa i en tävling,hon låter patetisk när hon skyller på vind o underlag o shit,men det är ju lika för alla....... Anja väx upp!