I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Chippen till Tottenham

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2004-12-19 12:21

Chippen till Tottenham

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/stor ..

Hur tror ni att det går för killen?

2004-12-19 12:40
Hoppas det går bra, skön lirare.
Ålltzen, Växjö, Bremen.

2004-12-19 12:43
Alltid trevligt med "svensklag"...
Jag är pök

2004-12-19 12:58
Hoppas han blir spelklar till FA-cupen om detta stämmer.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-12-19 14:14
jag är inte så säker på hur bra pl e för den fysiskt svaga chippen, men om ljungberg kan lyckas där så kanske chippen oxå kan de, hoppas all lycka o tottenham e oxå en jävla bra klubb iår.
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night

2004-12-21 13:59
Chippen är inte fysiskt svag. Jag tycker att han har bevisat att han är bra både offensivt och defensivt (när det behövs). Han är stark, snabb och teknisk. Chippen är nog min favoritspelare just nu.
dom k�rde upp sina benh�rda kn�n mot l�ret eller skinkan: mjukdelarna. Kanske var det puberteten, f�r mycket k�thet, f�r mycket �ngest?
Admin

2004-12-21 14:38
Chippen är inte den största spelaren, men det är egentligen ingen svaghet. Snarare en styrka, då han har farten och är svårfångad. Han är väldigt lik Ljungberg, farlig i farten. Skillnaden de två emellan är väl att Ljungberg verkar vara snabbare och är bättre på att ta emot bollen i riktigt hög fart och gå direkt på mål, medans Chippen gärna tar emot bollen i lägre fart men gärna utmanar en mot en i den farten. Båda är hur som helst effektiva.

Men affären är inte klar. Han kan fortfarande gå till Arsenal.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2004-12-21 14:45
När jag skrev favoritspelare så menade jag i Sverige. Ville bara förtydliga det. Ute i vida världen är favoriten Ronaldinho och Ronaldo (den yngre).
dom k�rde upp sina benh�rda kn�n mot l�ret eller skinkan: mjukdelarna. Kanske var det puberteten, f�r mycket k�thet, f�r mycket �ngest?

2004-12-21 17:07
stod (på svt-text) att hans klubb i belgien inte vill ge honom före säsongen är slut där åtminståne...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-12-21 22:48
fan!

ok, jo, han e bra defensivt o han sliter o sånt, em han e inte den starka typen om man säger så, ljungberg gör oxå (då han känner för de) bra defensivt arbete, men vi alla vet hur svag han är.
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night

2004-12-22 09:06
Han är väl inte klar än?
Jag bara måste:
jag kicka henne

2004-12-23 11:49
nope, 80mille vill anderlecht ha, jävligt dålig stil.

2004-12-23 13:15
pinsamma Anderlecht... ruttna jävla skitklubb.. sånt där stör mej som bara den..
da hempish!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2004-12-23 19:44
Chippen borde väl inte signat ett kontrakt om han vill sticka innan, nej jag står på Anderlecht sida här.. han kan väl inte gråta om han har kontrakt med klubben.

Angående Tottenham så har Jol dementerat ryktena också.

2004-12-23 20:47
fotbollsaffärerna går väl i stort sett ut på att man ska byta klubb innan kontraktet gått ut. det vill klubbarna själva eftersom de får pengar för spelarna då. chippen skulle ju självklart spela ut sitt kontrakt o gå som bossman efter det men då skulle det bli ett jävla gråtande på anderlecht
Admin

2004-12-24 00:20
Visserligen är det väl kul att Yids inte får som de vill. Spelare av Chippens typ är precis vad de skulle behöva. Men känner man dem rätt så köper de in en defensiv dansk innermittfältare/mittback istället. Har hört att det är brist på sådana i Tottenham.

För Chippens skull är det trist, men samtidigt är det bara spel för gallerierna vad Anderlecht sysslar med. De visar att de inte släpper en spelare hur som helst. Att storklubbar inte får allt de pekar så på bara sådär. Lite förhandlingar, och Chippen är klar i januari, alternativt till sommaren.

Givetvis gjorde Chippen det rätta när han skrev på för Anderlecht. Man lämnar inte klubben som hjälpt en. De ska så klart ha lite pröjs.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2004-12-24 16:04
malma
Visserligen, men om man signar ett kontrakt så ska man också respektera det om klubben nu säger detta. De fostrar honom precis som Evo säger, då får han inte hålla på att gnälla så fort han inte får sticka..

2004-12-24 16:53
självklart tycker jag klubben som fostrat spelaren ska få pengar för det. men det anderlecht gör är ju att begära orimliga summor för detta. jag tror inte de själva kommer att tjäna på det eftersom chippen tvingas stanna tills kontraktet gått ut. då har han rätt att gå till vilken klubb han vill helt gratis, vilket även jag skulle gjort om min klubb hindrat mig från att ta mig uppåt i karriären. sänk priset till en 50 mille lr nåt så får klubben sina pengar, chippen får utvecklas vidare på högre nivå och den nya klubben får en bra spelare... alla tjänar på detta. tror även att anderlecht kommer att sänka priset. de skulle förlora så mycket på att inte få honom såld innan kontraktet går ut
Admin

2004-12-24 20:27
Beror väl på hur mycket han betyder för laget. Kan han hjälpa dem till ännu en CL-plats så är det värt att spara honom om inte priset höjs.

2004-12-25 16:28
Dom har redan värvat en annan spelare på samma position.

2005-01-06 02:33
Han e kvar i anderlecht alltså? han måste byta liga ffs. italien skulle passa snubben

2005-01-06 02:39
Inga lag förutom Juve Milan Palermo och Inter skulle ha råd med grabben, ekonomin är urusel. Jag tvekar dessutom att någon av dessa skulle vilja ha honom i laget.

2005-01-06 02:43
guano .. låter som ett köksredskap...

håller med men inte ska pysen till england. Han är för bra spelare för det.