I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Seriöst, nu är ja trött på fotboll -ge mig hockey!

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2004-12-14 18:26

Seriöst, nu är ja trött på fotboll -ge mig hockey!

Alltså helt seriöst, ja är så jävla trött på fotboll. Sverige är för de första inte ens speciellt bra i fotboll men ändå så visar både tv3, ZTV och Kanal5 fotboll, från ligor som inte ens spelas i sverige och som huserar en handfull svenska spelare.

Däremot hockey, där är vi top 3 i världen och det är en sport som funnits med i våran kultur betydligt längre än fotbollen. Ändå så är den enda kanalen (förutom betalkanalerna) som visar lite hockey SVT2 . .som visar 30 minuter i veckan??!!!

Och om det nu är så roligt å kolla på världsartister innom sport, vafan ...vi har halva jävla NHL i sverige nu .. några av jordens absolut bästa spelare, men ändå så ska ja behöva sitta å kolla på när nån jävla jugge lirar boll nere i typ spanien medans det till och med är is på gatorna här.

Okej alla fotbollsfans, ni kan få eran fotboll när det är SOMMAR men jag är verkligen less på att få flera kvällar förstörd av massa fotboll medans hela elitserien rinner förbi!


Är det någon som håller med mig?

Och ge mig inte de här bullshitet om att fotbollen är den mest växande sporten i sverige osv. Det argumentet håller inte eftersom de flesta arenor tappade publik de här året. Jag tror mer det handlar om att kvällstidningarna vill skapa ett jätteintresse (mot mångas vilja) för att i sin tur kunna tjäna deg på det.

Jag vill iaf inte bli indoktrinerad till förmån för att några sportjournalister på kanal5 och expressen ska få höjda löner!


fuck u fotbollsverige!!


"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold