I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur lär man sig åka snowboard?

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2004-11-21 01:50

Hur lär man sig åka snowboard?

ska ner till sälen och har tagit sånt multihyr(så jag kan testa olika saker), och jag vill åka snowboard, jag testade det förra året, i ca 15 minuter, men det gick åt helskotta.

HUR.. ska man göra för att lära sig åka snowboard? hur lång tid behöver man försöka för att kunna åka utan att rasa efter 1 minut?

Startade upp frizon.info runt 99 med två andra som brann för svensk hiphop. Facklan är överlämnad. Men lyckades bli en bit av svensk hiphop-historia.

2004-11-21 02:54
Träna och tålamod.
Jag äger Bibeln.

2004-11-21 03:44
tog bara en dag för mig att lära grunder 2 : a dagen satte jag en indy :D wiee
hjälper om man skatat förr
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2004-11-21 16:23
Det är tålamod som gäller.. Shit, tror aldrig jag varit så förbannad som när jag skulle lära mig snowboard i början. Man blir så frustrerad. Men det är bara att hålla ut, till slut så klarar man det.

2004-11-21 21:19
Svårt att säga hur man ska lära sig men jag försökte först lära mig att svänga höger, och när jag kunde det, körde jag vänster. Och lägg ihop det hehe. Är individuellt hur lång tid det tar men räkna med 1-2 dagar iallafall.

Och tänk på att aldrig ge upp, hur förbannad du än är, hur trött du än är, hur öm du än är, hur ont du än har, ge inte upp. Ger man upp så skiter det sig.

Är lättare att få in glidet om du har försökt hela dagen än att du lägger ner och tänker " jag kör på som fan imorgon istället", och får komma in i det hela igen.. Personliga tankar iaf :) .

Lycka till.

2004-11-22 09:49
tänk på att inte harva kvar i barnbacken för länge... ju mindre lutning det är desto svårare är det att få till svängarna. mitt tips är att först lära sig stå rakt upp på brädan och ta sig ner för knattepisten, därefter tycker jag man skall knalla, eller om man nu känner sig manad för att ta liften, upp i en brantare pist och träna sina färdigheter.

att rekommendera är handledsskydd och hjälm.

lycka till!
"Skiing without avalanches would be the perfect sport. On the other hand it's what makes it fun."

2004-11-22 09:51
om du e för lat för att lära dig själv är de lätt att hyra en snubbe som kan det där från skidorten, typ på 1 timma lärde jag mig åka bräda riktigt bra (förbättrade min teknik - kunde åka innan).

hur nice som helst + att mamma å pappa betalade ; )