I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Sportbladet rankar Europas 50 bästa spelare

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

2004-10-11 19:13

Sportbladet rankar Europas 50 bästa spelare

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/stor y/0,2789,545206,00.html

En hyfsad lista, men vart fan är Vieira? Han skulle alltså vara sämre än Rafael van der Vaart och Zagorakis? Tillåt mig fnysa högt och länge.

Campbell är värd en högre placering också. Deco är överskattad och även Vicente känns som att han är lite för högt placerad, även om det är en duktig spelare. Detsamma skulle kunna sägas om Recoba.

Vad tycker folk?

Jag är trött på ert smussel och snusk. Det enda ni tänker på är fruntimmer, makt och pengar. Fy fan. Jag ska bort från er allihop och den här jävla båten. Och det redan i Åbo.

2004-10-11 19:14
Jag är trött på ert smussel och snusk. Det enda ni tänker på är fruntimmer, makt och pengar. Fy fan. Jag ska bort från er allihop och den här jävla båten. Och det redan i Åbo.

2004-10-11 19:15
Hahahahahahaahahahaha!!!!!!! årets garva.. sicket patetisk lista!

Dock åller jag inte med om Vicente, han borde vara topp10!!

2004-10-11 19:54
Jag hade hållt med om att Ronaldinho var bäst tillsammans med Henry förra säsongen. I år, aldrig. Och vad gör Figo på listan? Och varför är Rooney rankad så pass högt.
"En del människor byter parti för sin övertygelses skull. Andra byter övertygelse för sitt partis skull." Winston Churchill

2004-10-11 20:01
Zlatan är för högt upp..
hbsfvbljfbkljanfrgklbnabnfdab<br> <br> Sorry, ville bara ha nått unikt...

2004-10-11 20:19
varför är inte Ayala med för??!?!

2004-10-11 20:21
Di Vaio borde inte va på listan över huvud taget..
CAMPIONI!

2004-10-11 20:24
Håller med!
Inte nån av dessa heller;

Theo Zagorakis, Rafael van der Vaart, Luis Perea, Cafu, Marco Di Vaio, Alvaro Recoba, Milan Baros, Petr Cech, David Beckham, José Antonio Reyes!!!!

2004-10-11 20:37
Rooney platsar nog på listan, men fan inte bland dom 20 bästa... skamligt
Admin

2004-10-11 21:23
Känns mest som att de har gjort en top 10 lista efter egen smak och sedan slängt in 40 valfria namn någonstans på listan.

Imponerande journalistik det där.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2004-10-11 21:37
Ronaldinho är gryyyyyyyyyyyyyyyymt överskattad, jag ALLTSÅ JAG tycker inte att han når upp till den platsen ..
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

2004-10-11 22:29
håller me dig blasty, varken ronaldinho eller henry har kommit upp till ordentlig standard iår. den här listan sög! så jävla mycket som va så jävla fel!
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night

2004-10-11 22:34
Den som jag tycker borde ligga etta är Rosicky ! :P nä skoja bara, men top 3 borde ju föffan vara Vicente och Di Vaio har varit riiiktigt grym, Nr 1 Borde vara Damien Duff för han är alltid i bra form och alltid Godkänd i varje match..
soundcloud.com/iloice

2004-10-11 23:22
Klart Ronnie ska ligga etta! Jag saknar Xavi...
Visca el Barça!
Admin

2004-10-11 23:40
Henry är faktiskt på riktigt god väg att göra rätt för sig där uppe. Fortsätter han som han gjorde innan det här uppehållet finns det ingen i världen som är bättre. Ska bli intressant att se om hans form håller i sig i de kommande CL-matcherna. Nu är det bara att be till TV-gudarna att Arsenals match inte visas på Viasport utan istället på Ztv, som tyvärr verkar premiera Juventus och Barcelona. Barca kan jag gärna se, men Juve har inte spelat en enda rolig match i CL så långt. Nåväl, det är väl okej att följa Zlatan så här i början, men nu ska vi inte gå till överdrift (å andra sidan är vi Arsenal bortskämda med matcher i såväl CL som på Canal+).
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2004-10-11 23:50
Ett skämt, Totti går före alla på den listan, och var faan är Cassano???
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=35166508

2004-10-12 00:52
Seqondz

Nä, Henry har varit kass. 7 mål och 8 assists på 8 matcher är pinsamt uselt, eller hur?

Totti borde vara högre, ja. Cassano däremot, han har inget på listan att göra.
"En del människor byter parti för sin övertygelses skull. Andra byter övertygelse för sitt partis skull." Winston Churchill

2004-10-12 00:54
Jacek Krzynowek borde vara med!
Det han gjort för Leverkusen, och i landslaget på sistone förtjänar minst top 30! Kraftfull offensiv mittfältare!
CAMPIONI!

2004-10-12 02:45
blastboy

man kan ju inte sätta in nån på europas 50 bästa spelare-listan med motivationen: han får godkänt i varje match... man måste nog va lite mer än godkänd för de...

annars så tycker jag både ronaldinho och henry passar på 1 och 2 platsen...
..

2004-10-12 08:26
Ja men du titta på Zlatan o alla dom som är på listan gör dom alltid en bra match? Nej just det ..
soundcloud.com/iloice

2004-10-12 08:49
de skulle varit om man gjorde en lista med dem tio bästa målisarna, tio bästa backar, tio bästa defmitt, tio bästa offmit, eller bara mittfältare överhuvudtaget, sist tio bästa anfallare.
på de sättet skulle man få en bätre lista.

skostorlek, jag tar tillbaka lite av vad jag har sagt, men bara lite, tycker ändå att henry e betydligt mer divigare nu förtiden. o inte me att han dribblar mer eller så, utan för att han gnäller mer, rör sig mindre, e mer nonchalant, o han blixtrar bara till ibland. förr blixtra han alltid till så fort han fick bollen. men visst, jag kanske e lite för kräsen.
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night

2004-10-12 15:52
och jämfört med Henry och Ronaldinho så är dom inte heller bra i nästan varenda match..
soundcloud.com/iloice

2004-10-12 15:52
blastboy

jag har ju inte sagt nåt om zlatan.. men du sa att damien duff skulle va etta... jag menar, henry och ronaldinho gör alltid en bra-skitbra match...
zlatan har verkligen inte nåt att göra bland top 30 tycker jag, men det finns många fler spelare som är bättre än damien duff också...
..

2004-10-12 16:11
totalt konstig och dålig lista.

2004-10-12 16:51
inte direkt zlatan då, men t.ex Ronaldinho och Henry är grymt överskattade och är kanske bra några gånger under säsongen och får bra publicity, det är mest om media, men jag tog mest damien duff som exempel han är inte min favorit eller så, om vi ska se de som matchmässigt skulle jag satt Rosicky etta för han gör sällan dåliga matcher och blir oftast matchens spelare men media har inte fångat hans intresse eftersom han spelar i borussia dortmund som ligger typ 10e plats i bundesliga det är mest problemet ..
soundcloud.com/iloice

2004-10-12 21:55
Blastboy P2

Men sluta, Henry gör ju stormatch efter stormatch. Har helt klart gjort skäl för sin placering.
Ronnie däremot har jag sett mindre, men tycker att det är en fantastiskt sevärd spelare.

Fick förövrigt ett mail av AB:s Johan Flinck idag. Jag citerar (ett utklipp bara:

Ni är några (hm) stycken som tycker att han borde vara med på listan.
Och, ja...jag håller med er. Vieira är en av Europas 50 bästa spelare i
dagsläget.
Att han inte kommit med måste bero på ett mindre, kollektivt hjärnsläpp från
oss som tagit fram listan.
Vi missade helt enkelt honom mer eller mindre allihop (och här vill jag
betona och förtydliga att det alltså inte är jag själv som satt ihop den här
listan hemma på kammaren, utan vi är sju fotbollsreportrar som röstat ­
Simon Bank, Christoffer Bjäreborn, Robert Laul, Lasse Sandlin, Jennifer
Wegerup, Johan Flinck och Erik Niva).
Visst, därmed blottar vi nu halsen för alla er som vill sätta in hugget om
att vi är totalt inkompetenta allihop på Sportbladet.
Det är vi inte, vi är bara människor som hade en dålig dag.

2004-10-12 22:02
Rooney bättre än Totti? Nigga please!!
PS. Your cunt is in the sink

2004-10-13 18:05
Rio ferdinand är allt för långt neeeeer!!!
sex på nätet? vadå, ska jag knulla en spindel?

2004-10-13 18:14
Haha shit alltså.
Skrattretande lista,puss!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-10-14 13:31
Tycker att Totti är bättre än Rooey. Ronaldinho världens bästa. En som skulle varit med är "Chippen" min nya favorit i landslagströjan.

2004-10-14 14:23
vad vet aftonbladet?

jävla blaska.
dingrinn.blogspot.com

2004-10-15 15:19
vad gör milan baros på den listan?
detnna listan bekräftar ju bara det alla redan vet; aftonbladet är pinsam
owen-shearer

2004-10-15 17:25
frågan är, vad fan gör Owen på listan!?
dingrinn.blogspot.com