I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bundesliga snart igång - läget i Werder ;)

Hobby & Fritid - Sport & Idrott

   

2004-07-26 23:43

Bundesliga snart igång - läget i Werder ;)

Bundesliga har inte startat än, inte CL heller för den delen men en lyckad försäsong är ju ofta viktig, särskilt för nyförvärven - där de ska visa att de tillför något bra och unikt till truppen.
Vi har tappat Ailton och Krstajic till Shalke 04, två tunga avbräck - men jag tror det är relativt lungt i alla fall.
Klose går in som anfallare tillsammans med Klasnic (om inte Charisteas lyckas få förstaplaten nu efter ett unikt europaslutspel, eller om han lämnar Bremen).
I träningmatchen sist mot Röda Stjärnan Belgrad, blev det 2-2. Klose stod för båda målen - ett nyförvärv som verkar fungera.
Nery , det brasilianska nyförvärvet spelar Copa America, vet ej så mycket om hans framfarter där men ska vara en riktigt bra spelare av det jag läst och tagit del av i textform.
Nu har det ju blivit klart med danska landslagsspelaren Jensen också, en all-around spelare som kan bli en viktig kugge, även fast jag tror att han får sitta en del bänk.
Fahrenhorst från Bochum ska också vara en bra spelare - vet ej så mycket om honom än.
Schweziska landslagsspelaren Magnin som återkommer till Werder går också in direkt i startelvan (tror jag).

En sådan här trupp med en sådan här bredd har nog inte Bremen haft på många många år, i alla fall inte enligt mina jämförelser. 20 spelare skulle kunna spela i förstaelvan. Detta leder förhoppningsvis att spelarna satsar allt på träningar och matcher för att få spela nästa match, risken är att en oro kommer uppstå men hoppas de är så proffisionella att de går in och gör ett bra jobb match efter match.

Förstauppställningen:

Borel
Fahrenhorst - Nery - Ismael - Baumann
Jensen - Lisztes - Micoud - Ernst
Klasnic - Klose

Målvakter:
Reinke (skadad för tillfället)
Walke

Backar
Friedrich
Davala (skadad för tillfället)
Stalteri
Magnin

Mittfältare:
Lagerblom
Borowski
Schulz
Stier
Pasanen

Anfallare:
Charisteas
Valdez
Hunt

Har ändrat lite...Vissa positionsfel har uppstått men jag vill få in dessa 22 spelare i två stycken olika trupper. Andrauppställningen skulle på egen hand lyckas fighta om en mittplats i Bundesliga, det är sjukt vad truppen är bred. Förstauppställningen tar guld igen och förhoppningsvis en Champions League framgång, varför inte final och guld?

Werder!

(Inga meningslösa inlägg tack)




Ålltzen, Växjö, Bremen.